Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ville prøvd å holde deg i nærheten av original størrelse. Hvis du kjøper for stort kan dynamoen få problemer med å holde det på høy spenning. Kan være dette er anderledes med AGM, det vet jeg ikke :)

Takk for svar!

Det er ikke det at jeg har behov for eller har så lyst på større batteri.

Jeg lurer egentlig på om det har noe å si om jeg kjøper hva som helst hvis det er det eneste de har :)

Endret av -Roger-
Skrevet

Nå pleier fysisk størrelse å være relatert til kapasitet, så du kan si at så lenge det passer i bilen bør det kunne gå greit. Har opplevd at enkelte Mercedes-eiere har montert mye større batterier, med tanken om at større er bedre, og så fått ladeproblemer og startproblemer. Der er det nemlig plass til noe som heter taxi-batteri, som er på 105 eller noe sånt, noe jeg tviler det er på en M3 ;)

Skrevet

På min fikk jeg akkurat plass til et 90Ah fra E60. Det hadde ikke gått med et par mm høyere, men lengden slukte den greit nok. 

Noen dager etter røk motoren til setejustering. Monterte en ny fra en X5, så har det vært bra siden. Den startet kjappere og lader bra. Hatt det i et års tid nå. Men så er det ikke den største økningen :P  Angående det med setemotor, så har jeg lest at det samme har skjedd med flere som nylig har byttet batteri, men det kan jo være tilfeldig også. Det vet jeg ikke noe om, men timingen var jo mistenkelig. Hehe. 

Skrevet

Skal se hva som står i bilen nå, men jeg tolker det slik at sålenge det passer i bilen og er en plass mellom 70-90 ah så går det greit... :)

Skrevet (endret)

Krever ikke et AGM batteri en noe høyere ladespenning for å funke optimalt? Man bør da kanskje få jazza opp ladespenningen litt med en annen regulator. Selv kjører jeg på Biltema vedilikeholdsfritt og er dødsfornøyd med det. Har skrevet litt om forskjeller på batterier her før. Biltemabatteriet i E36n til min mor er gammalt, men fungerer som bare det enda. Lurer på om det nærmer seg 10 år gammelt nå. Min tanke er for tiden:"Hvorfor betale mer?". Får forøvrig 50% på Sønnak, men har ikke hatt behov for den rabatten enda, Biltema blir ca. samme pris som Sønnak med rabatten og er ikke langt fra der jeg bor, så da er saken grei. Fyra opp Benzen i -27 grader i jula, det gikk tyngre enn vanlig, men kan tenkes olja var litt sirup :P Biltema klarte det hvertfall uten problem.

Endret av FredrikE24
Skrevet

Bilen vil sprette mye på fjera og bilen vil føles myk i humper

Mhm, bilen føles faktisk motsatt. Stivere over dumper og mere "stutt" hvis du skjønner hva jeg mener.

Skrevet

Ja, det jeg beskrev er når demperen mister all trykk og mister funksjon, men har vært borti på en skoda at demperne plutselig ble steinharde

Skrevet

Bilen vil sprette mye på fjera og bilen vil føles myk i humper

merkes at mine er gående! mye dårlig vei her i finnmark så blir jo båtsjuk av de helvettes demperne! xD

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...