axept Skrevet Juli 29, 2015 Share Skrevet Juli 29, 2015 Men, husker du hvor lang tid det tok du fikk brev nr to? Herlig med sydentemp nå, her er det øsregn og møkkvær nå.Nei, det husker jeg ikke.. [emoji6] Mener jeg fikk et brev i november og så et i april og kurset var i august. Skal ikke si det sikkert da.. Sent fra min LG-D802 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwgreg90 Skrevet Juli 29, 2015 Share Skrevet Juli 29, 2015 Formann denne veka ja. Siden igår har eg hatt vondt i ryggen igjen (har/hatt) skiveprolaps i korsryggen og har vært sjukemeldt i ca 8mnd fram til mai.Siden det har eg jobba 8-12h skifter og merket på ryggen i det sista. Godt eg kan bare sitte i brakka denne uka, ta telefoner, bestille ting og passe på at dei 3 andre gjør jobben. Litt kjedlig og siden det skal regne fra idag og eg skulle ha pussa og malt ferdig huset utvendig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwgreg90 Skrevet Juli 29, 2015 Share Skrevet Juli 29, 2015 Forøvrig så var eg ute og kjørte min f30 seint på natta sist helg, og opplevde at 3-4 biler eg møtte på veien blinket med langlysa til meg. Eg hadde ikkje på langlys da eg møtte dei. Kan det være at eg har bare sterk lys? Kan det være at lysa mine lyser høgt? Eg har senket bilen, og ser ikkje noe nivå regulering innvendig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Juli 29, 2015 Share Skrevet Juli 29, 2015 Forøvrig så var eg ute og kjørte min f30 seint på natta sist helg, og opplevde at 3-4 biler eg møtte på veien blinket med langlysa til meg. Eg hadde ikkje på langlys da eg møtte dei. Kan det være at eg har bare sterk lys? Kan det være at lysa mine lyser høgt? Eg har senket bilen, og ser ikkje noe nivå regulering innvendig Mange nyere biler har sterke xenonlys og for enkelte oppfattes som du har langlysa på. Jeg har selv blitt blinket på mange ganger når jeg har kjørt nye biler med xenon, til og med av Politiet når jeg hadde 2011 A3 leiebil. Ettermontert xenon er også mange ganger feiljustert, men dette er noe som er mest utbredt på eldre biler(1990-2005ish) her i distriktet ihvertfall, det er forresten ikke pent heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Juli 29, 2015 Share Skrevet Juli 29, 2015 Forøvrig så var eg ute og kjørte min f30 seint på natta sist helg, og opplevde at 3-4 biler eg møtte på veien blinket med langlysa til meg. Eg hadde ikkje på langlys da eg møtte dei. Kan det være at eg har bare sterk lys? Kan det være at lysa mine lyser høgt? Eg har senket bilen, og ser ikkje noe nivå regulering innvendig Blir blinket på jeg også i ny og ne, selv om jeg ikke har fjernlys på.. har tatt meg selv i å blinke på LED lys også nå siste året Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Juli 29, 2015 Share Skrevet Juli 29, 2015 (endret) Du har vel Xenon på F30'en, og da er det påbudt med automatisk høydejustering, så det er standard. Du skal kunne se at lysene justerer seg opp og ned når du starter bilen. Lysene skal ikke peke lenger enn ca. 50 meter fram på veien. Blinker folk når du møter dem på rettstrekning, eller er det i svinger? Spesielt i høyresvinger vil det være strølys som kan oppfattes som fjernlys i styrke. Dette er det ikke noe å gjøre med, det er bare sånn Xenonlysene er. Endret Juli 29, 2015 av ogee1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwgreg90 Skrevet Juli 29, 2015 Share Skrevet Juli 29, 2015 Du har vel Xenon på F30'en, og da er det påbudt med automatisk høydejustering, så det er standard. Du skal kunne se at lysene justerer seg opp og ned når du starter bilen. Lysene skal ikke peke lenger enn ca. 50 meter fram på veien. Blinker folk når du møter dem på rettstrekning, eller er det i svinger? Spesielt i høyresvinger vil det være strølys som kan oppfattes som fjernlys i styrke. Dette er det ikke noe å gjøre med, det er bare sånn Xenonlysene er. Tror di blinket på rettstrekkene. Lysa justere seg ved oppstart ja. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Juli 29, 2015 Share Skrevet Juli 29, 2015 Tittet på en bmw , alt funket fint , men han som eier bilen har byttet batteri , så skjer det plutselig ingen ting når han skal starte , heller ikke om den blir "tauet" i gang. E46 320d tips ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juli 29, 2015 Share Skrevet Juli 29, 2015 Hvis batteriet er ute for lenge så har han vel trøbbel. Tror du har så så lang tid på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Juli 29, 2015 Share Skrevet Juli 29, 2015 Litt feil tråd kanskje? Sjekket for standard løse poler, løst jordingspunkt? Sett over sikringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juli 29, 2015 Share Skrevet Juli 29, 2015 Husker det ble diskutert opp og ned om kapping av fjærer her for par dager siden...Hva med svenskene som bare fjerner alle fjærene for å få bilen lav?? Og argumenterer med at det ikke er no farlig å fjerne fjørene så lenge man kjører lagom....? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Juli 29, 2015 Share Skrevet Juli 29, 2015 Noen som vet hvor bra de alternative fangerne til Koed er? Er det bra saker eller er det bare driten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandersander Skrevet Juli 29, 2015 Share Skrevet Juli 29, 2015 Forøvrig så var eg ute og kjørte min f30 seint på natta sist helg, og opplevde at 3-4 biler eg møtte på veien blinket med langlysa til meg. Eg hadde ikkje på langlys da eg møtte dei. Kan det være at eg har bare sterk lys? Kan det være at lysa mine lyser høgt? Eg har senket bilen, og ser ikkje noe nivå regulering innvendig Du kjører ikke med tåkelys på da, og kanskje til og med i kombinasjon med parklys? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwgreg90 Skrevet Juli 29, 2015 Share Skrevet Juli 29, 2015 Nei. Hadde lysa stilt på auto, og bare tok av langlysa når eg såg biler komme imot. Likevel så blinka di til meg, så eg blinka bare tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Juli 29, 2015 Share Skrevet Juli 29, 2015 Husker det ble diskutert opp og ned om kapping av fjærer her for par dager siden...Hva med svenskene som bare fjerner alle fjærene for å få bilen lav?? Og argumenterer med at det ikke er no farlig å fjerne fjørene så lenge man kjører lagom....? Jeg vil nå tro at du mister alt av de gode kjøreegenskaper bilen har(tror vi alle har felles forståelse for begrepet kjøreegenskaper, eller?). Jeg kan uten peiling på området synse meg frem til at det "funker" sikkert rett frem low&slow. Men må jo være direkte farlig i høyere hastigheter og litt krevende veier(mye svinger osv..) samt at de kan ikke være god å håndtere om noe plutselig skjer og det kreves en unnamanøver. Selv om de svenskene kjører "pent" er det mange som ikke gjør det. Eller er jeg på bærtur? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg