Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Vi har hatt noen jenter innom opp igjennom årene, men de har aldri vært aktive i lengere tid (med et par unntak + de som evt. har et nick som ikke avslører at de er jenter). Kanskje det at gutta sikler og kommenterer i den sammenheng er en av årsakene til dette. Det er ikke alle jenter som synes at sikling er kult når det er bilen/e de kommer for. Det er ikke alle gutter som forstår når alminnelige kommentarer går over i mannssjåvinisme.

post-86383-0-15686900-1439153218.png

"sjå bila mi....æ lag trå snart!"

And they wonder why boys bark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at det dukker opp noen jenter her! Antallet kommentarer og likes derimot.. får en til å lure på om det sitter noen der ute som håper disse damene vil ligge med dem dersom de maser nok. Skulle ha likt å se hva som ligger i PM-innboksen til f.eks hu dama der og Grace : D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at det dukker opp noen jenter her! Antallet kommentarer og likes derimot.. får en til å lure på om det sitter noen der ute som håper disse damene vil ligge med dem dersom de maser nok. Skulle ha likt å se hva som ligger i PM-innboksen til f.eks hu dama der og Grace : D

Jeg sendte meldinger med Grace for 4 år siden ca! Men det var ikke noe gris, det var en seriøs samtale om en E46 jeg ikke kjøpte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel da er jeg hjemme igjen etter en fantastisk tur til Gøteborg:

Vi startet torsdag morgen fra Molde klokken 08:55 og tok Sølsnes-Åfarnes fergen 09:30.

IMG_0722.jpg

Det var mye veiarbeid på turen og på Lesja-ish var eneste plassen vi ble stående i lengre tid(10 min) grunnet veiarbeid.

Men det gikk fint.

IMG_0725.jpg

Turen ellers gikk fint, vi ble stående i kø i ca- 45-50 minutter i Osloområdet, og som jeg nevnte tidligere post var det mange som ikke takket når vi slapp inn i kø og mange lå i filen ved siden av og kjørte så langt frem de klarte og presset seg inn. Dette var spesielt SUVer type X5, XC90 og Cayenne (ja alle de, + noen til). Men det er vel vanlig kultur kanskje(?). Ellers var det kjekt med 110-sone, det har vi ikke på nordvestlandet så dette var nytt, men kult. Bortsett fra en Nederlandsk mini-lastebil som skiftet felt plutselig uten å blinke eller se seg i speil og skapte mye farlige situasjoner for mange og et par svensker i Volvo og Skoda som gjorde mye underlige manøvre gikk det fint. Velosteren holdt følge og oppførte seg bra, men jeg tenker meg de i 525d/i og 530d/i , samt S-klasser og A8 hadde det enda mer supert som bare kunne dure på. Møtte mange BMWer nedover, en vinrød E46 coupe kom opp på siden og nistirret, som om han kjente meg, men jeg vet ikke hvem det var... Ellers mellom Hamar og Oslo enplass kom en hvit F30 senket med store sorte hjul, og en 458 Italia like bak, kul kul.

Stoppet i Strømstad første dagen, siden vi bare hadde hotell fra fredag-søndag i Gøteborg. Kjørte lengre enn jeg hadde planlagt og jeg kunne kanskje kjørt helt frem...

IMG_0727.jpg

Vi sov i små "fuglekasser" på Strømstad Camping, det var trangt og kummerlig, men det funket for ei natt. Vi gjorde det beste ut av det og gjorde ingenting at det var litt primitivt. Men 540 SEK for ei natt kan en ikke klage på.

IMG_0728.jpg

IMG_0740.jpg

Vi dro ikke så veldig tidlig derifra, så vi var i Gøteborg 13:00. GPSen til Hyundai var litt utdatert(dette skal de få høre) så den peilet oss inn på gamle E6, så vi kjørte en landlig og ensom vei i en liten halvtime, før jeg selv måtte finne en innkjørsel til nye E6.  Dette gikk fint og GPS ville ha meg ut i bushen igjen, midt på highwayen, men etter en halvtime til cirka var den på rett spor. Den geleidet oss fint inn i Gøteborg og til parkeringshuset hvor jeg plasserte den litt vekk fra innkjørsel og rett under et kamera. Rett bak meg stod en norsk-registrert E92, så dette måtte være bra plassering. Bilen overlevde de to døgnene der. Vi sov på Scandic Rubinen hotell. Anbefales!!!

Fredagen brukte vi på Liseberg og lørdagen var den store dagen. Gøteborg var dekt i Metallica-tema. Alle restauranter hadde Metallica-menyer osv osv.. Jeg er ikke blodfan, og var derfor ikke en av de med Metallica-tskjorte osv., synes det er litt harry, men men la gå. Konserten var på Ullevi. 63 000 mennesker dukket opp, og jeg hadde selvsagt ordnet billetter til indre barrikade, så vi stor helt fremme ved scenen. Knallbra konsert.

Før konsertstart, tatt framme med scenen og bakover:

IMG_0746.jpg

Jeg tok meg bare et par pils tidlig på dagen i skybar og til middag, fordi jeg skulle opp å kjøre tidlig neste dag. Vi startet vel rundt klokken 10, og kjørte først til Svinesund for å harryhandle noe smågodt. Jeg fikk nesten sjokk når jeg så hvor mange nordmenn som var der. Det krydde, overalt. Men det er vel igjen noe man ikke er vant med. Vi kjørte så videre i ett strekk til Bjorli hvor jeg tok meg ei pølse på bensinstasjonen før jeg fortsatte mot Molde. Turen gikk kjempefint oppover og vi slapp kø, eneste det var litt vanskelig i en periode å ligge på cruisecontrol fordi bilen foran vekslet mellom 70 og 90 hele tiden og det var ikke muligheter for å kjøre forbi. Cruisecontrol er forresten ganske så herlig på slike turer.

Fannefjordtunellen fra Bolsøya til Molde er stengt så må kjøre om Osen, det tar ca. 40minutter lengre tid og når jeg parkerte bilen i øvre bydel i Molde så hadde jeg vært kjørende i 10 timer og 4 minutter (da er ikke pausen på Svinesund eller Bjorli medregnet, heller ikke fergen). Snittforbruket lå på 0,58 nedover og 0,61 oppover(data fra bilens kjørecomputer), det er ikke ille.

IMG_0756.jpg

Bilens front var dekket av insekter og jeg har hatt meg en jobb idag med å rengjort.

Topp tur alt i alt! Gøteborg overrasket og det fristes til gjentakelse! :)

Jeg så forresten en BMW M4 Sakhir Orange(er det det fargen heter?) i Gøteborg, for en utrolig kul bil! :D

Edit: Fargenavnet på M4, Sakhir Orange var navnet...

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med en kjapp streetmeet på lørdagen forresten :) Håper ikke jeg vekka for mye oppmerksomhet da jeg skulle dra :P

Du parkerte ganske så uordnet med en 5 meter lang bil, tror du fikk mer oppmerksomhet når du kom :P

Nei fy faen, det var over et tiår siden jeg har vært med streetmeet på Furuset haha... Var koz å se 18 åringer være på stadiet vi også var på ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...