Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hvem kan kreve å få se mitt vognkort? Kan de i bommen be om dette for å se om jeg har bil over eller under 3500 kg for å avgjøre hvilken takst jeg skal betale?

Eller kan kunn politi og vegvesen kreve dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem kan kreve å få se mitt vognkort? Kan de i bommen be om dette for å se om jeg har bil over eller under 3500 kg for å avgjøre hvilken takst jeg skal betale?

Eller kan kunn politi og vegvesen kreve dette?

de kan vell kreve dokumentasjon på om det er lett lastebil eller ei om det er tvil. da prisen er jo forskjellig,

tipper bilen er lett lastebil og du prøver få gjennom å betale for personbil? :P

hvis han i bommen er litt oppdatert så er det bare å slå opp regnr, men tar gjerne kortere tid å få sett vognkortet heller.

alt i alt er det vell stort sett automatiske bommer nå (ivaffall på min kant av landet :P) så da får man ikke gjort noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg prøver ikke på noe. Bare deltok i en diskusjon på de nye satsene på atlanterhavsveien. Der man går etter både vekt å lengde på biler. Da ble det satt spørsmålstegn ved om de kan kreve å se vognkort eller ikke.

post-49693-0-35918800-1438668679_thumb.j

EDIT:

Bilen min har egenvekt på over 6 tonn. Så er ingen tvil om at den er over.

Endret av Sjøbuse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Men bilen går opp dit om jeg vil. Var jo i bud på GS treff og kjørte utpå der. Den går på ferjer og i andre bommer. Så er godt å vite. Bilen min er 7,99

(i vognkortet) og basteferje har mye høyere takst fra og med 8,0 meter. Ofte lit uenigheter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkt de som har 525d med N57 får samme tall som deg, det må være en vanvittig forskjell. 204 og 450 til 300 og 650. :)

Skulle ønske det samme gikk i min N47 med 204 og 400 [emoji14]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...