Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Når eg handler på ebay så betaler eg med paypal, men velger alltid det valget om å betale via paypal uten paypal-konto. Hugser aldri det jævla paypal-passordet, og så må/skal man vel betale noen ører og drit, sjekke kode i nettbank for å verifisere og faenskap.. Mye enklere å bare trykke "don't have a paypal account? pay here" (eller noe i den duren).

 

Men har nå utenom ebay fått en paypal-konto eg skal betale til, går det an å gjøre det uten å bruke paypal-brukeren min på samme måte som på ebay? Finner det ikke sånn i forbifarten på paypal.com..

 

Edit: Prøvde å logge inn nå, og får beskjed om å verifisere kontoen siden jeg ikke har brukt denne maskina før.. Så kan enten få en oppringing, eller en tekstmelding.. Flott da at eg ligger og dupper i atlanteren uten mobildekning på sikkert en uke.. Må da gå an å betale som vanlig med kort, men via paypal, helt likt det eg gjør på ebay? Uten å logge inn på paypal..

 

Har aldri hatt noe problem med innlogging. Epost --> lage simpelt passord med én bokstav og ett tall som du selv husker --> skriv inn begge deler, så er du logga på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og prøvde nå å betale i nettbanken, men de òg krever sms-bekreftelse ved utlandsbetaling.. Herreguuuud for et system, kor e tilliten i verden henne?!?!

 

Shattered: eg får logget inn, men eg må verifisere kontoen med tekstmelding, sikkert fordi eg er på ny PC, eller fordi eg er i et jalla-land (Angola).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du... For en stund siden hadde jeg glemt passordet på PayPal og jeg hadde også tydeligvis glemt svaret på sillerhetsspørsmålet jeg hadde valgt. I tillegg hadde bankkort mitt gått ut på dato, det var derfor jeg måtte inn i PayPal i utgangspunktet. Eneste metoden å få tak i nytt passord på var å skrive inn hele kortnummeret på PayPal sine sider. Problemet var at dette kortet var utdatert og derfor makulert. Dette prøvde jeg å forklare banken da jeg spurte om jeg kunne få hele kortnummeret til MITT EGET KORT, MEN det fikk jeg faktisk ikke. Ble mektig forbanna og laget en ny PayPal. Fy faen så tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe annet som er komitragisk er at jeg og en kamerat satt med BMW Vin decoder og bare for morroskyld sjekket utstyrslister på BMWer vi tidligere har eiet, etter en 5-6 søk så fikk jeg opp beskjed om at jeg var svartelistet og ikke kunne søke lenger.... Javel... :P

Så da vet dere det, ikke søk mange ganger etter hverandre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo at jeg ikke får brukt kortet! På ebay kan jeg skippe innloggingen og taste inn kortopplysninger manuelt, fine greier. Når jeg derimot får en mail om å betale inn til ditt@datt.com, og går på paypal.com så MÅ jeg logge inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm de har visst forandret på låneregler etter nyttår.. :D

 

Fikk fullfinansiert huslån på 2.5m. Wohoooo :mrgreen:

Nice! Var dette på deg og fruen, eller bare deg? Lurer litt på hvordan bankene gjør det hvis man skal studere noen år. Må vel vente tenker jeg  #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at det stort sett er billigere å eie enn å leie for tiden er det ikke sikkert det er noe stort problem. Du kan jo også bare holde kjeft om studiene til banken så lenge du vet du vil klare deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og fruen hadde i grunn bare tenkt å gå inn i banken og legge alle kortene på borden. Mest for veiledning. Har ikke tenkt å handle noe i dag, men greit å vite hvordan det ligger an når vi kjøper om et år eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og fruen hadde i grunn bare tenkt å gå inn i banken og legge alle kortene på borden. Mest for veiledning. Har ikke tenkt å handle noe i dag, men greit å vite hvordan det ligger an når vi kjøper om et år eller to.

Jeg har hvert fall kjøpt alene. Synes det var det enkleste og beste tilfelle ting går til helvete. Betjener i grunn lånet og det meste selv da fruen er vikar bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for det er det som er det store spørsmålet; trenger man to fullverdige lønninger for å få lån? Jeg skal utdanne meg som lærer og begynner første året til sommeren. Litt kjipt å måtte vente fire år før man får sjansen til å kjøpe noe. Får jo studielån i den perioden, og skal jo jobbe litt, men skal jo leve også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel mest an på hva boligen koster i forhold til hva man tjener. :)

 

Jeg er usikker på om jeg hadde fått lån på dette huset alene, men det siste halvannet året og vel så det er det kun jeg som har betalt husutgifter og fellesutgifter generelt, så det meste går jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

316:

Betaler din samboer husleie, eller bor hun gratis i ditt hus? Høres ut som en ugunstig deal for dama di, men hvis hun tjener for dårlig til å bli med på nedbetaling er det jo en rettferdig avtale. Har du tenkt noe på forsørgeransvar for barnet deres ved et evt brudd? Hvis hun må på leiemarked mens du er mye bortreist på jobb og sitter med et tomt hus....

Misforstå meg rett 316, ingen kritikk eller slikt. Jeg bare tenker høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder lån til bolig så er det vel slik at man får lån på 3x årslønn + 15 % egenandel som man spytter inn selv.
Skal si det tar tid å spare de 15% man trenger :sad:
Men det finnes jo andre løsninger som husbanken, startlån fra kommune etc etc. Som kan være kjekt.
Lærere og diverse andre kan få lån gjennom statens pensjonskasse, det er vel et av de beste lånene man kan få.

Men mener å ha lest at de holder å endre litt på akkurat det

Endret av Marius_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...