bmwgreg90 Skrevet September 8, 2015 Share Skrevet September 8, 2015 OOooOo. Har ein kompis som var til Bavaria Haugesund igår med sin 2015 mod 430GT. Han skulle montere performance kit. Kittet inneholdt intercooler, ny hjerne OG komplette større bremser forran. For alle delene blei prisen 15.000kr. Til og med Bavaria lurte på om det var noe som ikk stemte da bare di bremsene egentlig koster ca 15.000kr, men di sa at dersom di gjor ein feil når di skulle prislegge så skulle det ikkje gå utover han. Bra service Diiesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet September 8, 2015 Share Skrevet September 8, 2015 OOooOo. Har ein kompis som var til Bavaria Haugesund igår med sin 2015 mod 430GT. Han skulle montere performance kit. Kittet inneholdt intercooler, ny hjerne OG komplette større bremser forran. For alle delene blei prisen 15.000kr. Til og med Bavaria lurte på om det var noe som ikk stemte da bare di bremsene egentlig koster ca 15.000kr, men di sa at dersom di gjor ein feil når di skulle prislegge så skulle det ikkje gå utover han. Bra service 430GT? Mener du 430d Gran Coupe? Vet du hva tortalprisen ble? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwgreg90 Skrevet September 8, 2015 Share Skrevet September 8, 2015 Beklager. Grand Coupe ja. 26.000kr med deler og jobb. Bavaria sa di ikkje monterte større bremser på 5 serie, at det var noe som kom på 4 serie.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet September 8, 2015 Share Skrevet September 8, 2015 Beklager. Grand Coupe ja. 26.000kr med deler og jobb. Bavaria sa di ikkje monterte større bremser på 5 serie, at det var noe som kom på 4 serie.. har også lest det, at bremser blir oppgradert med MPPK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet September 8, 2015 Share Skrevet September 8, 2015 Lurer på hvordan de oppgraderingsbremsene er? På 4GC-konfiguratoren på nett var det sånn at bremseoppgradering (lilla kalippere) var kun mulig om man valgte M-sport. Da jeg testkjørte F30 så tenkte jeg at bremsene trenger mere bitt i normale situasjoner. Standardbremsene er det som skuffer mest med bilen min. Føles så seige i bremsefølelsen. De biter når jeg nødbremser, men det er nesten farlig med så lite bremsefølelse i byen (har ved et par tilfeller nesten kræsjet med bil bak/foran på parkeringsplassen fordi jeg trykket ikke nok inn på bremsepedalen til at den stoppet på forventet avstand, vanskelig å forklare men det har aldri vært problem i andre biler før.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MarcusSteffensen Skrevet September 8, 2015 Share Skrevet September 8, 2015 Har supersport black evolution og lurer på hvor mange BUMP-STOP ringer jeg må ha for gjør slik at bileb ikkr siger fremme? Må jeg fylle opp?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet September 8, 2015 Share Skrevet September 8, 2015 Lurer på hvordan de oppgraderingsbremsene er? På 4GC-konfiguratoren på nett var det sånn at bremseoppgradering (lilla kalippere) var kun mulig om man valgte M-sport. Da jeg testkjørte F30 så tenkte jeg at bremsene trenger mere bitt i normale situasjoner. Standardbremsene er det som skuffer mest med bilen min. Føles så seige i bremsefølelsen. De biter når jeg nødbremser, men det er nesten farlig med så lite bremsefølelse i byen (har ved et par tilfeller nesten kræsjet med bil bak/foran på parkeringsplassen fordi jeg trykket ikke nok inn på bremsepedalen til at den stoppet på forventet avstand, vanskelig å forklare men det har aldri vært problem i andre biler før.) Så vidt jeg har klart å lese så er det større kaliper og skiver. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet September 8, 2015 Share Skrevet September 8, 2015 Jo det er jo et selvfølge at de er større Men lurer på om de faktisk er sportsligere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet September 8, 2015 Share Skrevet September 8, 2015 Det bremseproblemet med pedalfølelse har jeg også erfart. Både BMW og Mercedes er vanskelig å bremse helt passe med(etter hva jeg er vandt med). Var på demokvelder og ble mye bråbrems og nesten-kræsj ut av parkeringsplassen. Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet September 8, 2015 Share Skrevet September 8, 2015 Beklager. Grand Coupe ja. 26.000kr med deler og jobb. Bavaria sa di ikkje monterte større bremser på 5 serie, at det var noe som kom på 4 serie.. Hei, monterte MPPK på min F10 530, Nye større bremseskiver og firestempla kalipere ble montert fremme, pluss ny ECU og større intercooler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwgreg90 Skrevet September 8, 2015 Share Skrevet September 8, 2015 Hmm. Fins det kanskje unntak? Bavaria Haugesund meinte hvertfall at di aldri bytta bremser på 5serie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwgreg90 Skrevet September 8, 2015 Share Skrevet September 8, 2015 Idag har eg signert papirer for (nok ein) ny bil. F30 er/blir trolig solgt når/før eg henter nye bilen:) Vi får se om det kommer noe tråd eller bare bilder iblandt på "snapshot of the day". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet September 8, 2015 Share Skrevet September 8, 2015 Hmm. Fins det kanskje unntak? Bavaria Haugesund meinte hvertfall at di aldri bytta bremser på 5serie Virker jo rart at Bavaria sier det. Sjekk denne linken: http://www.bmw.de/de/topics/service-zubehoer/original-bmw-zubehoer-finden/accessoryDetail.accessoryId=9017.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet September 8, 2015 Share Skrevet September 8, 2015 Lurer på hvordan de oppgraderingsbremsene er? På 4GC-konfiguratoren på nett var det sånn at bremseoppgradering (lilla kalippere) var kun mulig om man valgte M-sport. Da jeg testkjørte F30 så tenkte jeg at bremsene trenger mere bitt i normale situasjoner. Standardbremsene er det som skuffer mest med bilen min. Føles så seige i bremsefølelsen. De biter når jeg nødbremser, men det er nesten farlig med så lite bremsefølelse i byen (har ved et par tilfeller nesten kræsjet med bil bak/foran på parkeringsplassen fordi jeg trykket ikke nok inn på bremsepedalen til at den stoppet på forventet avstand, vanskelig å forklare men det har aldri vært problem i andre biler før.) Kan melde om at M-sport bremsene på 4GC er kraftige og gir god bremsefølelse noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet September 8, 2015 Share Skrevet September 8, 2015 Da noteres M-sport bremser på lista over ting som skal oppgraderes når originale deler blir modne for utbytting! Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg