Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ingen dum tankegang. Du bør i en slik sammenheng styre unna sameier/bortettslag som ikke har sikringsordning for felleskostnader, da du kan bli økonomisk ansvarlig dersom naboen ikke betaler sine forpliktelser. 

 

Det viste jeg ikke , takk for informasjon ! 

 

Det er mange leiligheter ute med felleskostnader , inni der ligger jo forsikringer , tv , innternett , vannbåren varme som det er i Fredrikstad osv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd i leilighet i 10 år nå, og er passe lei. Uansett, å flytte bort fra sentrum blir godt. Bor der fremdeles fordi det er billig og huslånet er nedbetalt for lenge siden. Burde kanskje ha omformulert meg. Min personlige preferanse er hus, rett og slett fordi jeg da har større frihet. Til prisen av høyere utgifter. Noe jeg synes er verdt det. 

 

Når naboen pusser opp og det bores i betongen rett som det er, høres det godt. Uavhengig om du har 10cm eller 5m tykke vegger. 

 

Sant det, skal ikke si noe i mot dine erfaringer. Apropos drilling, begynte å tenke på at det har vært STORE forskjeller mellom de forskjellige områdene jeg har bodd i. Akkurat her hører jeg knapt en boring i året, mens andre steder holdt naboer på hver andre måned omtrent. Rart.

 

Det jeg savner med å bo i leilighet er egentlig bare to ting: mulighet til å se film med høy lyd og mye bass samt parkering/garasje man kan skru på. Musikk-fiksen får jeg i bilen, har nedprioritert hjemme-hifi og brukt mer penger på lyd til bil siste tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok pent nedgradere til stativhøyttalere om jeg flytter i leilighet, god lyd er viktig for meg, men det å ha et knippe sure naboer er ikke noe å stå etter :)

 

Har fulgt med på boligmarkedet i området en stund, og har funnet ut at Ski i midten av Follo kan være en lur plass å begynne letingen. Har ikke et ønske om å bo i Oslo, og leilighetene her ute er litt større. En har allerede sett et byks i boligprisene her som følge av at Follobanen-prosjektet er påbegynt/så godt som påbegynt. Nye togstrekningen Ski-Oslo S skal etter planen gå unna på ca. 10 minutter. Til sammenligning vil det ta over dobbelt så lang tid å ta T-banen den samme strekningen fra en dramantby på Oslo Øst(som er alternativet mitt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det, skal ikke si noe i mot dine erfaringer. Apropos drilling, begynte å tenke på at det har vært STORE forskjeller mellom de forskjellige områdene jeg har bodd i. Akkurat her hører jeg knapt en boring i året, mens andre steder holdt naboer på hver andre måned omtrent. Rart.

 

Det jeg savner med å bo i leilighet er egentlig bare to ting: mulighet til å se film med høy lyd og mye bass samt parkering/garasje man kan skru på. Musikk-fiksen får jeg i bilen, har nedprioritert hjemme-hifi og brukt mer penger på lyd til bil siste tiden.

 

Har vel noe med hvor gammelt det er. Tror jeg er inne i en relativt dårlig periode, med flere som har fått det for seg å pusse opp badet og/eller kjøkkenet. Heldigvis vært en liten periode uten nå. 

 

De forrige naboene var upåklagelige, hørte ikke noe fra de og så de aldri heller. 

 

Savner å ha egen hage og garasje med plass til å gjøre ting selv jeg også. Og egen "man cave". Får bli på sikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun prøvd dette kort her i Danmark og her er det ingen problemer, men heller ingen fjell og daler. Jeg vet at Bjørn Nyland (han som har Teslatråden her inne) ofte hører på internetradio via eget simkort som sitter i bilen (Model S) og han kjører mye i Norge. Jeg vet imidlertid ikke om han er fornøyd med denne løsningen.

Ser at alle Tror streaming av radio er fremtiden i stedet for dab, men det tviler jeg veldig på. An kommer til å få massive kapasitets problemer hvis alle skal streame radio på telefon. På radio dyttes signalene ut uansett og man har mottaker som leser,mens streaming krever at hver mottaker får unik data inn, og det tviler jeg at noe mobilnett klarer å gjennomføre i større mengder. Se bare hvis man streamer film hjemme, man tapper fort den linjen, tenk deg hvis 100stk skulle gjøre det samme, eller enda flere.

Nei, å bestille bil uten dab+ nå er galskap spør du meg. Jeg vil aldri vurdere en bil uten dab+ neste gang jeg handler.

har prøvd å streame litt i bmwn, men det funker sånn passe greit i Oslo, utenfor er det helt talentløs, men av en eller annen grunn tror jeg det er få Teslaeiere som vil vedkjenne seg en slik svakhet, selv om det i utgangspunktet ikke har noe med Teslaen å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitraten for strømming av radio er ikke spesielt stor(96kbps-128kbps(bit), altså 12-16 byte per sekund), spredningen av ulike brukere fordelt på basestasjoner er stor. Kjernenettet til operatørene er ikke småtterier og håndterer dette helt fint.

 

Jeg vet ikke hva slags teknisk underlag du sitter med som begrunner påstandene, men man kan nok ta det helt med ro.

 

Når det gjelder DAB så monteres vel dette så godt som i alle nye biler, jeg synes selv DAB-lyden er forferdelig og foretrekker FM så langt det lar seg gjøre. Ellers drar man fram Tandberg Huldra 8 apparatet og får inn krystallklare sendinger med en smørkniv i antenneinntaket..

Kjører i heimen Sonos med TuneIn nettradio, det fungerer ypperlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare kommet over litt artikkler om emnet. http://radio.no/digitalisering/radio-via-dab-og-internett/ F.eks.

Ta også en tiit på en del av kommentarene her

http://www.aftenposten.no/kultur/Politisk-omkamp-om-FM-og-DAB-7642204.html

Dessverre så kan jeg ikke alt for mye om telefonnettet og kapasitet, men for meg så virker det som at det fort kan bli ett problem, og erfaringsmessig fra i dag så virker det dårlig utenfor Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, du har en M50 maskin? Da har du enten ikke strøm eller så er du tom for bensin, er ingen andre grunner til at en M50 ikke går :P

 

Hehehe, du sier noe der. :D Har M50B20TÜ.

Er sånn 99% sikker på at det er dødt batteri :P Bilen har stått i ro lenge, heh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke din mor noen batterier du kan låne? ;)

 

Batteri i flertall? :P Var ikke så lenge siden hennes bil ikke ville starte heller, men det er riktig nok en liten Toyota. :lol:  Får prøve å starte den med startkabler i morgen.

 

Ligger et fint brunt belegg på alle bremseskivene også.. :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har tips til et greit trådløst tastatur med mus innebygd?

 

helst ikke touchpad, men sånn mer knappene og scrollhjul innebygd på tastaturet.

 

biltema hadde et før som var suverent, men hakke lenger.

 

bruker et nå, men den musefunksjonen ekke helt enig om fingra ikke er 100% fettfrie :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...