Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det lurer jeg også, virkelig, på.

  

takler den 1 ohm så takler den 1 ohm, spørsmålet er jo om selve elementet kan kobles til 1 ohm alene. Hvilken sub har du? evt ohm?

Rockford T1 12" med 2 spoler 2ohm.

Hvert element har tidligere vært koblet i 1 ohm, jeg er usikker på om det har noe å si for forsterkeren at den brokobles. Vettafaen jeg, men om det da belastes 1/2 ohm pr side? Skjønner ikke dette helt, derfor jeg spør:)

Endret av -Erik-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rockford T1 12" med 2 spoler 2ohm.

Hvert element har tidligere vært koblet i 1 ohm, jeg er usikker på om det har noe å si for forsterkeren at den brokobles. Vettafaen jeg, men om det da belastes 1/2 ohm pr side? Skjønner ikke dette helt, derfor jeg spør:)

 

Med mindre du har verdens nest dyreste forsterker ligger det an til nedsmelting med brokobling og 1 ohm, og sannsynligvis med 2 også.

Koble heller hver spole på hver sin kanal på forsterkeren så får du headroom og slipper å grille elemetet med klipping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der forstod jeg svært lite av. Hvorfor skal den smelte med 2 ohm ved brokobling når det gikk fint med 1 på hver kanal? Tydlig hvis noe jeg ikke forstår her, forklar gjerne :)!

Slik jeg forstod Håskjold så klarte forsterkeren 1 ohm med to elementer, en på hver kanal og da ikke skulle bli noe problem ved brokobling?

Endret av -Erik-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

316 her hjemme har vi en kommunal vei, like utenfor garasjen. Når garasjeporten er nede når du parkerer er det ikke en meter engang med at bilen står med ræva ut i veien, å da er bilen klin inntil porten. Så har du litt bedre plass så burde det går greit, er fint med litt mer så har man god plass til å vaske bil f.eks uten å må ha bilen på tvers på parkeringa.

Endret av Skårholen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanielStance: Såvidt jeg vet har de noe lignende i Frankrike og EU vurderer å innføre konseptet på tvers av medlemslandene.

 

Mener å ha hørt noe sånt om Frankrike ja. Men så vidt jeg forstod utifra den artikkelen fra England, så var jo dette en "frivillig" ting, så hvorfor så mange ga fra seg klassikere og relativt "sjeldne" og verdifulle biler skjønner jeg ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde koblet slik Kvasi mener, brokobling er ikke helt kult med 1ohms last.. Det blir godt og varmt i det minste.

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Er ikke elementer jeg er bekymret for, men forsterkeren. Er det tyngre for forsterkeren å ha ett element, brokoblet i 1 ohm kontra 2 elementer i 1 ohm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...