Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Idag var jeg å prøvekjørte fullt utstyrt BMW F31 Msport. Meget oppegående bil dette og med alt av utstyr og muligheter. Vi var vel nogen lunde klar for å handle ny bil, men ble plutselig huskjøp og vi prioriterer såklart bolig før bil. Men måtte holde avtalen om prøvekjøring likevel! Når vi er innflyttet og klar, da kanskje vi kan se etter ny. Men er BMW så mye bedre enn en tilsvarende A4 Quattro? Det er der jeg er veldig usikker! F31 er kjempefine fine biler og kanskje mer aggresivt utseende, men totalpakken? Hmm her sliter jeg å velge enten eller..

Som jeg skrev i Fredriks tråd så jeg også på DS5, men siden hybridversjonen med 4x4 var eneste aktuelle modell så sklir denne dessverre ut på grunn av at elmotoren tar så stor plass baki at det minker en god del på bagasjerommet. F11 tror jeg blir for stor, de er kjempefine de også, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal vel sannsynligvis over haukeli ja. den med campingvogn er pedi sin alpina, som det er seriøs byggetråd på her.

Ja syns den var kjent, og så usaklig strøken ut :) Artig å se at samtlige biler i det følge der var BMW´er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den røde E28`en med BASF reklamen er den gamle som Pernezz hadde. Han er kamerat og nesten nabo med Pedi. Vet ikke om den har byggetråd her inne men den er vel godkjent med M3 motor tror jeg.  Hvor den hører hjemme nå vet jeg ikke. 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert Volvo?

Nei, ingen erfaringer med de nyeste heller. Bra biler?

Jeg har liksom alltid unngått Volvo, jeg liker ikke 240, 740 osv..

Jeg synes heller ikke de eldre utgavene av V40/50/70, XC70/90 heller er noe pen inni eller utenpå, og ikke er de gode å kjøre heller.

Men som sagt de nye har jeg null peiling eller erfaring fra.

Jeg hadde liksom siktet meg inn mot Audi A4 Avant/Allroad eller BMW F31, men alltids åpen for andre merker.

Hyundai i40 tror jeg heller ikke er noen dum ide, men den leveres såvidt jeg vet ikke med 4x4.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Volvo 740 Turbo i mange år.  Når jeg skulle bytte den var jeg bestemt på V70 men etter å ha testa en ble jeg veldig skuffa og kjøpte Bmw istedenfor. V70 synes jeg så bra ut men kjøreopplevelsen var litt ymse. Det var fremdeles en traktor men den så bedre ut enn 740 var vel inntrykket jeg satt igjen med. 

En kamerat har derimot en 2014 XC60 og den liker jeg godt å kjøre.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen erfaringer heller. Bra biler de nye?

Jeg har liksom alltid unngått Volvo, jeg liker ikke 240, 740 osv..

Jeg synes heller ikke de eldre utgavene av V40/50/70, XC70/90 heller er noe pen inni eller utenpå, og ikke er de gode å kjøre heller.

Men de nye har jeg null peiling eller erfaring fra.

Er det helt ny bil du skal ha? Kommer jo ny A4 rett om hjørnet, lurer på åssen den bli. Men nå skal det sies at jeg nettopp tidligere i dag leste en test av F31 i siste nummer av Autofil, "Beste stasjonsvogn i sin klasse" var konklusjonen :) A4 Avant er veldig fin, liker interiøret bedre enn i F31 selv om "ta og føle på" kvaliteten er bedre i BMWen (her skuffer Audi som vanlig). Er det brukt du skal ha så kan det nok være penger å spare på A4 da ny modell kommer of der vil gi utslag på bruktprisene, samme gjelde forøvrig for brukt F31 da faceliften av denne nettopp har kommet.

Ellers så er jo V70 en pen bil i siste utgave, men veldig Volvo så det må man tenke over :) Liker Volvo egentelig, nordisk og greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den røde E28`en med BASF reklamen er den gamle som Pernezz hadde. Han er kamerat og nesten nabo med Pedi. Vet ikke om den har byggetråd her inne men den er vel godkjent med M3 motor tror jeg.  Hvor den hører hjemme nå vet jeg ikke. 

Den hører hjemme i vindafjord

Endret av Weltzin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det helt ny bil du skal ha? Kommer jo ny A4 rett om hjørnet, lurer på åssen den bli. Men nå skal det sies at jeg nettopp tidligere i dag leste en test av F31 i siste nummer av Autofil, "Beste stasjonsvogn i sin klasse" var konklusjonen :) A4 Avant er veldig fin, liker interiøret bedre enn i F31 selv om "ta og føle på" kvaliteten er bedre i BMWen (her skuffer Audi som vanlig). Er det brukt du skal ha så kan det nok være penger å spare på A4 da ny modell kommer of der vil gi utslag på bruktprisene, samme gjelde forøvrig for brukt F31 da faceliften av denne nettopp har kommet.

Ellers så er jo V70 en pen bil i siste utgave, men veldig Volvo så det må man tenke over :) Liker Volvo egentelig, nordisk og greit ;)

Nei trenger ikke være helt ny. Kan være fra 2012(E91 er ikke aktuelt) om den er grei.

Og jeg tenkte bil mellom 3-400 000 er greit +- selvfølgelig.

Det var 2013 316d jeg kjørte idag da, ikke akkurat M3, men gjorde jobben sin i trafikken.

Noe slikt kanskje:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=61620121&searchclickthrough=true

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60662398&searchclickthrough=true

Men som jeg sa ble det plutselig hus litt tidligere enn planlagt, så må få dette i orden først.

Men jeg er ihvertfall en erfaring rikere på F31, sitter igjen med svært positivt inntrykk.

Jeg vet at mine foreldre skal selge sin A4 Allroad om et år eller to, det er en 2013 modell 163hk diesel med ALT(utenom el-seter og tlf/blåtann bare) av utstyr og kan få kjøpe denne til ei grei pris, men klarer jeg å vente ... Vi får se om en måned eller to om jeg er blitt noe klokere på bilvalget :)

Det beste er vel bare å legge det fra seg en stund og heller se litt igjen når det blir aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør man på når man bestemmer seg for å bare være våken hele natten for å prøve å rette en dårlig døgnrytme?  :???:  Noen som har noen bra og lett tilgjengelige bil-dokumentarer eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...