Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Er ganske stor forskjell på Vegas og resten av landet heldigvis. Vegas er ganske brutal by om man ikke har penger. Enormt jag etter lykke der.

Fint som turist men brutal og hard som innbygger om man ikke har en fet jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært noen dager i LA og Las Vegas nå, og det er overaskene mye av eldre BMW som ruller rundt, stort sett godt brukte biler med stor slitasje og et preg av at det er billigbiler for de litt mindre heldigere beboerene :P likevel et artig syn for en nordmann med tanken om at klassikere er noe som brukes og dulles med pga. interesse og ikke økonomi.

Jeg føler litt at det fortsatt er litt status å ha en klassisk BMW, iallfall i California. Ser overraskende mange E28 og aller mest E30er som putter rundt fortsatt, noen strøkene og andre ser fæle ut. Følger også litt med på amerikanske forum og det er ikke uvanlig at mange av dem har gått over 500 000 km, tørt klima gjør sitt til at bilene kan holdes på veien lenge :)

Særlig E30 325I cab så jeg mye av, gjerne strøkene og parkert i oppkjørselen til ganske representable boliger i "åsen" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig plagsomme mengder merceprat i tulletråden? Synes andre emner ofte er langt mer fremtredende. Mulig jeg er dust, men hvis tulletråden skal modereres så strengt i noens disfavør mens ting greit skal kunne overses i andres favør så må man virkelig vokte sine ord fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som telemontør har jeg tatt i små fiber som er lakkert i en farge så den samlet blir 250 mikrometer tykk. Fargene er ofte 12 forskjellige som man skal skille i mange slags miljøer og for å hindre feil har jeg måttet gjennomgå mang en fargesynstest.

Fargesynet påvirkes i stor grad av hvor mye lys en har blitt utsatt for iløpet av en dag.

Typisk er hvitfarge i svakt lys temmelig hvit og grei på morgenen, men når man sitter i telt midt på natta etter en lang arbeidsdag i en grøft og fryser, så blir den hvite gjerne gråere, eller det verste, nesten blå/lilla.

Kjolen som er avbildet er hvit og gull såvidt jeg kan se :) Et halvt år siden jeg ble testet sist og scorer stadig 100%. Er nok en del datamaskinakjermer som kan lage forskjellene.

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel gartnern som er på besøk da...

Tja, de kjører jo slitene gamle pickuper med planet fylt med gressklipperen og sekker med gjødsel. Men helt seriøst så virket det som om det er litt status å ha en 80 talls bil ifra Europa som nummer to eller nummer tre bil :) Så mye eldre Saab og MB også, gjerne som cab :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere fra Os,Bergen omegn som skal på Vinskvetten 10 april i Os? [emoji14]

Prøver igjen, Noen som har testet Kärcher K3.550? Duger den til bilvask? Lurer på å plukke med meg en på vei hjem fra Ikea turen imorgen...

God helg! :-)

Endret av Haukefer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...