Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

fant vertfall ut at det skulle gå fint med 18 felger. riktignok uten dekk men skal gå med dekk også..

2 stk ilag blir vel under 60 cm. I verstefall om hjulene er veldig store må man sende en og en og da blir det 1052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18" hjul med dekk veier gjerne mellom 20 og 30kg, så disse må man uansett sende hver for seg (maks 35kg i en forsendelse). Er de over 25kg (noe som ofte er tilfelle) koster det derfor 371,- pr hjul. Diameteren på et 18" hjul med f.eks. 225/40-18-dekk er over 60cm, slik at dette i tillegg må sendes som spesialgods, noe som gir et tillegg på 104,- pr. pakke, dette blir da 1900,- totalt. Er de under 25kg blir det 1468,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er snakk om 2stk 17x8 og 2stk 17x9.. Blir med dekk mest sannsynlig.

 

EDIT: Så da må jeg mest sannsynlig betale 2000 i tillegg til prisen på felgene da, altså.. :P

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18" hjul med dekk veier gjerne mellom 20 og 30kg, så disse må man uansett sende hver for seg (maks 35kg i en forsendelse). Er de over 25kg (noe som ofte er tilfelle) koster det derfor 371,- pr hjul. Diameteren på et 18" hjul med f.eks. 225/40-18-dekk er over 60cm, slik at dette i tillegg må sendes som spesialgods, noe som gir et tillegg på 104,- pr. pakke, dette blir da 1900,- totalt. Er de under 25kg blir det 1468,-.

Mine 18" veier vertfall under 17.5 kg med dekk :) Så om man da putter sammen to og to hjul kommer frakten på 475 per 2 hjul. alså 950

Men joda, ser det fort kan bli en del dyrere om man har tunge og store hjul

 

Edit: Neggu ikke sikker på om di er under 17.5 kg med dekk. Vertfall ikke langt ifra :P

Kom med dekkdim da danielstance :)

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er M System Throwing star felger, men vet ikke hva de veier :P men vekten øker jo litt med dekk også.

ser etter et lite søk at det er "mange" forskjellige typer av de m-system felgene?

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dekkdim under 60 cm. går det mest sannsynlig med en 1000lapp :) Er di attpåtil under 17.5 kg per hjul kommer du nedi under 800.

Om jeg ikke fortsatt er på bærtur da :P

 

Awt. felgene veier 7.5 kg. ca. Vet ikke helt hva dekka veier.. Men er vel sjeldent lette ja

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7,5kg per felg er jo ganske "ekstremt", og neppe et fasitsvar for folk flest. :)

Om diameteren er akkurat over 60cm og dekkene litt smale kan du prøve å argumentere med at de passer i en kasse som er 60x60x120 (maksmål) om felgen legges diagonalt i denne fiktive kassen. :)

Jeg har kjøpt og solgt litt hjul i det siste, og skal man sende et komplett sett utgår som regel posten for min del. Har heldigvis kommet over andre alternativ hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrt og sende felger med dekk :/

Jeg solgte og sendte 4 stk 18" M-sport hjul med dekk for 1-2 år siden.

Måtte sendes som 4 kolli og 250kr pr stk sa Posten på forhånd. 

Men så ble det problem at bredden ble over 60 cm da jeg skulle levere de.. tror det ble 62-64 cm eller noe sånt. Og da skulle de ha litt over 100 lappen i tillegg pr pakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm merkelig, sendte 4 stk ACS-felger i 18" med dekk. Pakket de to og to med noe sånn mat-plast og trillet de inn til postdamen.

Betalte rett under 800kr i frakt. Mener jeg veide hvert hjul til 23kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...