Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Da jeg såg på det bilde av kjolen tidligere idag, var den svart og blå, men når jeg såg bilde i denne tråden var den hvit og gull i 15 sekunder før den igjen ble svart og blå. Merkelig, jeg er ikke fargeblind, var hos sertifisert sjømannslege og fikk meg helseattest for litt siden hvor det er krav at en ikke er fargeblind (styrmann).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kjolen kan ikke være hvit, da må jeg ta ny fargeblindtest.

Jeg ser den som helt klart som hvit og blå, og jeg begynner å tvile på synet når de viser flere bilder i den filmen. Den er jo helt blå og svart  8-[ Sist jeg testet om jeg var fargeblind var på sesjon for 5 år siden, og da hadde jeg perfekt syn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener bestemt at det skal passe ja.

For øvrig finnes det ingen bmw motor med "pumpdyse".

m47d20 (204d1) er en direkteinnsprøytet motor med radialpumpe (rotasjonspumpe) type vp44.

Du må huske å bruke MAP sensor fra ditt innsug.

Er det ikke det som nettop er pumpedyse?

At dysen er lukket til den får trykk fra pumpa til å åpne?

I motsetning til CM hvor det er konstant trykk og injektoren (dysa) styres elekteonisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel det at det ikke er pumpedyse fordi det ikke er forkammermotor, men dysa sprøyter direkte ned på stempelet.

Det er den tolkningen jeg har, TRF får avgjøre om det er rett! :)

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"pumpedyse" (forkortelse PD) er en motor med det som mer riktig beskrives som "enhetsinjektorer". Det vil si at hver dyse har en "intern pumpe", denne drives ofte av kammen.

Commonrail forkortes for øvrig med CR (til info).

Dæsken! Da har vi lært noe i dag også.

Takk for et fornuftig svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mangler jeg bare ledpærer til ymse lykter,carbon nyrer,carbon antennefot,sportsantenne (hehe),carbon speildeksler,carbon emblemer.. hmmm det var vel det som er i lufta en plass foreløpig. .. så får jeg ny frontrute med soting på mandag og solfilm samtidig [emoji16] [emoji51]

Endret av smotti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som telemontør har jeg tatt i små fiber som er lakkert i en farge så den samlet blir 250 mikrometer tykk. Fargene er ofte 12 forskjellige som man skal skille i mange slags miljøer og for å hindre feil har jeg måttet gjennomgå mang en fargesynstest.

Fargesynet påvirkes i stor grad av hvor mye lys en har blitt utsatt for iløpet av en dag.

Typisk er hvitfarge i svakt lys temmelig hvit og grei på morgenen, men når man sitter i telt midt på natta etter en lang arbeidsdag i en grøft og fryser, så blir den hvite gjerne gråere, eller det verste, nesten blå/lilla.

Kjolen som er avbildet er hvit og gull såvidt jeg kan se :) Et halvt år siden jeg ble testet sist og scorer stadig 100%. Er nok en del datamaskinakjermer som kan lage forskjellene.

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Dette med hvite farger i svakt lys kjenner jeg godt til, har sett det mange ganger ved skjøting av kabler 18*0,9 med 9 forskjellige farger hvor av 9 av 18 ledere har striper på seg. Ganske jævlig i mørke perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke hvorfor folk vil ha soting på frontruta, jeg ble jo nesten glad når jeg ble stoppa og måtte rive av filmen på siderutene fremme... Jævlig å kjøre med på kveldstid [emoji14]

 

Synst det er behagelig med mørke ruter fremme om kvelden jeg.. Synst det blir trist å eventuelt fjerne de på EU. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...