Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

316, en 1992 Miata til 60000kr synes jeg er altfor mye. Mer normal pris ned mot 25-40000kr

Da det er produsert såpass mange av dem vil de nok aldri oppnå samlerstatus, så særlig prisvekst får dem neppe. Men verditapet vil nok roe seg etter hvert på bra eksemplarer, og kanskje stabilisere seg på 30-40 avhengig av modell/utstyr/motor.

Skrevet

Kjøpt europris ølbrygger sett nå, spent på resultatet [emoji14] forventer ikke altfor mye :smile:

Hvem av de?

Har faktisk en ferdig med Captains IPA fra Europris her nå. Og den blei ikke så aller værst :)

Skrevet

Noen som har sendt noe langt og halvtungt i posten før? Er fremre del av en mellomaksling som jeg skulle ha sendt, også lurte jeg på om noen her har sendt det før. Er dette noe posten kan gjøre eller er det bring som må sende?

Skrevet

316, en 1992 Miata til 60000kr synes jeg er altfor mye. Mer normal pris ned mot 25-40000kr

Da det er produsert såpass mange av dem vil de nok aldri oppnå samlerstatus, så særlig prisvekst får dem neppe. Men verditapet vil nok roe seg etter hvert på bra eksemplarer, og kanskje stabilisere seg på 30-40 avhengig av modell/utstyr/motor.

Også om den er fin, riktig utstyrt og rustfri?

Skrevet

Noen som har sendt noe langt og halvtungt i posten før? Er fremre del av en mellomaksling som jeg skulle ha sendt, også lurte jeg på om noen her har sendt det før. Er dette noe posten kan gjøre eller er det bring som må sende?

Så lenge den er under 35kg kan den sendes med Posten.

Skrevet

Kjøpt europris ølbrygger sett nå, spent på resultatet [emoji14] forventer ikke altfor mye :smile:

Øl-brygging er faktisk noe jeg kunne ha tenkt meg å prøve, men har aldri blitt noe av. 

Kom gjerne med tilbakemelding om hvordan pilsneren blei :)

Skrevet

Øl-brygging er faktisk noe jeg kunne ha tenkt meg å prøve, men har aldri blitt noe av.

Kom gjerne med tilbakemelding om hvordan pilsneren blei :)

For den prisen det koster så skader det ikke å prøve fant jeg ut :-) skal gi tilbakemelding når det er ferdig
Skrevet

En mellomaksel blir det fort bulk i, så pakk det skikkelig :)

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Hm litt usikker på hvordan jeg skal få pakket den, har tilgang på noe papp som jeg kan rulle den i. Men ikke noe ask eller noe sånt som blir stivt desverre.

Skrevet

316, jeg synes ikke de er verdt noe særlig mer enn maks 40k så lenge det er en 1.6, selv rustfri.

Til sammenligning betalte jeg 70k for en 1994 1.8 m/Torsen-diff i 2007, 62k for en 1993 1.6 i 2008 og 65k for en 1995 1.8 m/Torsen i 2012. Alle var Miata uten rust, men med over snittet høy km.

Angående utstyr så vil jeg ikke si at det finnes noen foretrukkede utstyrsutgaver blant entusiastene. Noen vil ha mye utstyr mens andre foretrekker uten ekstrautstyr og med lavest mulig vekt. Vekten varierer i mk1 fra 950kg til 1150kg for de tyngste.

Ekstrautstyret var stort sett nettopp det fra 1989 til 1997, så man kan finne fullutstyrte 1989-modeller og 1995-modeller uten noe som helst. F.eks hadde ikke min 1994-modell ABS på tross av at den hadde Torsen og C-pack-utstyrsnivå...man finner også biler uten servo og med sveivevinduer.

Kjøper du en 1.8 slipper du å oppgradere den i like stor grad som med en 1.6, da 1.8 har flere avstivningsstag under, mer solid diff (både sperre og åpen), større bremser og Miata har da passasjerairbag.

En del mener at 1.6 er en mer inspirerende motor som drar friskere på turtall, mens 1.8 har en kjedeligere karakter. Jeg liker begge motorene og alle variantene over temaet NA (unntatt de få med automat)... 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...