Shattered Skrevet Mai 14, 2016 Share Skrevet Mai 14, 2016 Ny belg montert, nå oppjusterer den seg veldig ræva er høyere enn fronten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Mai 14, 2016 Share Skrevet Mai 14, 2016 (endret) 5 timer siden, Fredrik 90 skrev: Nettopp vært på BMW CCN treff i Telemark Litt sykt at den bil som vant dragrace konkurransen var en E61 530d....fremfor diverse E92 M3, E46 M3 CSL, trimma 2002TII osv. Men sånn er det når dragrace banen kun er 100 meter lang og 530en er den eneste på hele treffet med xDrive Tapte selv mot han, skulle gjerne vært rullende start eller en en kvart mil så tenker jeg resultatene hadde vært helt annerledes Var ikke den eneste på treffet med XDrive. Heller ikke den eneste med dieseltuning fra TRF. Endret Mai 14, 2016 av -Erik- TRF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 14, 2016 Share Skrevet Mai 14, 2016 39 minutter siden, TRF-Racing skrev: Ja tror han har fjernet lyddempere i tillegg. TRF Steg 2 er ny downpipe uten DPF og tilpasset programmering. Vi selger det som 285/630 men det er konservative tall. Ja det må han ha gjort, låt gromt uten at det var harry Men det var jo en fin demonstrasjon på hvor mye xDrive har og si for akselerasjon ifra stillestående. Hadde vært veldig interessant så testet ifra rullende start eller kvart mila. Særlig når han har såpass lik effekt som meg, min bil veier litt mindre og sportautomaten girer vesentlig kjappere en den gamle 6 trinns automaten. Men jeg har aldri kjørt dragrace før, var ganske artig Neste gang får jeg få på litt breiere og bedre bakdekk, så jeg kan bli litt mer konkurransedyktig. Ett sted å begynne kan jo være å ikke kjøre i "comfort" innstilling... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 14, 2016 Share Skrevet Mai 14, 2016 (endret) Veier f10 mindre enn e61? Areal under grafen har mye å si her, og det er svært bra på TRF oppsett i forhold til andre tuningprodukter. Og det at med xdrive og automat kan du lade opp "så mye du vil" før du tar løs. Bedre dekk og mindre luft så kommer det seg;) Endret Mai 14, 2016 av TRF-Racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 14, 2016 Share Skrevet Mai 14, 2016 13 minutter siden, TRF-Racing skrev: Veier f10 mindre enn e61? Areal under grafen har mye å si her, og det er svært bra på TRF oppsett i forhold til andre tuningprodukter. Og det at med xdrive og automat kan du lade opp "så mye du vil" før du tar løs. Bedre dekk, mindre luft, varme dekk så kommer det seg;) E61 530d xDrive veier 1845 kilo, F10 530d veier 1795. Var akkruat det man kan, får jo en ganske syk takeoff. Men jeg synes likevel det blir litt mer spennende med bakhjulstrekk da Jeg ga meg etter ganske få runder, tenkte å gi meg mens leken er god samt at det ikke er noe poeng i med 245 dekk som begynner å nærme seg minimums slitasje merket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet Mai 15, 2016 Share Skrevet Mai 15, 2016 (endret) Orginalt er vel X-drive bare 0,1-0,2 sek raskere på 0-100. Har lekt med tanken på å gjøre dette sjøl hos TRF, men hva er egentlig konsekvensen ved å fjerne DPF og kat. Tenker på myndigheter og BMW service. Bilen min er importert, så har ikke garanti lengre. Har TRF samarbeidspartnere på sørlandet som utfører tuning? Endret Mai 15, 2016 av Maxmek Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 15, 2016 Share Skrevet Mai 15, 2016 1 time siden, Maxmek skrev: Orginalt er vel X-drive bare 0,1-0,2 sek raskere på 0-100. Har lekt med tanken på å gjøre dette sjøl hos TRF, men hva er egentlig konsekvensen ved å fjerne DPF og kat. Tenker på myndigheter og BMW service. Bilen min er importert, så har ikke garanti lengre. Har TRF samarbeidspartnere på sørlandet som utfører tuning? Har ikke du M-Preformance pakka da? Din bør vel dra greit avgårde vil jeg tro, har selv prøvd standard 530d xDrive og det tar avgårde noe voldsomt ifra stillestående. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 15, 2016 Share Skrevet Mai 15, 2016 (endret) All tuning eller andre modifikasjoner bryter typegodkjenning på ditt kjøretøy. Dette fører prinsipielt til at du trenger en ny godkjenning for at bilen skal være godkjent for registrering og bruk i Norge på veg. Dette er med dagens system i praksis umulig. Å fjerne DPF bryter helt åpenbart med typegodkjenning og er ikke tillatt brukt på veg. Dette informerer vi alle våre kunder som ønsker dette om. Når det er sagt, så i praksis så går de bilene vi har tatt (som jo en en del) rett gjennom pkk uten problemer. Dette skyldes flere ting, og en av de er justering av avgasser så den består avgasstesten. Det er helt og holdent eiers ansvar at bilen er i henhold til lover og forskrifter. Dette er den ikke om man fjerner DPF. Den er det heller ikke ved tuning, ei heller ved "litt tuning" som powerbox eller lignende. Faktisk er "envher" endring et brudd på typegodkjenning. For tilbud eller info om TRF produkter er det bare å sende en mail til info@trf-performance.no Så slipper vi å fylle opp denne tråden med slikt. F90: Så mye krefter er det ikke i en original 530d at "x drive tar avgårde noe voldsomt" i forhold til 2wd. Det er for lite krefter i dem til at det har veldig mye å si med mindre det er glatt. Endret Mai 15, 2016 av TRF-Racing Fredrik og Shattered reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 15, 2016 Share Skrevet Mai 15, 2016 58 minutter siden, TRF-Racing skrev: F90: Så mye krefter er det ikke i en original 530d at "x drive tar avgårde noe voldsomt" i forhold til 2wd. Det er for lite krefter i dem til at det har veldig mye å si med mindre det er glatt. Mulig du ikke synes det men jeg synes den var ganske sprek de første meterene, dette var også før jeg fikk mer hester i min egen. Min bruker liksom litt tid på å spinne først før den begynner å få grep, xDriven hogg tak med en gang. Men jeg har troen på at Pilot Sport, Eagel F1 eller P-Zero i 275 bredde vil hjelpe på å få bedre grep på min. Blir å investere i en av disse typene over sommeren I de ekstreme tilfellene så kan jeg jo nevne Tesla Modell S P90D....der kan man jo se hvor effektivt firehjulstrekk er for å komme raskt igang samtidig å få alle krefter ned i bakken umiddelbart. Sykeste bilen jeg har kjørt med tanke på akselerasjon Men launchcontroll i M6 var også ganske ville saker, men da satt jeg kun på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 15, 2016 Share Skrevet Mai 15, 2016 Du misser poenget. Med "bare" 245ish hk er det kun opp til noen få stusselige km/t at du har noe å hente på 4x4 så lenge det er tørt og godt grep. Det er ikke nok krefter til at 2wd vil spinne noe av betydning så fort du har fått "trill" på hjula. Men det er klart, du bykser nok en billengde med en gang, men ikke så mye mer. Dette ser du jo også tydelig på 0-100 tidene til disse modellene, og det var vel ikke så mye mer enn 100 de fleste gjorde på det dragracet. Hva p90d gjør er 100% irrelevant i denne saken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 15, 2016 Share Skrevet Mai 15, 2016 12 minutter siden, TRF-Racing skrev: Du misser poenget. Med "bare" 245ish hk er det kun opp til noen få stusselige km/t at du har noe å hente på 4x4 så lenge det er tørt og godt grep. Det er ikke nok krefter til at 2wd vil spinne noe av betydning så fort du har fått "trill" på hjula. Men det er klart, du bykser nok en billengde med en gang, men ikke så mye mer. Dette ser du jo også tydelig på 0-100 tidene til disse modellene, og det var vel ikke så mye mer enn 100 de fleste gjorde på det dragracet. Hva p90d gjør er 100% irrelevant i denne saken. Ja men den halve billengden samt at bilen nærmest umiddelbart flytter seg fremover er nok til å skape ett inntrykk av at bilen er mer på hugget. Det gjør at man føler at bilen "tar av gårde". Jeg eier jo en 530d og vet da hvor mye den spinner før den får feste, det er ikke mye men nok til at jeg kunne vært foruten. Forhåpentligvis så hjelper nye og bredere dekk. Videre så kom aldri 245 hesteren med xDrive i F10/11, kun 258 hestern. Var nok ikke stort mer en 100-110 man klarte før man måtte hive seg på bremsen ja, men det var nok til at den tidligere nevnte Touringen vant med ca en billengde på de fleste bilene som deltok. Hadde banen vært dobbel så lang og litt bedre egent til dragrace så hadde selvsagt hele resultatet vært annerledes. P90D er nok ikke relevant nei, men uten firehjulstrekk så hadde denne nærmest blitt stående igjen i en sky av blårøyk. Derfor har den firehjulstrekk for å mer effektivt fordele de enorme kreftene ned i bakken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olenikolai Skrevet Mai 15, 2016 Share Skrevet Mai 15, 2016 Fikk en litt dårlig nyhet fra en kamerat i går kveld, manglet brått en bil i butikken når han kom på jobb. Om noen ser eller hører noe om den bilen er det nok en god ide å ta kontakt med politiet http://www.moss-avis.no/nyheter/moss/tyveri-og-innbrudd/stjal-bmw-fra-bilbutikk/s/5-67-260392 http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=74239363 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 15, 2016 Share Skrevet Mai 15, 2016 Huff så kjedelig. Denne er nok i utlandet for lengst, hvis det ikke ble oppdaget på noen timer så er den nok ute av Skandinavia også nå. Tips....let etter bilen i Litauen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olenikolai Skrevet Mai 15, 2016 Share Skrevet Mai 15, 2016 Regner egentlig med det jeg også dessverre. Vet han har endel kontakter nedover i Europa som han har kjøpt endel biler fra, så er han heldig oppdager kanskje en av de den. Får bare håpe for hans del at han får igjen på forsikring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 15, 2016 Share Skrevet Mai 15, 2016 28 minutter siden, olenikolai skrev: Regner egentlig med det jeg også dessverre. Vet han har endel kontakter nedover i Europa som han har kjøpt endel biler fra, så er han heldig oppdager kanskje en av de den. Får bare håpe for hans del at han får igjen på forsikring Forsikringsselskapene henter årlig hjem titalls biler som de klarer å spore opp i Østeuropa, da hovedsakelig Litauen og Latvia. Det dreier seg da om dyrere biler som dette, billige biler er det ikke verd å hente hjem. For noen år siden så hentet de hjem en Bentley Continental GT som forsvant i Bergen noen år tidligere. Dessverre så har østeuropeere blitt en forbasket byrde for oss andre europeere etter Schengen avtalen og slikt trådde i kraft. Var ikke mye bilkriminalitiet i Norge på 80 tallet bortsett ifra enkelte lokale "helter". I dag har det blitt frekkere og enda mer dyktige da de er godt finansiert av kriminelle organisasjoner. Insider på MAX hadde en interessant dokumentar for litt siden som tok for seg bilkriminalitiet i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg