Hawkon88 Skrevet November 5, 2015 Share Skrevet November 5, 2015 Sannheten i dette vet jeg ikke, men jeg er blitt fortalt at dersom motoren varmes opp med ny olje vil fuktigheten kondensere og starte en korrosjonsprosess. Derfor skal man ikke kjøre en motor som skal settes bort, etter siste oljeskift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 5, 2015 Share Skrevet November 5, 2015 Det er jo helt normalt om vinteren å gå ut å starte opp bilen et kvarter før man skal kjøre, slik at man har isfrie ruter og lunken bil. Nekter å tru at det er så jævla farlig. sveigis og M|Fjeld reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet November 5, 2015 Share Skrevet November 5, 2015 så hvordan e46 han har gamle til en kompis av meg , fin bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet November 5, 2015 Share Skrevet November 5, 2015 så hvordan e46 han har gamle til en kompis av meg , fin bil Nei?Så kult. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R4F431 RAFAEL Skrevet November 5, 2015 Share Skrevet November 5, 2015 Nei? Så kult. Veit ikkje om du var sarkastisk ellet ikkje [emoji23]Kan vell tolkes på begge måter. Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 5, 2015 Share Skrevet November 5, 2015 Ser det er diskutert hvordan enn vinterlagrer biler her. Jeg har hatt noen biler som har stått til vinterlagring. Og jeg har gjort det helt enkelt: -Vasket bil nøye overalt -Fyllt opp bensin -En liten glipp på vinduet -Batteripol av. -Latt bil stå på hjul Når våren kom,var det bare å sette på batteripol og starte bilen og kjøre. Det enkle samt sunt bondevett er ofte det beste.. Noe som og jeg gjorde andre gang jeg satt inn bil ,var og smøre opp det bevegelige og rengjorde bremsene. For hadde en episode der bremsene hang etter lagring. En annen ting jeg stusser på. Vet jo og det at en bil skal kjøres driftvarm når den er kald. Men etter 25 biler og 23 år med bil ,har ingen av mine tatt skade av å gå seg varm når det er kaldt. Og det er noe jeg akter å fortsette med.. Jada,jeg har både motorvarmer,kupevarmer , webasto og fanden vet hva,men dette tåler bilene garantert idag som for 30 årsiden. Men tar alltid hensyn til at om selv om motor er gått seg varm,så er ikke reste av bil som bremser og gear gått seg til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet November 5, 2015 Share Skrevet November 5, 2015 Måtte han helt til Ikea for å finne noe å justere lykten med? Resten av verden bruker nemlig Unbrakonøkkel. Jaja.. Poteto potato.. m og n ligger ved siden av hverandre på tastaturet, hvis jeg ka bruke det som unnskyldning. awt reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet November 5, 2015 Share Skrevet November 5, 2015 Veit ikkje om du var sarkastisk ellet ikkje [emoji23] Kan vell tolkes på begge måter. Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster. Virket veldig sarkastisk.. var til hannes info , men lykke til med bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet November 5, 2015 Share Skrevet November 5, 2015 Nei, det var ikke sarkastisk! Alltid kult når andre har kjennskap til en bil. Da kan man fort finne ut litt historie og andre ting vis man graver litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R4F431 RAFAEL Skrevet November 5, 2015 Share Skrevet November 5, 2015 Nei, det var ikke sarkastisk! Alltid kult når andre har kjennskap til en bil. Da kan man fort finne ut litt historie og andre ting vis man graver litt.Så sant [emoji106] Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olenikolai Skrevet November 5, 2015 Share Skrevet November 5, 2015 (endret) Det at dere skriver at "flat-spots" på dekk ikke oppstår over en vinterlagring viser at dere tydeligvis ikke har vinterlagret en tung bil med lavprofildekk! Har en sommerbil i familien som står lagret inne i varm garasje hele vinteren, og på våren når den skal ut igjen er det akkurat som å kjøre på et vaskebrett de første kilometerene Men, det er klart at 2tonn på 255/40-19 & 285/35-19 RFT ikke akkurat fjærer så mye i sideveggene, og da kombinert med stiv fjæring blir det litt av en ristetur ;p Denne pleier dog å bli startet opp en gang i løpet av vinteren, men det blir jo ikke de samme problemene med kondens osv. her siden bilen allerede er "romtemperert" samt at det er lite fuktighet i rommet Endret November 5, 2015 av olenikolai Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikal Skaala Skrevet November 5, 2015 Share Skrevet November 5, 2015 Det er jo helt normalt om vinteren å gå ut å starte opp bilen et kvarter før man skal kjøre, slik at man har isfrie ruter og lunken bil. Nekter å tru at det er så jævla farlig. det har nok med miljøet og gjøre... vi importerer steyr motorer og de skal alltid varmes før du begynner og kjøre. ulempen med att de står i lang tid er fordi injectorene kan skjære seg og du vil få havari. steyr har pumpedyse..å bmw har lagt noen av motorene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet November 5, 2015 Share Skrevet November 5, 2015 sjekk dette .. ! har vurdert egentlig en stund å flytte til sverige http://www.finn.no/finn/realestate/abroad/homes/object?folderId=787621&finnkode=66683531 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet November 5, 2015 Share Skrevet November 5, 2015 Det er jo helt normalt om vinteren å gå ut å starte opp bilen et kvarter før man skal kjøre, slik at man har isfrie ruter og lunken bil. Nekter å tru at det er så jævla farlig. Vi som kjører bmw har fjernkontroll til varmern, så vi sitter ved kjøkkenbordet og trykker på knappen for å kunne gå ut til varm og isfri bil litt senere på dagen. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet November 5, 2015 Share Skrevet November 5, 2015 Øy øy... Faen at jeg ikke har penga til slikt! Hadde passa midt i blinken! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg