Thundercoil Skrevet Mars 5, 2016 Share Skrevet Mars 5, 2016 Haha. Synes baksiden av kneet og "leggkulen" under gjorde mye vondere. Men det er jo forskjellig fra person til person Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwgreg90 Skrevet Mars 5, 2016 Share Skrevet Mars 5, 2016 "Ferdig" resultat. 3 sessions. Totalt. 1 2mnd siden, 1 igår og 1 idag Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Mars 5, 2016 Share Skrevet Mars 5, 2016 2 dager på rad! Hehe. Håper det var på forskjellige plasser på foten Jeg pleier å booke 1 mnd i mellom, sånn at det får grodd litt før "fargeleggingen" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwgreg90 Skrevet Mars 5, 2016 Share Skrevet Mars 5, 2016 2 timer siden, Thundercoil skrev: 2 dager på rad! Hehe. Håper det var på forskjellige plasser på foten Jeg pleier å booke 1 mnd i mellom, sånn at det får grodd litt før "fargeleggingen" Igår var leggen og kneskåla. Idag var sidene rundt kneskåla, bak og tekst på innsiden av låret. Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Mars 5, 2016 Share Skrevet Mars 5, 2016 hva i alle dager som skjer med finn.no? Annonser som ligger som tips, er slettet for flere uker siden. Annonser som er tilgjenelig og søkbar i appen, får jeg ikke søkt opp i safari, men kopierer jeg adressen- får jeg annonsen opp. Bilen ligger under "populært på finn" er solgt, men ikke merket før jeg trykker inn på annonsen. I tillegg til alt rotet når man skal søke opp biler håper jeg virkelig det kommer en seriøs utfordrer snart! Finn tar 5000!! For en annonse når man skal selge en boligtomt. Som om ikke prisen for bilannonser er gale nok. for informasjon hadde finn.no nesten 50% overskudd av 1,2mrd i omsetning i 2014! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Mars 5, 2016 Share Skrevet Mars 5, 2016 5000 er ille.... Liker siden mindre og mindre selv. Men virker som Autodb begynner å få litt fotfeste igjen. Spesielt for biler under 50k. Men det er kanskje ikke så rart mtp prisene, spesielt for folk som må betale dyrt for noe som omtrent skal selges for vrakpant. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Mars 5, 2016 Share Skrevet Mars 5, 2016 Det er hvertfall den definitivt beste resultatgraden jeg har sett, og med et normalt og konkurranseutsatt marked burde ikke finn hatt en slik fortjeneste. Autodb var bra "nok" før, (hvertfall på gamle biler og billige båter for 10-12år siden) men har vel egentlig aldri vært noe annet enn en gammel gårdskatt i forhold til finn. I dag syns jeg autodb sin søkemotor er så dårlig at jeg ikke orker å sjekke biler eller deler der. Jeg er ingen it-mann, men så vanskelig kan det ikke være å sette opp en ordentlig søkemotor, hvor det er Integrert data fra kjøretøyregistereet, vegvesen, biltester, eukontroll og forbrukstall osv. Jeg syns det er utrolig at finn ikke har gjort dette før. Istedet går de andre veien og gjør søkene mer og mer generell. I det minste burde de hatt en "avansert søk" funksjon hvor man kunne filtrere på alle parametre. Feks at biler er eu godkjent, har servicehefte, skinnseter eller andre ting som er "must have".. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 5, 2016 Share Skrevet Mars 5, 2016 Jeg er enig i det at finn begynner å bli drøyt priset og mener samtidig at de bommer en del med det nye designet sitt. Det er derimot ikke så lett å bare sette opp en nettside som skal gi finn solid konkurranse. Det er ganske mye jobb, som krever en del kunnskap, innsats og ressurser. For å ikke prate om at du må greie å lokke folk inn på siden i første omgang: "Hei, jeg har en nettside som skal bli like bra som finn.no. Den har hittil 3 besøknde: meg, min bestekompis og onkel Roger på 55 år som NAVer og klikker på alle lenkene han får på e-post. Jeg tror at du vil ha gode muligheter for å få solgt bilen din her, den vil tross alt være den eneste vi har listet opp på siden!" Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mars 6, 2016 Share Skrevet Mars 6, 2016 (endret) On 4.3.2016 at 23.09, Fredrik 90 skrev: Kan selvfølgelig ikke utelukke tastefeil. Men jeg tenker litt slik...er ikke dagligdags at ett verksted får inn enn såpass ny bil som har gått så langt. Det legger man ekstra godt merke til, da blir man ekstra godt oppmerksom på kilometerstanden som igjen minsker sannsynligheten for å skrive denne feil. Jeg tror han som eier bilen driver som biloppkjøper av noe slag, men har denne som privatbil. Mulig bilen kommer for salg med tiden, da skal jeg følge ekstra godt med. Alle biler kan gå langt, det handler om hvorvidt man er villig til å betale penger for å skifte slitedeler. Begynner bilen å dra på årene så er det ren matte. Så skal det også sies at feks. MB-kjøpere ikke er så nøye på dette med km. stand som det mange andre kjøpere er. I klubben er det en hel del som spesifikt kjøper ex-drosjer grunnet den lave kjøpesummen. Er jo sammenhengende deleskifting i understell og bremser, men har man spart noen hundre tusen på kjøpet og skrur selv, så hvorfor ikke. Er jo ikke dyre deler som ryker på disse. De jeg kjenner som har kjøpt bil har som oftest holdt seg rundt 150 000km som en slags øvre grense, og å kjøpe bil generelt som har gått 300 000km er ren galskap sies det. Jeg kan ikke si jeg hadde hatt problemer med det i det heletatt, men jeg har muligheten til å skru i egen garasje, og jeg gidder det. At bilen er skrudd tilbake kan man jo bare spekulere i, og det tror jeg er ganske vanlig på BMW, men såpass mye som denne tviler jeg bittelitt på. Da hadde jeg hvertfall skiftet pedalgummi, ratt og slike ting, for er det noe som slites så er det det. Nå har min bil gått 520 000km snart og har i grunn ikke skrudd stort siden 485 000km et sted(før europatur). Nå er det EU-kontroll på gang, og man må ta et skippertak. Bytte noen foringer og noen lenkearmer. Begynt litt med det idag, måtte bestille opp den lenkearmen til 150kr, men den løser nok ulyden jeg har hatt en stund. Mellom dette så har det bare vært noe småtjafs, noen bremseklosser, en knirkeforing og flere oljeskift. Nå krysser man fingre for at den går gjennom og at den er kast etter to nye år Det er to år siden jeg sa det samme, men ting holder visst bedre enn jeg hadde trodd. Sitteputa er det ikke mye hold i, rattet er det snart slitt hull i, bremsepedalen ser man stålet på i ene hjørnet.. Bilen har rustroser overalt og vann kommer inn i kupeen et sted, ellers er alt flott, motor og automatkasse er kanskje det som imponerer meg mest med tanke på hvor helt og fint dette er, særlig etter min tidvise røffe bruk. Fremdeles utmerket kompresjon, starter lett og er sprek som bare det, og automaten girer greit. At bilen har blitt skrudd tilbake før import til Norge overrasker meg ikke, fikk se flere tegn på dette da jeg hadde fra hverandre speedometeret(en spesifikk del i klokka som må fjernes, og som lager tydelige spor i prosessen) på den Som vanlig sporer jeg totalt av.. Endret Mars 6, 2016 av FredrikE24 Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Mars 6, 2016 Share Skrevet Mars 6, 2016 Stemmer de 520 000 da Fredrik? Regner med du har sjekka opp Enig angående finn, mobilversjonen som snart skal ta helt over suger pikk og er vanskelig å navigere seg fram i (bruker pc en del, da er det plagsomt med mobilversjonen, men på telefonen er en ok, rent utseendemessig). Husker også "gamle" autodb da jeg begynte å kikke på bil som 17-18-åring. Den var faktisk en god del biler der og et greit utvalg. Da jeg solgte den ene bilen jeg har annonsert var det også grei respons på autodb, men det er vel ikke noe poeng å benekte at finn er større. Men nå synes jeg autodb er et par skritt etter, og som en sa lenger opp her er den vanskeligere å bruke enn før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 6, 2016 Share Skrevet Mars 6, 2016 10 timer siden, FredrikE24 skrev: Alle biler kan gå langt, det handler om hvorvidt man er villig til å betale penger for å skifte slitedeler. Begynner bilen å dra på årene så er det ren matte. Så skal det også sies at feks. MB-kjøpere ikke er så nøye på dette med km. stand som det mange andre kjøpere er. I klubben er det en hel del som spesifikt kjøper ex-drosjer grunnet den lave kjøpesummen. Er jo sammenhengende deleskifting i understell og bremser, men har man spart noen hundre tusen på kjøpet og skrur selv, så hvorfor ikke. Er jo ikke dyre deler som ryker på disse. De jeg kjenner som har kjøpt bil har som oftest holdt seg rundt 150 000km som en slags øvre grense, og å kjøpe bil generelt som har gått 300 000km er ren galskap sies det. Jeg kan ikke si jeg hadde hatt problemer med det i det heletatt, men jeg har muligheten til å skru i egen garasje, og jeg gidder det. At bilen er skrudd tilbake kan man jo bare spekulere i, og det tror jeg er ganske vanlig på BMW, men såpass mye som denne tviler jeg bittelitt på. Da hadde jeg hvertfall skiftet pedalgummi, ratt og slike ting, for er det noe som slites så er det det. Nå har min bil gått 520 000km snart og har i grunn ikke skrudd stort siden 485 000km et sted(før europatur). Nå er det EU-kontroll på gang, og man må ta et skippertak. Bytte noen foringer og noen lenkearmer. Begynt litt med det idag, måtte bestille opp den lenkearmen til 150kr, men den løser nok ulyden jeg har hatt en stund. Mellom dette så har det bare vært noe småtjafs, noen bremseklosser, en knirkeforing og flere oljeskift. Nå krysser man fingre for at den går gjennom og at den er kast etter to nye år Det er to år siden jeg sa det samme, men ting holder visst bedre enn jeg hadde trodd. Sitteputa er det ikke mye hold i, rattet er det snart slitt hull i, bremsepedalen ser man stålet på i ene hjørnet.. Bilen har rustroser overalt og vann kommer inn i kupeen et sted, ellers er alt flott, motor og automatkasse er kanskje det som imponerer meg mest med tanke på hvor helt og fint dette er, særlig etter min tidvise røffe bruk. Fremdeles utmerket kompresjon, starter lett og er sprek som bare det, og automaten girer greit. At bilen har blitt skrudd tilbake før import til Norge overrasker meg ikke, fikk se flere tegn på dette da jeg hadde fra hverandre speedometeret(en spesifikk del i klokka som må fjernes, og som lager tydelige spor i prosessen) på den Som vanlig sporer jeg totalt av.. Jeg tror også at MB kjøpere er mer mottagelig for biler med høy kilometerstand da det alltid har vært ett populært drosjemerke. Det er mer uvanlig at BMW har gått så langt så derfor vil det være vanskeligere å selge en BMW med så høy kilometerstand. Derfor er det veldig mange BMW som blir stillt tilbake, ennå det bare blir mer og mer BMW i drosjevirksomhet. Selv hadde jeg ikke hatt noe problem med å kjøpe en BMW med 500 000 km på tellern, men jeg hadde ikke kjøpt den nevnte 520d med så mye. N47 motoren stoler jeg ikke på uansett kilometerstand, selv om bilen i seg selv ikke avslører sin kilometerstand. Men skulle jeg hatt en komfortabel pendlerbil så hadde jeg ikke nølt med å kjøpe den 2004 E60 525I med 500 000 km som var til salgs for litt siden. Når det gjelder slitasje så er nok våre biler litt spesielle der, det var ifra en tid da tyske premiumbiler ble utviklet etter "no cost" prinsippet. Det spilte ingen rolle hvor mye penger det kostet å utvikle bilen, bare den ble best. BMW tjener nok langt mer penger på hver F10 de selger kontra hver E34 de solgte. Men så tviler jeg på at dagens F10er ser like bra ut som det E34 gjør i dag, når det kommer til slitasje. Jeg fikk selv en aha opplevelse når jeg kjøpte min E34, den var gått 230 000 km men jeg begynte å tro om det var bytta speedometer eller noe som viste høyere kilometerstand. Bilen bar rett og slett ikke preg av bruk, hadde forventet noe slitasje på interiør etter 230 000 km men nei. Nå er riktig nok min bil en sen E34 modell og den med den siste "kvalitets oppgraderingen", men den opplevde kvaliteten er enorm synes jeg. Slitedeler blir selvsagt slitt men merkelig nok så er mange av disse delene datomerket med 03/94... Jeg vet at bakpotta er på vei til å gi opp (synes jeg hører ørlite mer brom enn vanlig), bremserør må byttes og at radiatoren på sikt må byttes. Deler som har stått på bilen siden en Maidag i 1994 Ellers så virker alt som om det var nytt, motor og drivlinje, alt av elektrisk. Selv det originale BMW høyttaler anlegget spiller fortsatt veldig tilfredsstillende, bilen er tett og motor er tørr. Bilen drar seg stygt mot 300 000 km nå, men jeg har troa på å holde den på veien i mange år til. Skal om ikke lenge igang å ta den rusta som har kommet, så jeg begrenser kanskje vinterbruken litt i fremtiden. Men det er fortsatt ikke snakk om noen vinterlagring, men det går an å kjøre en annen bil på akkruat de dagene det er saltsørpe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mars 6, 2016 Share Skrevet Mars 6, 2016 http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=60519072 Falt skikkelig for denne børsa. Rett og slett drit tøff, noe spesiell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mars 6, 2016 Share Skrevet Mars 6, 2016 Amerikansk er kult, men jeg synes kvaliteten er litt snever. Alt som brukeren skal ta i er i hardplast omtrent. Har selv mest erfaring med Chevrolet, da G20/G30, Silverado, Tahoe etc. Det verste er vel ledningsnettet som i hovedsak har altfor dårlig materialkvalitet, det minner mer om ståltråd enn kobber. Dårlige kontakter og koblinger overalt, ellers er bilene konstruert så grovt for å holde at det ødelegger seg selv(dørhengsler, låser, vindusheiser, tenningslåser..). Å kjøpe en bil som i hovedsak der borte ble sett på som noe skikkelig billig og lite, hadde jeg ikke gjort. Jeg har skiftet kontakter og loddet, fikset kabelbrudd og strammet dørhengsler på en 2006 modell Ford F-serie, og enda så måtte man gjøre noen triks med lysstyringen for å få det til og virke sånn halvveis. Jeg synes det er litt skummelt, det var vel i 2012 at jeg drev med dette, da var bilen tross alt 6 år gammel, føltes mye mye eldre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 6, 2016 Share Skrevet Mars 6, 2016 Men før man begynner å kritisere amerikanske biler for dårlig materialkvalitet så må man huske hva de koster der de kommer ifra. Når en Tahoe ny kostet ifra 200 000 NOK, en F250 ifra 120 000 NOK så skjønner man at kvaliteten ikke holder tysk standard De siste åra så har tradisjonelle amerikanske biler blitt utrolig mye bedre på kvalitet, men så har de også blitt veldig mye dyrere i USA. En ny Tahoe koster i dag fort 60 000 dollar, mens for ti år siden så lå de ifra 30 000 dollar og opp Selv heller jeg veldig mot å kjøpe amerikansk bil når jeg skal ha meg veteran/finværsbil. Det er fordi at skal man ha en pen E28, E30, E24 eller C126 så koster det faen meg heroin. Det er liksom helt uaktuelt å gi 400 000 kr for en M635CSI, eller 200 000 for en E30 325i. Kan selvsagt kjøpe E28 520i og slike som ikke er like ettertraktede, men da har jeg jo E34en min fra før.. Nei, kunne tenke meg en strøken cruiser av en noen og 80 talls Caprice, eller en Lincoln Mark 5 Eventuelt en E31 850i men det er ikke noen veteranbil ennå, ei heller C126 560 SEC som jeg har sykt lyst på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clutch Skrevet Mars 6, 2016 Share Skrevet Mars 6, 2016 noen som har erfaring med m51d25 motorene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg