Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte spesielt på Norge, men at Statoil kanskje må si opp 2400 ingeniører (jmf. E24 idag) er alvorlig. Problemet er at slike runder har en tendens til å forsterke seg med en faktor på 3-4. Ergo snakker vi plutselig om 8000-10000 oppsigelser inkl. relaterte bransjer. Vi har allerede vært igjennom dette her i Danmark de siste 5-6 årene. Arbeidsløsheten er stadig relativt høy og bedriftene kan ikke tjene penger med færre ansatte. De kan ikke sparke flere uten å samtidig slå kroken for døren. Ergo må det andre virkemidler til som innovasjon, effektivisering av arbeidsprosesser, nye varer og tjenester, alternative markeder etc.

Ganske stort problem allerede, så dette kom ikke som noen bombe. Kjenner flere relativt nye som måtte finne seg i å slutte etter bare noen måneder, som lyn fra klar himmel.

Skrevet

Tenker på å skifte farge på e61'n etter det har dukket opp noen riper og bulker i forbindelse med tafatte folk på parkeringsplasser og skisteder.  Noen forslag på farger jeg bør sjekke ut?  

Litt kjedelig farge på den i dag:

12717796803_c7b19f4c0e_b.jpg

Skrevet

Hva tror folket om å bli nimber-sjåfør i sommerferien? Sånn for fun i grunn, en kompis har en transporter. Så jeg tenkte at vi to kunne ta den, fyke til nærmeste sending som gir litt cash i kassa. Så plukke nærmeste der igjen osv drive litt sånn, gjerne kombinere litt også bare for å få sett landet samtidig som man har et gjøremål. Vi har penger til selve kjøringen men jo fler vi kjører jo bedre er det, kan neppe tjene noe på dette. Er jo transporter og ikke tesla men dog, vi skulle jo tatt en tur uansett :)

Skrevet

Det er dette som er problemet. Får å ta et eksemel du kanskje skjønner. Jeg sier E36 Z3 M Coupe er mer sportslig enn en E39 M5. Jeg kan f.eks si den er bedre bygget for autocross og gir generelt en mer sportslig kjøreopplevelse. Du vil da gå å lete etter et tall på nettet som f.eks 0-200 hvor E39 M5 er raskere og dermed har ikke Z3n en sjanse. E39 har også et mer videreutviklet understell og er dermed tilbyr den bedre kjøreegenskaper, kan du kanskje finne på å si også. Men da har du jo misforstått hva jeg snakket om og på dine nokså sære premisser funnet en måte hvor du har "vunnet" nok en diskusjon.

Japanere er utrolig flinke på sportsbiler, enten de bygger biler for glede eller for hurtighet. Det er er faktum som man ikke bør avfeie med at tyskere er best og japanere er sjanseløse.

Det er ikke noe galt i å være BMW fanboy, men man trenger ikke å være ufin, eller snakke ned biler med egentlig ikke kjenner noe særlig godt av den grunn.

Hvis du ikke liker måten jeg diskuterer på så er ikke det mitt problem, det du gjør nå er å dreie diskusjonen inn på hvordan jeg diskuterer. Er masse flott biler der ute og nå har jeg også lært ett og annet om japsebiler, så for min egen del så må jeg si jeg fikk noe ut av dette selv om det har vært mye sutring her også om ditt og datt. Men jeg mener fortsatt at BMW er så nært opp til perfeksjon som man kommer, er vel derfor jeg selv har to stykker og er strålende fornøyd som BMW entusiast. Passer meg og mine behov, så får andre kjøre det dem mener er best og som passer deres behov, enten det er Nissan aller Mercedes...

Skrevet (endret)

Hmmm... nå er helvete løs med oppsigelser i oljebransjen og relaterte bransjer... :(

Mistet jobben min i fjor :-( Endret av eriksen76
Skrevet

Fikk meg en autopass brikke idag, kan jeg bruke det gamle festet eller må jeg ta det ned å henge det nye opp på samme plass? Ser at autopass anbefaler å bare la det gamle vær, men mener de da at jeg skal la det henge der alene, eller at jeg skal feste brikken i det?

Skrevet (endret)

Ja, selvsagt skal jeg feste det, men tenker litt på hvordan jeg skal feste det, om jeg kan bruke det gamle eller må ta det ned :P Så ikke ut som at de passet, så jeg får vel fjerne det

Får det ikke ned, står med citrusrens og fiskesnøre for å lirke det av, men limen henger som bare faen :(

Endret av Einarsson
Skrevet

De helt nye brikkene blir bare levert med litt borrelås, så der kan ikke feste benyttes.

Brikkeforside.png

Skrevet

Imorgen får vi svar på om vi får boliglåbet vi søkte om idag. Budsjettet såg veldig bra ut men mangler en del egenkapital. Tror rådgiveren min har funnet en god løsnin på det, så håper det går i boks [emoji1]Visning på huset imorgen er det og..

Sent from my iPad using Tapatalk

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...