rublings Skrevet April 12, 2015 Skrevet April 12, 2015 Innser at jeg liker japanske og britiske biler mye mer enn tyske Må innrømme at jeg har en ganske stor svakhet for japanske sportsbiler fra 90-tallet og til dels 80-tallet. Spesielt linjene på Rx-7 er bare helt fantastisk! bimmerR og Daniel. reagerte på dette 2
Haukefer Skrevet April 12, 2015 Skrevet April 12, 2015 I banken imorgen å søke om lån til bolig med utleiedel. Satser på det går våres veg.. Blir spennende. e30_joakim reagerte på dette 1
axept Skrevet April 12, 2015 Skrevet April 12, 2015 Utleiedel er vel et pluss.. Lykke til! Skal selv i banken, men kun for å øke lånet.. Evig runddans..
noekult Skrevet April 12, 2015 Skrevet April 12, 2015 Må innrømme at jeg har en ganske stor svakhet for japanske sportsbiler fra 90-tallet og til dels 80-tallet. Spesielt linjene på Rx-7 er bare helt fantastisk! De har faktisk lekre biler helt fra 50/60-tallet. Nissan Skyline GT-R KPGC10 "Hakosuka" (førstegenerasjon GT-R!) er fremdeles vanvittig lekker. Men det var på 90-tallet at japanerne herjet best: Supra, NSX, RX7, Skyline GT-R R32/R33/R34, kompromissløse Evo-er og WRX STi-er og utallige små mororaketter (MR2, Celica GT-Four, diverse Type R Hondaer osv.) som gav driftsikre gleder til bilfolket Mange av oss 90-talls barn som vokste opp med å drømme om japanske biler ja. Ikke rart alle gode eksemplarer koster skjorta nå. Daniel. reagerte på dette 1
majuz Skrevet April 12, 2015 Skrevet April 12, 2015 http://www.dagbladet.no/2015/04/12/kultur/serie/tv/38653056/ I dag blir det GOT!
Fredrik 90 Skrevet April 12, 2015 Skrevet April 12, 2015 Hvor mange fabrikkorignale japanske biler fantes det på 90 og 2000 tallet som en tysk produsent ikke kunne matche? For min del er og blir dette riskokere med uinteressant design og kjipt interiør.
Mag142 Skrevet April 12, 2015 Skrevet April 12, 2015 Er det lov å kalle dem riskokere, når kebabtralle er forbudt å si? Kjetil^^, wicky124, Daniel. og 1 annen reagerte på dette 4
Fredrik 90 Skrevet April 12, 2015 Skrevet April 12, 2015 Er det lov å kalle dem riskokere, når kebabtralle er forbudt å si? Lager de BMW i Midtøsten? Nei! Kommer kebab ifra Midtøsten? Ja! Lager de Japanske biler i Asia? Ja! Kommer ris ifra Asia? Ja! Ser du sammenhengen?
axept Skrevet April 12, 2015 Skrevet April 12, 2015 Riskokere eller kebabtralle, samme kan det være.. Vet i såfall at denne bilen hadde jeg glatt kunne hatt.. om det er en riskoker, kebabtralle eller burgertralle..
Skårholen Skrevet April 12, 2015 Skrevet April 12, 2015 Burgertralle må jo være trailer.. de har jo fast kost på 300 grams burger på Esso'n. Shattered reagerte på dette 1
axept Skrevet April 12, 2015 Skrevet April 12, 2015 Hehe, ja.. Eventuelt amerikanske biler... [emoji14] Skårholen reagerte på dette 1
hanzhe Skrevet April 12, 2015 Skrevet April 12, 2015 http://www.dagbladet.no/2015/04/12/kultur/serie/tv/38653056/ I dag blir det GOT! Meh, 480p. Se episodene nå og så vente 1 mnd+ på fortsettelsen? Venter heller på 1080p
rublings Skrevet April 12, 2015 Skrevet April 12, 2015 (endret) Hvor mange fabrikkorignale japanske biler fantes det på 90 og 2000 tallet som en tysk produsent ikke kunne matche? For min del er og blir dette riskokere med uinteressant design og kjipt interiør. Dette blir jo som om jeg skal drite på din idolisering av amerikanske biler. Du kan snakke om kjipt interiør og uinteressant interiør så mye du vil, men dette er subjektivt. Lite som er mindre inspirerende en store, treige, gammeldagse amerikanere. Snakker om kjipt interiør... Det finnes også mange japanske biler som hadde aspekter tyskerne ikke kunne matche, og jeg lurer på hvordan japanske biler hadde vært om de ikke hadde hatt denne magiske grenser på 280hk før i tiden. Du ser jo bare hvordan Nissan GTR har gjort det de siste årene. Du må gjerne vise meg en tysker som hamler opp med den. Poenget er at det må kunne gå an å snakke om fine modeller fra andre merker utenom BMW uten at du skal komme med fanboy-brillene og slenge ut med negative kommentarer med en gang. Jeez Edit: Kan legge til at jeg ville valgt en mint condition Rx-7 FD, R34 Gt-R og Supra foran en mint-condition e36 M3. Jeg er jo selveste anti-christ Endret April 12, 2015 av Rublings tambur4, Haug, Julianv og 1 annen reagerte på dette 4
scoot Skrevet April 12, 2015 Skrevet April 12, 2015 (endret) Hvor mange fabrikkorignale japanske biler fantes det på 90 og 2000 tallet som en tysk produsent ikke kunne matche? For min del er og blir dette riskokere med uinteressant design og kjipt interiør.At de tyske hadde en konkurrent betyr ikke automatisk at de er det beste valget. Endret April 12, 2015 av scoot
bimmerR Skrevet April 12, 2015 Skrevet April 12, 2015 (endret) Hvor mange fabrikkorignale japanske biler fantes det på 90 og 2000 tallet som en tysk produsent ikke kunne matche? For min del er og blir dette riskokere med uinteressant design og kjipt interiør. Om man bare tar utgangspunkt i BMW, Mercedes og Audi og ser på sportslighet, rundetider på trange baner (,eventuelt Nordsløyfa om man vil) så er det en lang rekke med japanske biler som de tyske merkene ikke kunne matche avhenging av hvordan man sammenligner. Tar vi med Porsche så fremstår tyskerene som langt mer kompetente, men det japanarene fikk til med langt rimeligere og ofte mer motorsvake biler står det stor respekt av. Om du ikke klarer å lage en liste med minst 5 biler så bør du ta en god del timer å sette deg bedre inn i japanske biler. De gamle Best Motoring International er et fint sted å starte. Å kalle biler for riskokere, kebabtraller etc blir å synke lavt... Endret April 12, 2015 av bimmerR Daniel. og scoot reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg