Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare å gi bud hvis du føler for å faktisk bo der da. Og har evne/ork til å begynne på oppussings objekt. Er ikke alltid det lønner seg så du får regne ut hvor mye det blir i kostnader for den jobben kontra det å kjøpe noe annet.

Det er smart panel der, og gulv blir første prioritert da det er tepper der..

det er et ganske populært område i fredrisktad.

Skrevet

Dette synes jeg er meget spesielt. Ja, hva om vedkommende har gjort noe mot fornærmede. Da bør saken løses i form av at fornærmede konfronterer vedkommende og foreslår en løsning. Kommer man ingen vei med dette går man rettens vei (ikke "rettens") og involverer rettssystemet.

"Istedet for å løse ting via vold"? Ærlig talt, er dette ansett som en løsning overhodet? I hvilken paragraf i reglene samfunnet vårt skal følge står dette? Hør her, man fortjener ikke ros for IKKE å løse problemer med vold. Vold er ikke løsning på noe som helst. Hr aldri vært og bør aldri bli. Vold brukes til og med i krig kun om livet er truet. Genévekonvensjonene og alt det der, en helt annen diskusjon.

Forresten, nei! Jeg gjørt ikke alt for å "fucke en person", uansett hva vedkommende har gjort mot meg. Det betyr ikke at jeg ikke tenker på å gjøre noe jeg ikke burde, det gjør jeg ofte. Men jeg liker å tro at de fleste av oss (om ikke 99%) faktisk ikke ønsker "å fucke en person", selv om man blir provosert. Det kalles å følge samfunnets moralske normer, verdier og holdninger. Uansett hvilken grad av provokasjon man har blitt utsatt for.

Hvordan hadde det gått om alle skulle "fucka opp" tyskerne etter andre verdenskrig? Også videre... Også videre...

Gi meg ett eneste eksempel hvor vold har fått positive etterfølger...

Skjønte ikke helt hvor du ville med det innlegget ditt...? Men om noen gjør deg urett så skal du bare sitte i sofaen og klø deg på pungen og tenke "ånei..det går fint...jeg fucker ikke opp assa"....!?

Hvorvidt straffeloven og paragrafene gjelder i Fredrik90 sitt tilfelle vet jeg ikke, men jeg ønsker ikke å diskutere noe mer over "hevn" eller andre ting :)

Den "lorinser" SL er kun photoshoppa. Ikke en ekte bil.

Skrevet

Hvordan hadde det gått om alle skulle "fucka opp" tyskerne etter andre verdenskrig? Også videre... Også videre...

Gi meg ett eneste eksempel hvor vold har fått positive etterfølger...

Tyskerne ble faktisk "fucka opp" på slutten av andre verdenskrig, men ikke av alle. Temmelig mange tyskere ble f.eks kjeppjaget ut av de sovjetokkuperte landområdene i Østeuropa selv om de i mange tilfeller hadde bodd i flere generasjoner der (f.eks i Ukraina). Andre tyskættede ble forvist til arbeidsleire i Sibir (gulag) eller til fjerne byer bak Uralfjellene. Det var forøvrig ganske vanlig å straffe de tyskerne som havnet bak frontlinjene ved å voldta kvinner og dødtre. Spesielt da Berlin ble inntatt var det grusomme scener som fant sted. Byen hadde i 1945 ca. 4,5 millioner innbyggere... ca. 1 million flere innbyggere enn idag.

Vedr. behandlingen av såkalte "tyskertøser" (norske kvinner som hadde involvert seg med tyske soldater og/eller fått barn med disse) etter krigen er dette ikke spesielt for Norge (uten at dette unnskylder noe som helst). Det finnes tilsvarende historier her i Danmark også og noen av de berørte danske kvinnene og barna flyttet faktisk til Norge etter krigen for å slippe for nedgjørelsene. Et annet aspekt som forsterket folks negative følelser vedr. disse kvinnene og barna i Norge var tyskernes såkalte Lebensborn program (fantes også i Nederland og i den flamske delen av Belgia). Dette var et rent avlsprogram der hensikten var å fremme den germanske/ariske rasen. Blonde kvinner ble oppfordret/lokket til å være med i programmet hvis de ble kjærester med utvalgte tyske soldater og på den måten bl.a få sosiale og økonomiske fordeler for seg selv og barna. Kvinnene bodde i forskjellige hjem rundt omkring i Norge og et av de mest kjente av disse hjemmene var på Dr. Holms hotell på Geilo.

Blandt de mest kjente ofrene for behandlingen av tyskertøsene var Anni-Frid Lyngstad i den svenske popgruppen ABBA. Hennes mor (fra Ballangen i Nordland) fikk Anni-Frid med en tysk soldat og måtte etter krigen flytte fra mobben i Norge til Sverige. På den måten ble Anni-Frid svensk og senere medlem av ABBA.

Skrevet (endret)

Den "lorinser" SL er kun photoshoppa. Ikke en ekte bil.

Da tar du temmelig feil! Kom over en til salgs, tviler på den er Photoshoppa xD...

De ble produsert av Lorinser, men sjelden sak Så ikke så mange Som vet om de bilene

Endret av BmwChris
Skrevet (endret)

Det er smart panel der, og gulv blir første prioritert da det er tepper der..

det er et ganske populært område i fredrisktad.

Fredrikstad er visst ganske ålreit å bo, hater dum panel så det var bra den var smart. Er det ellers en topp leilighet eller? :D Endret av 316
Skrevet

Tyskerne ble faktisk "fucka opp" på slutten av andre verdenskrig, men ikke av alle. Temmelig mange tyskere ble f.eks kjeppjaget ut av de sovjetokkuperte landområdene i Østeuropa selv om de i mange tilfeller hadde bodd i flere generasjoner der (f.eks i Ukraina). Andre tyskættede ble forvist til arbeidsleire i Sibir (gulag) eller til fjerne byer bak Uralfjellene. Det var forøvrig ganske vanlig å straffe de tyskerne som havnet bak frontlinjene ved å voldta kvinner og dødtre. Spesielt da Berlin ble inntatt var det grusomme scener som fant sted. Byen hadde i 1945 ca. 4,5 millioner innbyggere... ca. 1 million flere innbyggere enn idag.

...

Ja, de ble det. Kjeppjagingen i det østlige Europa er jo av mange omtalt som den største (ufrivillige) folkevandringen i Europa i nyere tid. Tyskerne ble i tillegg utsatt for etnisk rensning i tiden etter andre verdenskrig, nærmere bestemt i Sudetenland i det nordlige Tsjekkoslovakia (Bøhmen fjellene). Dette var forøvrig noe som startet allerede i tiden etter første verdenskrig i 1918-19.

Jeg angrer på eksempelet mitt, men skal ikke dvele ved det. Poenget med innlegget var å påpeke at man etter mitt syn bør løse et problem med å konfrontere det direkte. Ikke med alskens lumske løsninger om hevn og eventuell bruk av vold som ikke fører noe godt med seg. Det er etter mine (og samfunnets?) moralske leveregler spesielt å anse hevn og vold som aktuelle løsninger på et problem. Jeg liker å tro at det finnes noe mer fornuftig mellom hevn/vold og å klø seg på pungen om noen påfører meg elendighet, dette gjelder nok ikke for oss alle.

Som sagt - etter mitt syn.

Skrevet

Dama har bursdag på lørdag,   vi har , eller jeg har bestilt syden tur i 2 uker til oss for 1 mnd siden. men jeg syntes det alltids hører med å gi noe på bursdagen. 

noe som har et tips? smykker , ring , armbånd , er det ut eller hva er det nye og kjøpe til jenter på bursdager ?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...