Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det var en Lupo GTI til salgs for noen dager siden, sikkert morsom bil. Polo GTI da?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=65859372&searchclickthrough=true

8 dager siden annonsa er endret, og ingen bilder.. Fra en forhandler.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=65855592&searchclickthrough=true

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=65931320&searchclickthrough=true

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Fiat Panda 100HP? Det er min favoritt blant smårakettene. Så kan du kjøre 10/10 i Oslo uten å miste lappen :P Ca. 80.000 kr antar jeg.

Jeg elsker også Renault Clio RS, men man kan ende opp med å kjøpe bil som er vanskelig å selge igjen (ingen kjenner til de her i landet virker det som, i Storbritannia og Frankrike er de ansett som en av de beste smårakettene som finnes...)

Edit: Hva med Suzuki Swift Sport? Kapabel sak. Mye mer praktisk enn Mini.

Endret av noekult
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grusom kjørekomfort? Burde ikke jeg vite mer om det enn deg etter over 50.000?

Spiller ingen rolle hvor langt du har kjørt din, du måtte ha kjørt den 500 000 km for min del men det hjelper ikke på det faktum at jeg ikke synes bilen er komfortabel... Men det er vel ikke så jævla rart da Mini Cooper S aldri har blitt laget med det formål å være mest mulig komfortabel.

Kjørekomfort er til en viss grad subjektivt. Vibrasjoner, støy, etc kan jo måles.

Uansett, om Cooper S blir beskrevet som grusom da er oppfattelsen/bruken av ordet "grusom" langt ute på jordet.

Om man synes biler fra 00-tallet som Cooper S, Z4, eller mer vanlige biler som 1-serie M-sport og andre småbiler kan beskrives med ord som grusom, forferdelig, vel da har man ikke kjørt noe med virkelig dårlig kjørekomfort. Men så kommer det vel en historie fra Fredrik90 om hvor fantastisk F10 er og derfor blir det meste av "standardbiler" forferdelig i forhold. :P

Hvor har jeg skrevet at Minien er grusom? Jeg skrev at kjørekomforten er fæl, er det blitt slik at man ikke har lov å uttale seg negativt om en bil sine egenskaper. Hva med å heller lese innleggene mine med ett litt mer åpent sinn i stede for direkte å henge seg opp i det negative som nevnes. Jeg synes Cooper S er en veldig fin kjørebil, men i det daglige så synes jeg den blir for ukomfortabel. Beklager men det er mitt inntrykk av denne modellen, passer ikke det inn i deres bilde så har vi ett problem i såfall.

Og hvorfor skal jeg fortelle en historie om hvor fantastisk min bil er, er da ikke E34 eller F10 Werther etterspør her? Hva er det du vil frem til her?

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi A1 er betydelig større, spesielt lengre sammenlignet med Mini Cooper S.

R53 Cooper S - 366cm

R56 Cooper S - 371cm

Audi A1 - 395cm

Utover størrelse så blir jo A1 mer en "cold hatch" innenfor samme prisklasse med tanke på handling og motoreffekt. (Sett opp MCS)

Renault Clio RS som ble linket til er en skikkelig "hot hatch". Men som noekult nevner, ikke særlig kjent eller populær i Norge. Noe som kan bli et problem om man vil selge fort. Eller kjøpe til en fornuftig pris.

Kanskje verdt å merke seg at til tross for at bilen ser liten ut, så er den hele 399 lang og 177(!) bred.

Litt eldre priseksempel på Fiesta ST. Først her, så her. Disse kan være mye for pengene men prisene er noe varierende. Bilen fikk ofte kjempe omtaler i sin tid. Greit å ha i bakhodet at Fiestaen er lengre enn selv dagens MCS.

Noen av fordelene med R53 MCS er spesielt størrelse, morrofaktor i kjøreegenskapene samt at den er lettere å omsette en flere av de mindre kjente alternativene.

Endret av bimmerR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingen rolle hvor langt du har kjørt din, du måtte ha kjørt den 500 000 km for min del men det hjelper ikke på det faktum at jeg ikke synes bilen er komfortabel... Men det er vel ikke så jævla rart da Mini Cooper S aldri har blitt laget med det formål å være mest mulig komfortabel.

Hvor har jeg skrevet at Minien er grusom? Jeg skrev at kjørekomforten er fæl, er det blitt slik at man ikke har lov å uttale seg negativt om en bil sine egenskaper. Hva med å heller lese innleggene mine med ett litt mer åpent sinn i stede for direkte å henge seg opp i det negative som nevnes. Jeg synes Cooper S er en veldig fin kjørebil, men i det daglige så synes jeg den blir for ukomfortabel. Beklager men det er mitt inntrykk av denne modellen, passer ikke det inn i deres bilde så har vi ett problem i såfall.

Og hvorfor skal jeg fortelle en historie om hvor fantastisk min bil er, er da ikke E34 eller F10 Werther etterspør her? Hva er det du vil frem til her?

Det er stor forskjell på grusom og ikke så komfortabel. Grusom i mine øyne vil jeg si er på Toyota Hiace nivå. Jeg kjørte lett til Trondheim uten stopp, hadde dritvondt i ryggen eller ræva, det vil jeg ikke galle grusomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner ikke jeg så mye til den generelle prisen i området, men med tanke at du ikke eier tomten (som var utrolig liten!), synes jeg det var i drøyeste laget. Det huset der trenger nok litt mer enn noen strøk maling det også.

For min del tror jeg ikke jeg hadde vurdert noe som stod på festet tomt en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner ikke jeg så mye til den generelle prisen i området, men med tanke at du ikke eier tomten (som var utrolig liten!), synes jeg det var i drøyeste laget. Det huset der trenger nok litt mer enn noen strøk maling det også.

For min del tror jeg ikke jeg hadde vurdert noe som stod på festet tomt en gang.

Feste tomt er noe møk... er endel plasser her i Fredrikstad som det er feste tomter på .. mye av det på Kråkerøy og Gamle Fredrikstad..

Noen steder er det kommunen som eier , andre er privat personer, å de setter jo prisen høyest i året..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset der trenger i hvert fall mindre enn det andre, men vær obs på slike hus som tilsynelatende er overflateoppusset. Du har dyre feller i konstruksjon, drenering og tak. Forøvrig hadde ikke jeg vært redd for å kjøpe noe på festet tomt, har vel ingen enorm betydning i praksis mener jeg? Kunne ha laget en skikkelig din terasse oppå garasjen også, om det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forskjell på "billigpærer" og skikkelige pærer (lik lukkertid og blenderåpning på begge bildene):

ezJl3ly.jpg

Mt1gspz.jpg

Hvilke pærer var det du testet?

Og forsåvidt er det jo viden kjent at kina pærer ikke har høyeste kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...