Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt med bruk, kan garantere at topp pakning ryker på diesel (og forøvrig ALLE andre motorer) med mishandling. At DU ikke har hatt et problem med DIN diesel betyr ikke at diesel er noe bedre. Min far sin 525tds har de siste 8 årene kostet han rundt 200.000kr i reperasjoner. Stort sett motordeler. Så JEG tørr ikke prøve noe E39 med diesel, men det betyr likevel ikke at det er en dårlig motor.

M5x-motorene er godt kjent som "driftsikkerheten" selv, så fordi at noen ungdommer har kjørt sine motorer i stykker betyr ikke at INGEN kan kjøpe en slik motor.

De motorene jeg har hatt minst problemer med er faktisk M20 og M50. M54 litt mer problemer, men dog egen feil.

Jeg måtte bare si ifra i sted, da en så sterk mening uten grunnlag kan ødelegge for mange andre som ikke vet bedre og tror på det du skriver.

Si fra? Det du sier er egentlig bare at vi er forskjellige. Jeg kommer aldri til å eie E39 med bensin, det vet jeg helt sikkert, mens du garantert tenker samme om diesel. Om han har brukt 200 000 kr på bilen, ville jeg heller latt være å reparere første gangen og solgt den. Har selv hatt E46 med bensin, og den sto mer på verksted enn jeg hadde den hjemme (så at den ble skrota rundt nyttår, sikkert vært enda mer trøbbel med den etter jeg solgte den). Jeg har heller aldri påstått at INGEN bør kjøpe E39 med bensin, jeg sa at JEG aldri kommer til å gjøre det fordi JEG har hørt mye rart om de. Har ikke sagt noe annet. Hvis du trenger optiker, har jeg en del linker du kan følge :)

Skrevet

Er det så viktig? At ingen liker bildet du legger ut? Blir du deppa av sånt?

Spotta deg forresten igår..rett ved mccern på grorud / østre akern :)

Ahhh, jeg skulle hjem :)!

Skrevet (endret)

Si fra? Det du sier er egentlig bare at vi er forskjellige. Jeg kommer aldri til å eie E39 med bensin, det vet jeg helt sikkert, mens du garantert tenker samme om diesel. Om han har brukt 200 000 kr på bilen, ville jeg heller latt være å reparere første gangen og solgt den. Har selv hatt E46 med bensin, og den sto mer på verksted enn jeg hadde den hjemme (så at den ble skrota rundt nyttår, sikkert vært enda mer trøbbel med den etter jeg solgte den). Jeg har heller aldri påstått at INGEN bør kjøpe E39 med bensin, jeg sa at JEG aldri kommer til å gjøre det fordi JEG har hørt mye rart om de. Har ikke sagt noe annet. Hvis du trenger optiker, har jeg en del linker du kan følge :)

Hadde du E46 med rekkeseker, eller hadde du firer? 

BMWs firere har generelt sett aldri holdt samme kvalitet som sekserne, og kan i mine øyne ikke sammenlignes.

Forøvrig bra argument "ville aldri reparert den i første omgang og solgt den" - hvis du kan spå fremtidskostnader på en bil ut i fra hva som feiler første gangen burde du gjøre forretning av det. Jeg hadde bestilt en spåtime på flekken  \:D/

Selv en person som har null interesse for bil kan med hell klare å vedlikeholde en M50 motor, denne motoren er så enkel og holde i stand at det koker ned til få ting.

- Regelmessig olje og filterskift

- Sørg for at den ikke koker/blir for varm.

Endret av scoot
Skrevet

Du skrev svart på hvitt at en E39 med bensin var det bare tull med. Og der måtte jeg si ifra da det absolutt er så langt i fra sannheten som man kommer.

Jeg kan godt eie en E39 med diesel, det er ikke det, men man kan ikke legge skyld på motortype pga DU har hatt en diesel som DU har vært fornøyd med. Hva med den dieselmotoren du tok livet av da? 

Og den E46 med bensin var vel en firer så vidt jeg husker. De har hatt sine problemer, men det er da ikke en M5x-motor heller?

Hadde du kastet en 2003 mod E39 525d med alt utstyr som var gått under 100k i 2007? Bare fordi en dyse røk? Hvordan kunne min far vite at resten av dysene skulle bli med (2 ganger) samt 3 turbobytter, to katalysator-bytter osv?

Og jo du skrev at E39 med bensin var absolutt ikke å anbefale, til tross du ikke har NOE erfaring med det selv. Da må jeg faktisk få lov å komme med motargumentasjon :) Og jeg er ikke etter deg som person, men din uttalelse. Så kommentarer ment mot meg trenger du ikke :)

Skrevet (endret)

Hadde du E46 med rekkeseker, eller hadde du firer? 

BMWs firere har generelt sett aldri holdt samme kvalitet som sekserne, og kan i mine øyne ikke sammenlignes.

Forøvrig bra argument "ville aldri reparert den i første omgang og solgt den" - hvis du kan spå fremtidskostnader på en bil ut i fra hva som feiler første gangen burde du gjøre forretning av det. Jeg hadde bestilt en spåtime på flekken  \:D/

Selv en person som har null interesse for bil kan med hell klare å vedlikeholde en M50 motor, denne motoren er så enkel og holde i stand at det koker ned til få ting.

- Regelmessig olje og filterskift

- Sørg for at den ikke koker/blir for varm.

Jepp, jeg har også lest mye om firermotorene, etter jeg hadde en selv. En ting er sikkert, ryker noe og man bytter det, og det ryker igjen, er det noe i veien.

Vet ikke hvordan folk i E39-gruppa på Facebook kjører, men ser hele tida folk som ryker toppakninger og har masse motortrøbbel der, termostater som ryker, også videre.

Den motoren "jeg" tok livet av (skal ikke skylde på han som skrudde heller) fikk ikke det den burde ha fått av vedlikehold; selv om oljenivået ble sjekka og var greit en stund før den havarerte (tenkte det var en sensor som var gått, men viste seg jo at det i hvert fall ikke var det, det er ikke usannsynlig at turbo var gåen og dro med seg masse olje før det stoppa). Da den fikk "ny" turbo og et oljeskift, etter en lang tid på tomgang, og en liten prøvetur, stoppa den. Så om det var min skyld (den gamle turboen hadde garantert røket uansett, den var ikke helt frisk), eller om det ikke var det er ikke godt å si; han som gjorde jobben trodde kanskje motoren ikke fikk smøring nok, at det var ei pumpe eller noe som ikke funka som den skulle. Men nå er den oppegående igjen med "ny" motor.

Hadde jeg bytta turbo to ganger, hadde jeg kvitta meg med bilen før den gikk en gang til, det er sikkert og visst. Regner med han kjøpte original hver gang, med nypris oppunder 20 000 kr? Alt kan skje, det er klart, men når du begynner å se pengene fly på den måten ville jeg heller bytta bil enn å bytte penger med verkstedet.

Endret av Shattered
Skrevet

Jepp, jeg har også lest mye om firermotorene, etter jeg hadde en selv. En ting er sikkert, ryker noe og man bytter det, og det ryker igjen, er det noe i veien.

Vet ikke hvordan folk i E39-gruppa på Facebook kjører, men ser hele tida folk som ryker toppakninger og har masse motortrøbbel der, termostater som ryker, også videre.

Den motoren "jeg" tok livet av (skal ikke skylde på han som skrudde heller) fikk ikke det den burde ha fått av vedlikehold; selv om oljenivået ble sjekka og var greit en stund før den havarerte (tenkte det var en sensor som var gått, men viste seg jo at det i hvert fall ikke var det, det er ikke usannsynlig at turbo var gåen og dro med seg masse olje før det stoppa). Da den fikk "ny" turbo og et oljeskift, etter en lang tid på tomgang, og en liten prøvetur, stoppa den. Så om det var min skyld (den gamle turboen hadde garantert røket uansett, den var ikke helt frisk), eller om det ikke var det er ikke godt å si; han som gjorde jobben trodde kanskje motoren ikke fikk smøring nok, at det var ei pumpe eller noe som ikke funka som den skulle. Men nå er den oppegående igjen med "ny" motor.

Hadde jeg bytta turbo to ganger, hadde jeg kvitta meg med bilen før den gikk en gang til, det er sikkert og visst. Regner med han kjøpte original hver gang, med nypris oppunder 20 000 kr? Alt kan skje, det er klart, men når du begynner å se pengene fly på den måten ville jeg heller bytta bil enn å bytte penger med verkstedet.

Slik vil man alltid lese alle veier, for hvem skriver at motoren funker utmerket? Nå skal jeg la dette ligge.. :)

Ang bilen din så var det garantert tomt for olje som gjorde at motoren havarerte. Kom jo en råde ut av motoren og :lol:

Hadde du hatt en bil så lenge og lagt ut en del tusen så hadde du garantert sittet å tenkt "nå er jo alt byttet så nå kan det jo ikke være mer". Så når en ting til ryker så tenker du at NÅ kan iallefall ikke noe ryke :lol: Ond sirkel det der

Skrevet

Hadde du hatt en bil så lenge og lagt ut en del tusen så hadde du garantert sittet å tenkt "nå er jo alt byttet så nå kan det jo ikke være mer". Så når en ting til ryker så tenker du at NÅ kan iallefall ikke noe ryke :lol: Ond sirkel det der

Så min far bli grå i håret under sitt eierskap av en 2003 Audi A6 1.8T. Kjøpte bilen 3 år gammel for 350.000,-. Etter 6 år hadde han brukt nesten 200.000,- på reparasjoner da motoren havarerte. Han solgte bilen for 25.000,-...

Å så mange ganger jeg hørte "nå er jo alt byttet, så kan iallefall ikke selge den nå!".

Skrevet

Har noen venner som nesten havna på luksusfellen pga en VW Touran. Det toppa seg i 2014, da brant de av 70.000,- på den møkkabilen :-)  

Skrevet

Ang e39 6 mot firerdebatten

Jeg har hatt en e39 528ia 97mod og har nå en 520d e39.

Den første var gådd 270 da jeg fikk den og skifta ingenting på motor annet enn vanlige servicer før kassa tok kvelden på 355km

Dieselen derimot, hvor skal jeg starte? Den har tadd fyr en gang, spyr regelmessig diesel i gården min, rufsete tomgang, ryker svart som faen under pådrag, vibrasjoner og sikker 27 ting til jeg kommer på i farta, men en ting er sikkert. Jeg skal ALDRI ha en m47 igjenn, jævla møkkamotor har jeg aldri vert borti! (å det betyr mye når det kommer fra en som skrur volvo penta til daglig)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...