Eksos Skrevet Januar 1, 2015 Share Skrevet Januar 1, 2015 Må vel være X-drive på den der? Fyyy hvor høy den var forran! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 1, 2015 Share Skrevet Januar 1, 2015 hehe drøm videre! Ser jo ut som en ugle på de bildene? Eller han "ringeren fra notre dame"? Foreløpig vil nok ikke 7serie hevde seg med den nye modellen med mindre de kommer med teknologi som gjør at man kan styre bilen sovende fra baksetet... Og at den er "lettere enn forrige modellen" bryr vel kjøpere i den målgruppen rent lite om.... Mercedes har også Maybach modellen om du husker...av den nye S klassen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 1, 2015 Share Skrevet Januar 1, 2015 hehe drøm videre! Ser jo ut som en ugle på de bildene? Eller han "ringeren fra notre dame"? Foreløpig vil nok ikke 7serie hevde seg med den nye modellen med mindre de kommer med teknologi som gjør at man kan styre bilen sovende fra baksetet... Og at den er "lettere enn forrige modellen" bryr vel kjøpere i den målgruppen rent lite om.... Mercedes har også Maybach modellen om du husker...av den nye S klassen... Ja sett ut ifra ditt Mercedes entusiast ståsted så kanskje, men hvis vi tenker litt realistisk. Hva er det med den nyeste S-klassen som gjør den så banebrytende og bra at G11 ikke har noen sjanse? Skal vi snakke utseende så ville jeg iallfall ikke ropt så høyt var jeg deg, siste S-klasse er jo ikke akkurat det man kaller en pen og elegant bil. Strandet hval eller bolledeig er vel mer riktig beskrivelse Men fra spøk til alvor, hva gjør S-klassen så bra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet Januar 1, 2015 Share Skrevet Januar 1, 2015 Jeg vil i såfall se den med msport, likte den ikke nå. Kjedelig. Og 3 meter klaring mellom dekk og skjermer.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 1, 2015 Share Skrevet Januar 1, 2015 Grunnen til at den er så høy er nok at den er i transportmodus. Bilen på bildene er visstnok fra filmsettet til Mission Impossible, og interiøret er visstnok ikke det endelige resultatet (selv om jeg tviler på akkurat det). Her er forøvrig en photoshop fra noen uker tilbake, denne stemmer nok rimelig greit. janerik171187 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Januar 2, 2015 Share Skrevet Januar 2, 2015 (endret) Da den nye S-klassen var lansert fikk jeg for første gang se den i skumringen, et limousinbyrå hadde bestilt en topp utstyrt en og fikk den veldig tidlig. Bilen sto med sjåfør ventende på fornemme gjester utenfor Oslos mest eksklusive skalldyr restaurant. Det handler om lekkert utseende og fancy dubbeditter, og den nye S-klassen er skreddersydd for personer som elsker sånt. Benzen skal frakte deg rundt med stil. Jeg fikk hvertfall litt bakoversveis da jeg fikk ta en titt på bilen innvendig den kvelden. Jeg er stor fan av 7-serien, særlig hvor lekne de er i sin størrelse og er nok en bil som appellerer til kjøreglade personer, dessverre synes jeg ikke de når helt opp til Mercedes når det gjelder show-faktor. Det skal bli spennende å se offisielle bilder av den kommende 7-serien. Når det gjelder eksteriørt synes jeg den er meget pen og elegant. Det er en stor bil som skiller seg ut fra mengden, den ser meget dyr ut, og det er vel ofte en viktig del i den klassen. Endret Januar 2, 2015 av FredrikE24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 2, 2015 Share Skrevet Januar 2, 2015 Jeg tror også vi skal vente til vi ser produksjonsutgaven av G11, selv synes jeg dette ser meget bra ut så langt. BMW vet hva de holder på med og de tørr ikke tabbe seg ut med en modell som 7-serien, de har tatt noen krumspring med designet og gått fem på (E65) men det har MB også gjort (W140). De siste 20-25 årene så er det jo 7-serien som har vært "utstillingsvinduet" for teknologi i bilindustrien og BMW bruker store ord om at G11 skal være den mest innovative og teknisk avanserte bilen de noen sinne har laget. Så da gjenstår det jo bare å se, jeg er iallfall spent og nyskjerrig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet Januar 2, 2015 Share Skrevet Januar 2, 2015 Grunnen til at den er så høy er nok at den er i transportmodus. Bilen på bildene er visstnok fra filmsettet til Mission Impossible, og interiøret er visstnok ikke det endelige resultatet (selv om jeg tviler på akkurat det). Her er forøvrig en photoshop fra noen uker tilbake, denne stemmer nok rimelig greit. Så mye bedre ut på det bildet der. Det er helt sikkert! Ja, rekner ikke med den skal være så høy, men helheten av bilen på de bildene ble noe ødelagt av dette, synst jeg. Jeg tror også vi skal vente til vi ser produksjonsutgaven av G11, selv synes jeg dette ser meget bra ut så langt. BMW vet hva de holder på med og de tørr ikke tabbe seg ut med en modell som 7-serien, de har tatt noen krumspring med designet og gått fem på (E65) men det har MB også gjort (W140). De siste 20-25 årene så er det jo 7-serien som har vært "utstillingsvinduet" for teknologi i bilindustrien og BMW bruker store ord om at G11 skal være den mest innovative og teknisk avanserte bilen de noen sinne har laget. Så da gjenstår det jo bare å se, jeg er iallfall spent og nyskjerrig Ja, vet nok sikkert hva dem driver med. Tviler ikke på det. Hjelper lite at det er den mest innovative og tekniske bilen de noen sinne har laget hvis den ser ut som en fisk. Men så noen hakk bedre ut det andre bildet, så det hjelper.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 2, 2015 Share Skrevet Januar 2, 2015 Ja, vet nok sikkert hva dem driver med. Tviler ikke på det. Hjelper lite at det er den mest innovative og tekniske bilen de noen sinne har laget hvis den ser ut som en fisk. Akkurat det spiller ikke så stor rolle ser det ut som. E65 så jo ikke ut i måneskinn, men likevel så solgte den i bøtter og spann. Den modellen etablerte BMW godt i luksusmarkedet, så selv om designet floppet så var modellen en stor suksess Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet Januar 2, 2015 Share Skrevet Januar 2, 2015 Bare synd at det ser mer ut som en LCI enn en helt ny modell. Andre lykter, litt krom her og der, nytt ratt og så er man ferdig. La oss håpe produksjonsmodellen blir endret litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Januar 2, 2015 Share Skrevet Januar 2, 2015 Bare synd at det ser mer ut som en LCI enn en helt ny modell. Andre lykter, litt krom her og der, nytt ratt og så er man ferdig. La oss håpe produksjonsmodellen blir endret litt. BMW begynner å bli Audi. Jeg kan ikke se forskjell (på veien) på siste to generasjoner X5 og X6. Og litt Mercedes, fordi det nå finnes flere BMW-modeller enn de fleste har oversikt over (3 GT, X4, 2 Active Tourer, i3 etc., frustrerende for folk flest hvis man ikke er BMW-entusiast). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 2, 2015 Share Skrevet Januar 2, 2015 Jeg har ikke full oversikt selv... Modellaspektet er for stort og man kan jo lure på om alle modeller er "nødvendig". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 2, 2015 Share Skrevet Januar 2, 2015 Akkurat det spiller ikke så stor rolle ser det ut som. E65 så jo ikke ut i måneskinn, men likevel så solgte den i bøtter og spann. Først etter at den fikk en veldig tidlig og helt nødvendig facelift som ga den et mer klassisk design. Jeg er forøvrig helt enig med FredrikE24 i at Mercedes-Benz S-klasse tradisjonelt har handlet om "opplevelse" i form av show-faktor, ekstrem komfort og korrekt fremtoning (på en statsminister/ambassadørlignende måte). 7-serien er som en forstørret 5-serie (som igjen er en forstørret 3-serie)... mer av det samme + litt ekstra. Som jeg har vært inne på tidligere overtok 7-serien den rollen som Jaguar XJ hadde før indiske Tata tok over kontrollen av Jaguar. Jaguar XJ var gentlemannens eneste riktige sportslige luksusalternativ. Lav, aggressiv, hurtig og sexy... akkurat som E32, E38 og til en viss grad F01... wicky124 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 2, 2015 Share Skrevet Januar 2, 2015 E65 fikk da strengt tatt ikke noen tidlig facelift, den kom i 2005 med lanseringen av 750I og 2006 på de øvrige modellene om jeg ikke husker feil. Men faceliften hjalp mye, ble en mye mer elegant og fin bil Men en suksess var den allerede før faceliften, særlig i USA ble 7-serien virkelig løftet opp i luksus segmentet. Men hadde ikke faceliften vært så omfattende så hadde nok kanskje salgsresultatene vært litt annerledes mot siste halvdel av modellperioden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 2, 2015 Share Skrevet Januar 2, 2015 Vel... BMW skjønte tidlig at en større endring på designet var nødvendig. Arbeidet med dette begynte allerede i 2003, men ble implementert i 2005 sammen med bl.a nye motoralternativer. Du har dermed rett i at faceliften ikke kom tidlig i forhold til modellens planlagte livssyklus. BMW fikk svært mye kritikk for det opprinnelige designet på E65 (mer kritikk enn for noen modell tidligere) og salget var derfor moderat frem til faceliften kom på markedet, men når den kom stilnet kritikken og modellen ble relativt populær. Mye av kritikken var urettferdig (iallefall sett med dagens briller), men man skal huske på at den fulgte etter E38 som fra første stund var ekstremt elegant og populær. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg