Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Nice! Var dette på deg og fruen, eller bare deg? Lurer litt på hvordan bankene gjør det hvis man skal studere noen år. Må vel vente tenker jeg  #-o

Det var begge to :)

De regner lånet ut i fra årslønnen din per dags dato så vis dere tjener nok sammen får dere nå.

Om du skal studere etter sommeren har fint lite å si så lenge du vet at du kan betale det.

 

Jeg begynner nok å studere neste januar så lenge alt går etter planen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

929,5, og det er medregnet både båten, motorsykkelen, plenklipperen og kantklipperen! Har bare hatt 4 biler på 8 år, det trekker ned statistikken... (Nr. 4 er nettopp kjøpt)

Kan man regne med robotstøvsugeren, quadcopteret og airwheelen? Da kan jeg muligens plusse på en eller to hk til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nytt delenummer (63316975019) for lysdioden. Det er imidlertid galskap at en slik diode skal ha en veiledende (villedende) pris på 180 kroner per stykk.

Ja, var jo en helt fantastisk pris på disse hær
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er flott med varmere tider. Her er det visst litt opplett etter gammelt.. Mer høst her. [emoji14]

Ellers venter årets siste skitur til helga. Langhelg på Geilo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og gleder meg til sommerferie allerede, og da følger man gjerne med på været til målet.

 

Det har vært jevnt over varmt der nede denne uka, men idag er det skyet, men ca. 17 grader har vært det høyeste sålangt idag :)

Ettersom jeg liker å se på fly og ikke sitte i det, så blir det også i år en aldri så liten roadtrip gjennom Tyskland, Østerrike og Slovenia.

Kroatia i år også med andre ord!

 

post-50093-0-42259200-1425817135_thumb.p

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte Kroatia her i huset og, men ble så jævlig dyrt.. Havnet på Rhodos av alle tenkelige ting..

Jeg ville helst Kroatia eller den franske rivieraen, som Nice eller Cannes området.

Men fikk ikke viljen min i år heller.. Tror jeg må sette foten ned til neste år.. [emoji14]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte Kroatia her i huset og, men ble så jævlig dyrt.. Havnet på Rhodos av alle tenkelige ting..

Jeg ville helst Kroatia eller den franske rivieraen, som Nice eller Cannes området.

Men fikk ikke viljen min i år heller.. Tror jeg må sette foten ned til neste år.. [emoji14]

Kroatia er ikke dyrt, vel? Har tenkt å reise dit vi også, er deilig med kort flyreise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er billig å leve i Kroatia enn så lenge. Er helt sprøtt å gjøre innkjøp i form av dagligvare, og at alkoholen er billigere enn blandevannet merkes om man kjøper en drink ute.

Jeg regnet ut at jeg levde for ca. 350kr pr. dag om jeg spiste middag(biffmiddag 140kr med dessert) ute og tok et par-tre øl på stranda.

En halvliter ute koster 13-15kr, en halvliter fra butikken ca 4-5kr for lokaløl.

 

Når det gjelder Hotell i høysesong så er ikke dette helt billig, mener 14 000kr pr. uke for et dobbeltrom ikke er langt unna sannheten. Halvparten blir det dersom man leier hus/leilighet hos privatpersoner som driver utleievirksomhet(noe veldig mange gjør i sommerhalvåret). Veldig ofte flytter huseierne inn i en liten del av huset om sommeren og leier ut sitt eget hus.

 

Ifjor var det meg og 6 andre på tur, og to fulle handlevogner med innkjøp til husholdningen kom på 1600kr, overraskende nok var den ene vogna fullastet med øl, den andre var toppet med frokostvarer og ellers alt man hadde lyst på..

Kroatia har en hel del å by på, som en kamerat av meg som var med så fint beskrev det;"Det er syden, bare uten sydenmaset".

 

Krka - Nationalpark er også et fantastisk område å besøke! Var der en tur og plasket rundt i et meget tiltalende fossefall :)

post-50093-0-42313800-1425823801_thumb.j

post-50093-0-18169200-1425824019_thumb.j

 

 

Ellers er det populært med utegrill, det skal først fyres noe voldsomt med tørr ved, det skal sprengfyres så hele denne grilldingsen er så varm som man får den. Vi fyrte opp to hele sekker med ved. Deretter skal man fjerne alle glør og henge opp et helt dyr :)

 

post-50093-0-85497500-1425823834_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...