Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Nei, men kun AE og tåkelys ser best ut, så du kjører med det når du kan/når det er lov :)

Jeg er kjempefornøyd med Eika, både på pris og på behandlingstid når jeg gjelder skader. Har hatt en skade hvor det var min feil, som ble kjapt ordnet uten egenandel og tap av bonus, samt en skade hvor jeg ble påkjørt og motparten hadde samme selskap. Ble ordnet med en gang. 

Hva angår pris har jeg noe billigere gjennom landbruksavtaler. 

Eneste grunn til at jeg ikke er totalkunde er at jeg ikke fikk forsikring på M3n samme hva jeg hadde betalt i året. Var umulig, sålenge jeg ikke var over 30 år, og da hadde jeg sikkert fått en blodpris på den, så den står i Gjensidige.

Rart hvor stor forskjell det skal være! Bor på en såpass liten plass at jeg kjenner så godt som alle i banken og har hatt en skade på 8 år med forsikring og likevel vil de ikke ha den. Men jeg sender chassisnummer på chat til Gjensidige og de forsikrer den til en pris som ikke er så halvgalt på 5minuttet :P

Endret av Larsinnj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsikring gjennom Gjensidige. Egentlig på grunn av at jeg har alt gjennom de, orker ikke å styre så mye med bytte. Har ikke hatt noe problem med de ved mine henvendelser. Har ikke hatt behov for for å bruke bilforsikringen enda, men har vært greie på alt annet.

Pluss en får en liten slant med penger igjen en gang året. I mitt tilfelle ca 2500 kr.

Banken min vil tilby meg forsikring gjennom Frende nå. Så jeg sa de kunne sjekke ut pris for meg. Jeg ville spare noen tusen kr i året på bytte, men de kunne ikke tilby motor og drivverk forsikring på min bil. Så hos de er vilkårene for denne litt dårligere. Så med min bil så blir ikke det aktuelt.. (N47)[emoji14]

Så det så.. Nå skal jeg av å hente min 3 dager gamle sønn på sykehuset. [emoji2] [emoji64]

Sent fra min LG-D802 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor og drivverk skade er vel en selvfølge på alle biler nyere enn 8 år, min dekker i tillegg spesifikt turbo, girkasse, elektronikk som hindrer bilen i å virke som normal.

Jeg har tre biler, bolig med innbo, to personforsikring samt reiseforsikring og jeg synes ærlig talt ikke det er så stress å bytte en gang annethvert år, i tillegg til å spare en del penger på det så bygger jeg også opp bonus fortere enn hva jeg hadde gjort om jeg hadde blitt værende i samme selskap. Det synes jeg det har vært verd bryet :)

Verden er ikke så sort hvit som du skal ha det til :)

Skade på motor, drivverk, turbo også videre er det ikke alle forsikringer som dekker, så bra at du har det Fredrik. Kan jeg spørre hvor mange lapper du har forsikringer for? Jeg har 75 prosent bonus alt, så jeg har ingen grunn til å bytte der heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skade på motor, drivverk, turbo også videre er det ikke alle forsikringer som dekker, så bra at du har det Fredrik. Kan jeg spørre hvor mange lapper du har forsikringer for? Jeg har 75 prosent bonus alt, så jeg har ingen grunn til å bytte der heller.

Jeg betaler i alt 17300,- i året, da står 530en for 8700,- av dem. Har nå 75 prosent på to av bilene (530en og E-UPen til dama) og 70 prosent på den siste. 530en er en forferdelig dyr bil å forsikre så lenge man er under 30 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte inn en topp fra en Golf IV 1.6 som jeg fikk av naboen. Bilen er kjempefin og tilnærmet strøken, så absolutt verdt å fikse, mye utstyr og lav km.stand. Feilen på motoren som ikke verkstedet fant var mangel på komp på sylinder 3. To eksosventiler var helt utette. Sender inn toppen for reparasjon, fresing av ventilseter og alt det der. Kommer på 5000kr. Satt sammen toppen igår klar til å settes på motoren, men valgte å fylle forbrenningskammerene med diesel for å se om de var blitt tette. Istedefor å renne ut, så pipler det ut.. Verkstedet som tok på seg jobben har med andre ord slurva... Skuffende...!

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvordan de definerer stor da. Håper senkesett er lov vertfall :P

Gjensidige har MYE strengere krav på deres veteranforsikring enn for eksempel If.

Etter flere år med flere forsikringer hos Gjensidige har jeg nå flyttet alt til If, som tilbyr mye bedre vilkår og spillerom når det gjelder Veteranbiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...