Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på røyking av fisk her inne? Fikk 80stk sild igår og idag, på garn, som jeg tenkte å kaldrøyke. Lurer da på om noen vet hvor lenge de skal ligge i salt? Vet at større fisk er rundt et døgn, men tenker det er overkill på noen stakkarslige sild...Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først sto det et dumt spørsmål som var et googlesøk unna.. Så redigerte jeg det til "ja" for å svare mitt eget spørsmål.. Så oppdaga jeg at du spurte noe rett før og om det sto ja rett under kunne du tro det var fordi jeg visste det du lurte på, så endret det til "Har ikke peiling" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling på røyking av fisk her inne? Fikk 80stk sild igår og idag, på garn, som jeg tenkte å kaldrøyke. Lurer da på om noen vet hvor lenge de skal ligge i salt? Vet at større fisk er rundt et døgn, men tenker det er overkill på noen stakkarslige sild...Noen som har noen tips?

Salt dem å heng dei opp til gjøken gaula, vips så har du lubbesild :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først sto det et dumt spørsmål som var et googlesøk unna.. Så redigerte jeg det til "ja" for å svare mitt eget spørsmål.. Så oppdaga jeg at du spurte noe rett før og om det sto ja rett under kunne du tro det var fordi jeg visste det du lurte på, så endret det til "Har ikke peiling" :)

 

Aha, trodde det var shots fired mot gule frontlykter O:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er iallfall gledelig å se at BMW F10 gjør det best på driftsikkerhet totalt av alle klasser med en feilprosent på kun 1,5% per 1000 bil. Dette hos ADAC :) E60 hadde en feilprosent på hele 28,5% så det er tydelig at BMW har hentet seg inn kraftig.

http://www.smartepenger.no/bilokonomi/1638-adac

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke veldig rart egentlig med tanke på hvor enormt mye mer avansert E60 var VS E39, og ikke minst hvor enormt tidlig ute E60 var med "fancy" utstyr. Det var jo egentlig dømt til å bli en del barndomssykdommer. 

 

F10 er jo en solid oppgradering det også, men mye av teknologien som nesten var litt på prøvestadiet når E60 kom har jo da rukket og blitt forbedret kraftig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke veldig rart egentlig med tanke på hvor enormt mye mer avansert E60 var VS E39, og ikke minst hvor enormt tidlig ute E60 var med "fancy" utstyr. Det var jo egentlig dømt til å bli en del barndomssykdommer. 

 

F10 er jo en solid oppgradering det også, men mye av teknologien som nesten var litt på prøvestadiet når E60 kom har jo da rukket og blitt forbedret kraftig.

Ja det er nok derfor, mye ny og banebrytende teknologi. Er nok derfor 5-serien ikke gikk til topps hos Dekra fordi der regner de snittet på alle modeller helt ifra 2003 og nyere, da er ikke F10 gammel nok til å kunne utlikne den posetive trenden med den negative ifra E60 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ser på min egen E60 som ett eksempel, så innehar den utstyr mange bilprodusenter først nå de senere år har begynt å skryte av. Adaptive lys? I got it. Headup? Yep. Bluetooth? Yep. Navigasjon med kart og piler i headup? Yep. Varme i baksetene? Yep. Osv osv. 

 

... er ikke rart E60 er dyrt bilhold. 

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut utstyrslista til topputgaven til Mazda 6 med firehjulstrekk og automat. Det er vanvittig bra med ekstrautstyr i prisen. Hadde jeg byttet min stappede 4GC med 6 så hadde jeg ikke savnet noe omtrent (premiumfølelse ekskludert!)!

Litt morsomt at BMW eiere tror de har mye utstyr. BMWer er egentlig supergriske som melker kundene for alt de er verdt. INGENTING er gratis. Når Bluetooth ikke er standard i 2015 engang, haha!

De aller fleste av oss får ALT de har reelt behov for fra samtlige mellomklassebiler. Navigasjon, parkeringssensorer foran og bak inkludert ryggekamera, automatgir, Xenon kurvelys med automatiske fjernlys, regnsensor, radarbasert Cruise Control, soltak, skinnteriør, avansert kjørecomputer, rattvarme, oppgradert HiFi, Bluetooth/AUX/USB osv, de aller fleste tilbyr dette til meget overkommelige, folkelige priser. Ingen av oss trenger mer tech enn dette. Min bil har mye mer og det meste forblir ubrukt,ganske sikker på at det hadde vært likt for de fleste andre her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...