Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tror det skal gå mange år før VW anses som ett fullverdig premiummerke som konkurrerer med BMW og Mercedes, til de er de så alt for godt innarbeidet som ett folkelig merke. Volvo og Lexus har forsøkt å få innpass i denne "klubben" i over 15 år uten å lykkes, Jaguar like så uten at det har hatt den helt store suksessen. Det som kan skje er at jo mere eksklusive VW sine biler blir jo mer kunder hopper over ifra Audi, altså ikke noe direkte tap for VAG (ja jeg skiver fortsatt VAG da det er så mye lettere enn Volkswagen Group) men de kan ende opp med to premiummerke som ikke er størst og best slik intensjonen var. Å ha for mange like merker under samme "paraply" kan gå riktig galt, spesielt om økonomien i verdensmarkedet får seg en smell. Hvorfor kvittet GM seg med Pontiac og Oldsmobile f eks? eller Ford med Mercury?

Det eneste vi kan gjøre er å vente å se, VW har enorme økonomiske ressurser men BMW har merkenavn og attraktive produkter som ett ess i ermet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan si meg om en 325 e36 har grei nok lyd med original eksos? Er temmelig lei lyddemperen som står på, bråker så innmari mye...

Ja, om du synes den bråker med "effektpotte" tror jeg ikke du blir misfornøyd med originalpotte :)

Er pen motorlyd i m50 uansett ;)

Søk på YouTube!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om du synes den bråker med "effektpotte" tror jeg ikke du blir misfornøyd med originalpotte :)

Er pen motorlyd i m50 uansett ;)

Søk på YouTube!

Får se litt på YouTube :-)

Har sikkert blitt bedre med en skikkelig dyr potte, men tror heller jeg finner en brukt billig da :-)

Problemet er automaten som liker at motoren driver tungt, og da blir det så innmari bråkete inni kupén :-(

Må kjøre med kassen i sport når jeg ligger i 80, ellers ligger den å romler i "latgiret"

Så tenker jeg nabolaget blir plaget i tillegg :-P

Endret av eriksen76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dette står på biltilsynet sin nett side , men enklere å skrive her.

når en varebil er 10 år gammel , for eksempel VW touran , med grønne skilt.

er det gratis og sette inn setene og få vite skilt da ?

skal være det ja,

tenkte gjøre det samme med pickup'n, da baksetene er der tilogmed, så skal bare være å vise den,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare betale for en time hos vegvesenet og for nytt vognkort. Ellers er det gratis...så fremt bilen har vært regga som varebil i 10år i norge...

Tviler på at noe er gratis eller lett i det offentlige Norge, enda mindre hos uvesenet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du tvile på det, av alle ting? Det er jo allmennkunnskap at omregistrering av varebil til personbil er gratis etter 10 år..http://www.toll.no/no/bil-og-bat/bygge-om-bil/statusendring-ved-ombygging-av-bil/

Hvis du tror at det er gratis å få slik time for å regge ned så er du litt....dum. Det som er gratis er å nedregge bilen da det ikke kommer noen avgift på å forandre status fra varebil til personbil. Må nok pent betale ett skiltgebyr også...

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tror at det er gratis å få slik time for å regge ned så er du litt....dum. Det som er gratis er å nedregge bilen da det ikke kommer noen avgift på å forandre status fra varebil til personbil. Må nok pent betale ett skiltgebyr også...

Omregistreringen er avgiftsfri, time for godkjenning av ombyggingen koster penger. Som wicky skrev.

Skilt koster sikkert også noen hundrelapper.

Trenger ikke være ufin av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omregistreringen er avgiftsfri, time for godkjenning av ombyggingen koster penger. Som wicky skrev.

Skilt koster sikkert også noen hundrelapper.

Trenger ikke være ufin av den grunn.

Som jeg sa, ingenting er gratis ;)

Synst den merca ikke er noe særlig jeg, selv om det er Maybach og svær motor. Mulig jeg ikke helt ser det andre ser. Feslige felger og meget løgen bakende.

Ellers pen. :P

Strandet hval er vel det som passer best som beskrivelse til denne bilen, ikke særlig pen eller elegant. Men den er jo imponerende da, stor og full av luksus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...