FredrikE24 Skrevet Desember 27, 2015 Share Skrevet Desember 27, 2015 (endret) Jeg kom i prat med en eldre dame med en E21 320 på butikken en gang. Tidligere beundret jeg bilen uten at hun selv så min bil, hun hadde tydeligvis kommet i prat med en og annen grunnet denne bilen, og hun var tydelig noe skeptisk til de fleste. På et senere tidspunkt parkerte jeg min E24 side om side med damen, og da jeg kom ut med bæreposene, så sto hun og så på min bil, og først da ble jeg "godkjent" som en person som kunne overta BMWn hennes. Vi pratet litt, og jeg sa vel at jeg ikke var interessert i en veteran-BMW til, men at det fantes mange som kunne gi den et godt liv videre, så selge den billig til første og beste eller skrote den var ikke noe tema for henne virket det som. Hun visste godt hva hun hadde. Bilen skulle stå i garasjen vinteren gjennom og høsten var også på hell, jeg flyttet derfra i Februar året etter, så jeg har ikke sett noe til denne bilen i ettertid dessverre. Vi snakker en sølvfarget E21, kliss original med forhandler-klistremerke i bakruta, skvettlapper og alle originaldetaljer på plass. Sliten i lakken i mangel på polering og typisk vask på gamlemåten, men bra nok til å gi en ordentlig runde behandling for å bli bra. Ikke vinterkjørt etter at hun ble enke. Endret Desember 27, 2015 av FredrikE24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Desember 27, 2015 Share Skrevet Desember 27, 2015 Hadde en tur til Stockholm å besøkte noen venner uka før jul, Jeg bor i Haugesund og var innom Oslo og Strømstad så det ble totalt ca 2500km. Så møkkete bil har jeg aldri noensinne hatt og jeg fikk ei plagsom risting i bilen på vei hjem når farten var mellom 100-120km/t. Da jeg kom hjem viste det seg at dette skyltes store mengder sand som hadde lagt seg inni felgene fremme og da fungerte som ekstra avbalanseringslodd. Jeg måtte ta fremhjulene av for å få gjort de skikkelig rene og for å få rengjort skikkelig inni hjulhusene Diiesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Desember 27, 2015 Share Skrevet Desember 27, 2015 (endret) Det er en god distanse! Intet mindre, er E39 Touring, en svært god bil for slike turer Har noen mil bak rattet på 530Dat selv og disse sluker mil Når det gjelder veisand og gjørme inni felgene så hadde jeg selv dette problemet en gang også, og ble temmelig lettet da jeg fant minst en centimeter med sand/gjørme i bakfelgene fra en påsketur da min far lånte bilen for å kjøre et hengerlass. Åssen saltes det i Sverige i forhold til Norge om dagen? Endret Desember 27, 2015 av FredrikE24 Hpi og Freakshow reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Desember 27, 2015 Share Skrevet Desember 27, 2015 (endret) Ja dette er fantastiske kjøremaskiner. Når jeg kjører til Stockholm så er det 100-115 mil en vei avhengig av om jeg kjører over Ørje eller Strømstad og gjerne innom Oslo, uansett så blir det 12-14 timer i bil og det går veldig greit, det er selvsagt godt å komme frem men jeg tror ikke jeg hadde gjort det i hvilken som helst bil Saltinga i Sverige virker til å være ganske lik Norge, jeg traff på noen glatte sideveier og så traff jeg på enkelte glatte partier i venstre fil men hovedfil var salta hele veien. Endret Desember 27, 2015 av Hpi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Desember 27, 2015 Share Skrevet Desember 27, 2015 Kjørte tur-retur Sandnes med E39, til tross for piggdekk gikk turen fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Desember 27, 2015 Share Skrevet Desember 27, 2015 (endret) ENDELIG snør det. Ut på dekksparking til Cars & Coffee Asker & Bærum (@ Øvrevoll) Treff om kvarter, kom, kom! Ren bil er undervurdert, kooom Endret Desember 27, 2015 av noekult Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Desember 27, 2015 Share Skrevet Desember 27, 2015 Jeg husker da jeg var 18 var meg og en kompis ute i civicen hans og testet håndbrekket på snødekte parkeringsplaser. Siden han ikke hadde lappen var det jeg som kjørte og jeg var ikke mye høy i hatten på vei hjem pga det var blitt så kast i felgene. Ikke forsto vi hvorfor, helt til faren til kompissen jekket opp bilen og skrudde av felgene.. De var selvsagt fullpakket med snø.. høres ut som en "fin" tur. Selv har jeg kjørt mye bergen-kongsvinger på vinterveier, og langkjøring med snø og isdekke er noe av det værste jeg vet. Ene gangen var det is og snø fra Arna til Gjøvik. Godt det finnes kaffe og sjokolade-terapi for sånne tilfeller. Ellers hadde jeg en lei opplevelse i forrige uke. Det var underkjølt regn og jeg var sist i køen som gikk i 65 i 80 sona gjennom et svingete parti. Jeg hadde nok kjørt litt fortere om jeg kunne bestemt farten, men det var jeg glad jeg ikke gjorde. Plutselig mistet jeg grepet på fremhjula og hadde et sekund jeg sa "neeei!" Overbevist om at bilen gikk i autovernet. Rett før smellet tok dekkene tak, og jeg fikk kontroll på bilen igjen- brått bekymret over en eventuell sleng på tilhengeren, men det gikk heldigvis bra det og. En ting jeg aldri slutter å bli overasket over, er hvor nådeløse konsekvenser og lite som skal før man mister kontroll over bilen på vinterføre. Gjelder å ta det forsiktig, selvom jeg er litt utolmodig av meg av og til.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Desember 27, 2015 Share Skrevet Desember 27, 2015 Det var gøy å sladde litt i dag, men 1700-1800 kg bil stopper ikke lett på nedoverbakker med snø/is fant jeg ut :/ Artig å se hvordan siste generasjon antispinn fungerer også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALBUAK Skrevet Desember 27, 2015 Share Skrevet Desember 27, 2015 Var endelig snø i Drammen i dag også =D Fikk prøvd meg litt på en parkeringsplass. Var en i Drammen som faktisk mista lappen for 2-3 uker siden for å sladde på et industriområde om kvelden. Er det virkelig så lett å miste lappen.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R4F431 RAFAEL Skrevet Desember 27, 2015 Share Skrevet Desember 27, 2015 Var endelig snø i Drammen i dag også =D Fikk prøvd meg litt på en parkeringsplass. Var en i Drammen som faktisk mista lappen for 2-3 uker siden for å sladde på et industriområde om kvelden. Er det virkelig så lett å miste lappen....Kan ikkje resikere folk lærer seg bilen sin vettu [emoji18] Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 27, 2015 Share Skrevet Desember 27, 2015 Når det først er snø så man man ut å more seg litt før det hele regner bort igjen. Sykt morsomt med litt sidelengs kjøring, selv med 1795 kilo tung femmer. Første gang jeg føler jeg har fått ordentlig bruk for girhendlene på rattet, utrolig artig BMW med bakhjulstrekk er gøy på alle slags føre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Desember 27, 2015 Share Skrevet Desember 27, 2015 Holdt på å ta kvelden i dag, kom kjørende sakte mot et kryss, skulle bremse fordi lyset skifta, wææ! Rett ut, sto nesten midt i krysset, tror motgående ikke kjørte kun pga ansiktsuttrykket mitt :gunfire:Heldigvis gikk det ikke fort, haha! Godt det ikke lå blålys bak Også klarte jeg å få et hjul på utsida litt etter, heiv den kjapt inn på veien igjen, heldigvis Ble forbikjørt av en idiot i en Golf med et kjøremønster som ikke likna grisen også, haha. Han hadde vært farlig nærme kanten et par, tre hundre steder Bygda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Desember 27, 2015 Share Skrevet Desember 27, 2015 Var endelig snø i Drammen i dag også =D Fikk prøvd meg litt på en parkeringsplass. Var en i Drammen som faktisk mista lappen for 2-3 uker siden for å sladde på et industriområde om kvelden. Er det virkelig så lett å miste lappen.... Hvor da? Tipper de er ganske nazi på/ved Strømsø? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Desember 27, 2015 Share Skrevet Desember 27, 2015 Jøss, er jo snø i Bergen også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 27, 2015 Share Skrevet Desember 27, 2015 Fint føre ute nå, men ta det for guds skyld rolig på veier der du kan møte andre. Vært hos min mor og far og spist skinkestek i dag, fantastisk deilig med et lite avbrekk fra ribba. Sladdet litt på vegene nede ved huset dems (på bygda), også en liten runde over parkeringsplassen på butikken etterpå, dattera min skrek "mereeee pappaaaa" fra baksete Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg