Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jepp, er nok litt mandagsbiler ute og går. På min har det vært mest godkjente feil. Comfort access og radaren til parkeringshjelpen er veldig kjente feil etter at man begynner å grave litt i det. Nå er min tilbake og alt fungerer slik det skal, så nå krysser jeg fingrene for at det fortsetter slik.

Angående Mercedes så sier ryktene at de sliter med rust nesten opp til -10modellene. Usikker på ommdette stemmer, men skulle ikke forundre meg.

Ut i fra hva jeg hører så er det svenskene som fungerer best mot rust for tiden, og mine observasjoner støtter dette. Søstern har en V70 2004 modell som ikke nødvendigvis er best stelt de siste årene, men eneste rusten jeg ser på den er i a-stolpen hvor en stein nok har truffet ganske hardt.

Onkels e61 2005 modell har vært inne for rustrep allerede,(akkurat som min2012).

En kompis kjøpte seg Saab 9-5 (1998)og der er det heller ikke mye rust, mens hvis man f.eks ser på tråden til turbo-hf og sin nye innkjøpte e39 så ser det ut som den fortjener litt nytt stål.

 

 

Ja de problemene som F10/11 lider av er slike små irriterende elektroniske hindringer. Det at jeg måtte bytte setevarmen i førerstolen og at det kommer dugg i lyktene må jeg si har skuffet meg, men nå ser jeg nye Cayenner og GLer også med  lyktene fulle av dugg og de har betalt mer enn meg...

 

Nå skal det sies at E39 lider ikke av så mye farlig rust, mest kosmetisk. Bilen til Hans Fredrik har jeg sett selv med egne øyene og bortsett ifra overflate rust på de vanlige plassene pluss ett lite hull i kanalen så er det ikke så ille. Under er den overraskede fin etter 20 år og 330 000 km i fuktig vestlandsklima ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de problemene som F10/11 lider av er slike små irriterende elektroniske hindringer. Det at jeg måtte bytte setevarmen i førerstolen og at det kommer dugg i lyktene må jeg si har skuffet meg, men nå ser jeg nye Cayenner og GLer også med  lyktene fulle av dugg og de har betalt mer enn meg...

 

Nå skal det sies at E39 lider ikke av så mye farlig rust, mest kosmetisk. Bilen til Hans Fredrik har jeg sett selv med egne øyene og bortsett ifra overflate rust på de vanlige plassene pluss ett lite hull i kanalen så er det ikke så ille. Under er den overraskede fin etter 20 år og 330 000 km i fuktig vestlandsklima ;)

 

 

At jekken går igjennom kanalen kan vel ikke akkurat kalles kosmetisk. Og det er vel ganske vanlig på E39.

Har også hørt om fler som har fått seg en solid overraskelse når de har fjerna plata under kanalene på de bilene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jekken går igjennom kanalen kan vel ikke akkurat kalles kosmetisk. Og det er vel ganske vanlig på E39.

Har også hørt om fler som har fått seg en solid overraskelse når de har fjerna plata under kanalene på de bilene

 

Har jeg aldri hørt om, har vært borti mye E39. Men jeg snakker om hva som er vanlig her, og det er ikke vanlig at jekken går igjennom kanalen på en E39. Men idioti og brukerfeil setter jo ingen grenser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg aldri hørt om, har vært borti mye E39. Men jeg snakker om hva som er vanlig her, og det er ikke vanlig at jekken går igjennom kanalen på en E39. Men idioti og brukerfeil setter jo ingen grenser..

 

 

Hvor mye hadde du vært borti E39 sa du?? :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jekke på kanalen er uansett en uting og bør jo ikke gjøres. At E36 og E39 ruster her er jo ingen hemmelighet, nederst på dører, under lister og bak på bakluka. Kanaler mot skjermene er også utsatt.

 

Utover det er det lite bærende på bilen som sliter. En kanal kan alltids lappes med noe plåt og litt lim :P

 

Ganske synd, når man sitter inni bilen og dashboard, ratt, stoler.. alt er så fint fremdeles. Tar en titt under panseret, motoren rusler perfekt, alt er rent og pent ingen skavanker noe sted, girer litt, girkassa girer perfekt. Ingen slakk i drivverk og uling i diff. Tar man en titt på resten av bilen, så ruster det hele bort og alt dette fine man liker ved bilen blir kastet på dynga. Ganske så trist :P

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange biler sliter med kanalene, det er ikke bare E39, men det er feil å mene at de ikke ruster der i stor grad, for de fleste har rust her og der på kanalene, noen verre enn andre, nesten aldri noen kritiske tilfeller som jeg har vært borti.

 

Huggde en E39 2000modell en gang, var temmelig mye rust faktisk, og den så faktisk veldig fin ut, men når begynte å plukke så var det en sveitserost :P

 

Rusthull i kanaler begynner som oftest med en eller annen ytre påvirkning, så begynner det å ruste.

 

Min leveregel når det gjelder BMW er å aldri jekke i kanalen og hørt dette blant mange andre med BMW erfaring også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...