stig. Skrevet Juli 14, 2015 Share Skrevet Juli 14, 2015 Hva er problemet ditt egentlig? Vrir og vender på alt som blir sagt. Problemet ditt, i motsetning til mitt er at du kjører ulovlig, en bil som samfunnet oppfatter som farlig og ulovlig, og får ikke erstatning om noe går galt med deg, og skader du andre sliter du også. Det spiller ingen rolle at DU mener det er greit og ufarlig, betyr det at du kan kjøre i 240 der det er 80 også? hva er ditt problem egentlig ? hva veit du om at jeg kjører ulovlig ?, bare sånn for å ha spurt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 14, 2015 Share Skrevet Juli 14, 2015 Det ligger en liten "vitenskap" rundt 2.ordens fjær-demper systemer og man skal ikke ta så lett på å faktisk endre en fjærs karakteristikk ved å forkorte den. Ikke lurt. Det sitter ingeniører som regner på dette i bilindustrien, lager matematiske modeller og simulerer dette med ulike paramtere for å finne den "perfekte" fjæren som gir de egenskapene til bilen som er ønsket, samtidig som man hverken ikke ønsker overdemping eller oversving. Eller det aller verste, selvsving(typisk på biler med kappa fjærer kan du noen ganger se at bilen gynger opp og ned av hver minste dump), treffer du en ujevnhet eller tar en unnamanøver i en bestemt hastighet kan man risikere å miste kontrollen. På skolen sitter vi og regner på mange ulike fjær-demper systemer, samt flere andre former for 2. ordens dynamiske systemer, og det er det jo en grunn til, først og fremst sikkerhet og en virkemåte på et system man kan med sikkerhet si at er trygg før man i det hele tatt maskinerer bitene og lager den faktiske dingsen. Jeg synes med andre ord ingenting om det å gjøre noe så dumt. Jeg har mine nøkkelkunnskaper om emnet og gjør mine valg utifra det. Nytern og Espen Aass reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juli 14, 2015 Share Skrevet Juli 14, 2015 hva er ditt problem egentlig ? hva veit du om at jeg kjører ulovlig ?, bare sånn for å ha spurt Du skrev vel at du kjører med kappa fjærer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 14, 2015 Share Skrevet Juli 14, 2015 (endret) så det du sier er det at det er bedre å ha en bil med en potensiel lekkasje i en bremsekrets en en bil med kappa fjører ? (ja det forklarer en hel del synes jeg) så lenge man legger litt flid i det å kappe noen fjører, ja da ser jeg virkelig ikke det store problemet,har jeg kjørt med så mange ganger, å har prøvekjørt mange biler med det, er så mye mere utbredt en det folk tror . har tilogmed sett på episoder av overhauling å den slags programmer hvor de kapper fjører. så la oss nå ikke lage storm i et vannglass, å si at dette er livsfarlig jeg har faktisk aldri tatt en eu kontroll på egen bil, så greit å ikke kjefte om noe du virkelig har ingen aning om, å om du har fått feil på eu på grunn av det du kaller bagatell , ja synd for deg at du ikke har bilen din i orden. Hvorfor oppfører du deg som ett forumtroll? Legg merke til at det er stor forskjell på potensiel lekkasje i bremssystemmet og kappafjører, med litt overflate rust på bremserørrene vil jeg likevel kunne ha mulighet til å bremse og gjøre unnamanøver noe du ikke kan med kappa fjører. Ikke sammenlikn meg og deg der, det stiller deg bare i enda dårligere lys.. Det virker som du ikke helt skjønner at det er farlig å kjøre med kappa fjører, hvorfor tror du at slikt slås så hard ned på hvis ikke der er så farlig. Det går helt sikkert fint så lenge man bare cruiser rundt, men nå er det nå enn sånn at man ikke kan forutse hva som kan komme. Jeg måtte selv gjøre en krafig unnamanøver på motorveien i 120 km/t med min E34 her forleden, noen hadde mistet en stor vedkubbe og da var jeg glad for at når jeg først satt i en gammel bil så var det en med brukbart understell. Med kappa fjører der så hadde jeg ikke sittet her og skrevet nå tror jeg. Mange situasjoner kan oppstå, en elg kan hoppe ut i veien, noen kan bryte vikeplikten, barn kan løpe ut i veien og det finnes tusen grunner til at man måtte tatt en unnamanøver. Derfor er bilene designet for å kunne klare det, helt til noen kommer og saboterer slik at bilen sikkerhet blir sterkt redusert. Det er når utseende går foran sikkerhet at jeg blir forbanna på folk, det er helt totalt feil rekkefølge.. Men det du ikke svarte på er hvilket verksted som utfører EU kontrollen på bilen din med kappa fjører? Det vil jeg veldig vite Endret Juli 14, 2015 av Fredrik 90 Shattered, tambur4 og Espen Aass reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Juli 14, 2015 Share Skrevet Juli 14, 2015 (endret) Du skrev vel at du kjører med kappa fjærer? det er vel en nevneverdig forskjell på kjører å har kjørt......... Hvorfor oppfører du deg som ett forumtroll? Legg merke til at det er stor forskjell på potensiel lekkasje i bremssystemmet og kappafjører, med litt overflate rust på bremserørrene vil jeg likevel kunne ha mulighet til å bremse og gjøre unnamanøver noe du ikke kan med kappa fjører. Ikke sammenlikn meg og deg der, det stiller deg bare i enda dårligere lys.. Det virker som du ikke helt skjønner at det er farlig å kjøre med kappa fjører, hvorfor tror du at slikt slås så hard ned på hvis ikke der er så farlig. Det går helt sikkert fint så lenge man bare cruiser rundt, men nå er det nå enn sånn at man ikke kan forutse hva som kan komme. Jeg måtte selv gjøre en krafig unnamanøver på motorveien i 120 km/t med min E34 her forleden, noen hadde mistet en stor vedkubbe og da var jeg glad for at når jeg først satt i en gammel bil så var det en med brukbart understell. Med kappa fjører der så hadde jeg ikke sittet her og skrevet nå tror jeg. Mange situasjoner kan oppstå, en elg kan hoppe ut i veien, noen kan bryte vikeplikten, barn kan løpe ut i veien og det finnes tusen grunner til at man måtte tatt en unnamanøver. Derfor er bilene designet for å kunne klare det, helt til noen kommer og saboterer slik at bilen sikkerhet blir sterkt redusert. Det er når utseende går foran sikkerhet at jeg blir forbanna på folk, det er helt totalt feil rekkefølge.. Men det du ikke svarte på er hvilket verksted som utfører EU kontrollen på bilen din med kappa fjører? Det vil jeg veldig vite å det skal også nevnes her at det er stor forskjell på å kappe en fjør 0,5-1 runde, kontra dele fjøra på midten. ( å hvis du tror det at bilen din velter bare fordi du har senka den med et par cm på ei kappa orginal fjør, ja da foreslår jeg at du tester det, for jeg det er virkelig ikke så ille å kjøre med som du tror, jeg tørr nesten å vedde penger på om du hadde prøvd en bil som hadde fått kappa ei halvrunde på fjørene forran, du hadde ikke merka forskjellen med tanke på kjøre egenskaper engang ,vertfall hvis ingen sa til deg at de var kappa ) å hvor står det at jeg har fått utført eu MED kappa fjører? det er du det ,som var hellig overbevist at jeg gjorde det siden jeg hadde fagbrev som mekaniker.... Endret Juli 14, 2015 av stig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Juli 14, 2015 Share Skrevet Juli 14, 2015 (endret) MEN det store spørsmålet mitt er, hvilket verksted er det du bruker til å EU godkjenne bilen din med kappa fjærer? Etter som du har hatt bilen med kappa fjærer i 4 år så betyr det at den har vært til EU kontroll to ganger. Jeg vil gjerne bruke samme verksted selv til min E34, for hvis du har kjørt i 4 år med kappa fjærer så bør min iallfall seile igjennom EU kontrollen tross dårlige bremsebånd, rust på bremserør og med lysende airbag lampe å jeg synes det er rart at du hakker på meg som HAR HATT bil med kappa fjør, men sjøl så kjører du rundt i full viten at airbag lampa di lyser, dårlige bremsebånd, å RUST på bremserør , lurt å hakke på andre jeg blir faktisk bare oppgitt Endret Juli 14, 2015 av stig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 14, 2015 Share Skrevet Juli 14, 2015 det er vel en nevneverdig forskjell på kjører å har kjørt......... å det skal også nevnes her at det er stor forskjell på å kappe en fjør 0,5-1 runde, kontra dele fjøra på midten. ( å hvis du tror det at bilen din velter bare fordi du har senka den med et par cm på ei kappa orginal fjør, ja da foreslår jeg at du tester det, for jeg det er virkelig ikke så ille å kjøre med som du tror, jeg tørr nesten å vedde penger på om du hadde prøvd en bil som hadde fått kappa ei halvrunde på fjørene forran, du hadde i merka forskjellen med tanke på kjøre egenskaper engang ,vertfall hvis ingen sa til deg at de var kappa ) å hvor står det at jeg har fått utført eu MED kappa fjører? det er du det ,som var hellig overbevist at jeg gjorde det siden jeg hadde fagbrev som mekanikker.... Så derfor mener du det er sikkert, du har satt deg til doms over veidierektoratet samt bilprodusentene og mener at dette er trygt? Hvis du bytter til vanlige fjører ved EU, hvorfor ikke da få tak i ett TUV godkjent senkesett så slipper du dette? Hvorfor ta seg den jobben når du kan slippe og bilen blir seende helt lik ut? Du sier at bilen ikke er å få senkesett til, hva slags biler er det snakk om? T-Ford? Eller er det litt "kult" å kunne si at du kjører med kappa fjører? Jeg skjønner bare ikke greia med hvorfor du forsvarer det, kan du ikke bare innrømme det at det er tullete men at du gjør det likevel.. Ja jeg kjører alt for fort noen ganger, det er tullete og ulovlig men jeg gjør det likevel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 14, 2015 Share Skrevet Juli 14, 2015 (endret) å jeg synes det er rart at du hakker på meg som HAR HATT bil med kappa fjør, men sjøl så kjører du rundt i full viten at airbag lampa di lyser, dårlige bremsebånd, å RUST på bremserør , lurt å hakke på andre jeg blir faktisk bare oppgittJa men jeg forsvarer det ikke på samme måte som deg. Bilen er 21 år gammel, litt overflate rust på bremserøra er det, lampa lyser av og til grunnet enn sensor under førersetet. Min bil er ikke perfekt og jeg vet nøyaktig hva som feiler den, men jeg vet også at den ikke er farlig å kjøre med da alt annet er i god stand. Men jeg vet jeg får mangellapp på EU kontrollen derfor skal jeg fikse dette før den tid, i motsettning til deg som setter på defekte deler igjen så fort bilen er igjennom kontrollenIkke dra moral kortet mot meg mister! Edit: Beklager for dobbelpost! Endret Juli 14, 2015 av Fredrik 90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Juli 14, 2015 Share Skrevet Juli 14, 2015 Ja men jeg forsvarer det ikke på samme måte som deg. Bilen er 21 år gammel, litt overflate rust på bremserøra er det, lampa lyser av og til grunnet enn sensor under førersetet. Min bil er ikke perfekt og jeg vet nøyaktig hva som feiler den, men jeg vet også at den ikke er farlig å kjøre med da alt annet er i god stand. Men jeg vet jeg får mangellapp på EU kontrollen derfor skal jeg fikse dette før den tid, i motsettning til deg som setter på defekte deler igjen så fort bilen er igjennom kontrollen Ikke dra moral kortet mot meg mister! moral kort ?!? ja jøss. nei sier bare det er greit å feie for egen dør jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Juli 14, 2015 Share Skrevet Juli 14, 2015 Det er lov å bruke multisitat her inne! Eller det er noe vi ønsker at blir brukt er vel mer riktig. Så fint om de dette gjelder lærer seg å bruke denne funksjonen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 14, 2015 Share Skrevet Juli 14, 2015 moral kort ?!? ja jøss. nei sier bare det er greit å feie for egen dør jeg Ja jeg skal feie for meg egen dør, det skal jeg så absolutt gjøre fordi jeg vil ha E34en igjennom neste EU også. Jeg liker også å ha ting på stell med bilene mine, så vær du sikker på at det skal feies foran døra mi Det er lov å bruke multisitat her inne! Eller det er noe vi ønsker at blir brukt er vel mer riktig. Så fint om de dette gjelder lærer seg å bruke denne funksjonen! Absolutt Ble bare revet litt med her, skal huske det nestegang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juli 14, 2015 Share Skrevet Juli 14, 2015 det er vel en nevneverdig forskjell på kjører å har kjørt......... å det skal også nevnes her at det er stor forskjell på å kappe en fjør 0,5-1 runde, kontra dele fjøra på midten. ( å hvis du tror det at bilen din velter bare fordi du har senka den med et par cm på ei kappa orginal fjør, ja da foreslår jeg at du tester det, for jeg det er virkelig ikke så ille å kjøre med som du tror, jeg tørr nesten å vedde penger på om du hadde prøvd en bil som hadde fått kappa ei halvrunde på fjørene forran, du hadde ikke merka forskjellen med tanke på kjøre egenskaper engang ,vertfall hvis ingen sa til deg at de var kappa ) å hvor står det at jeg har fått utført eu MED kappa fjører? det er du det ,som var hellig overbevist at jeg gjorde det siden jeg hadde fagbrev som mekaniker.... Hadde du utført EU med kappa fjær hadde du bare gjort nok et lovbrudd, er ikke å utføre EU med kappa fjær som er farlig, det er det å kjøre den etterpå i to år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Juli 14, 2015 Share Skrevet Juli 14, 2015 Ja jeg skal feie for meg egen dør, det skal jeg så absolutt gjøre fordi jeg vil ha E34en igjennom neste EU også. Jeg liker også å ha ting på stell med bilene mine, så vær du sikker på at det skal feies foran døra mi Absolutt Ble bare revet litt med her, skal huske det nestegang. lykke til med feinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Juli 14, 2015 Share Skrevet Juli 14, 2015 Ja men jeg forsvarer det ikke på samme måte som deg. Bilen er 21 år gammel, litt overflate rust på bremserøra er det, lampa lyser av og til grunnet enn sensor under førersetet. Min bil er ikke perfekt og jeg vet nøyaktig hva som feiler den, men jeg vet også at den ikke er farlig å kjøre med da alt annet er i god stand. Men jeg vet jeg får mangellapp på EU kontrollen derfor skal jeg fikse dette før den tid, i motsettning til deg som setter på defekte deler igjen så fort bilen er igjennom kontrollen Ikke dra moral kortet mot meg mister! Edit: Beklager for dobbelpost! Eh satt på spissen blir dette bilen min har verken bremser eller airbag som funker men alt annet funker derfor kan jeg bruke den. At Stig har kappa fjøra ei runde gjør ingenting, han vet om det. Andre kjører med knekte fjærer i to år før de får vite om det.. stig. og Fredrik 90 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 14, 2015 Share Skrevet Juli 14, 2015 lykke til med feinga Jo takk for det Men tror du trenger mer lykke enn meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg