Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Javel... etter å ha gjort stort sett ikke annet enn å skjelle ut svenskene... er de nå plutselig selve årsaken til at Petter Northug havner på pallen (sier han selv).... :roll:

Kommunikasjonseksperter og spindoctors er sikkert nyttige folk, men det er en betingelse at oppdragsgiveren faktisk forstår hvorfor han trenger hjelp.

http://www.dagbladet.no/2011/02/19/spor ... /15499797/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var E90 325d prøvekjørt og jeg må si jeg sitter igjen med ett bra inntrykk! Bortsett fra kjipe seter og ikke M-sport så var bilen ganske ok, eneste problemet for meg nå blir å svelge det at dette er en liten sedan! Er veldig glad i store sedaner så en 3-serie er eneste utfordringen sånnsett, med tanke på at det var 5-serie jeg egentelig var ute etter! Men god å kjøre og gikk som en kule gjorde den da :)

Dette er bilen som vurderes: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=26780026

E90 er ikke akuratt en liten sedan. De er jo like store som E34.

Jeg disponerer en e90 318i nå om dagen etter at e39en hadde en breakdown. Jeg tror jeg lett kunne blitt venn med en e90 med litt større motor.

Kjørefølelsen er mye bedre enn e39 selv om interiøret oppleves kjipere. To ting som holder meg borte fra e90 er mangel på peilepinne og manglende vanntempmåler. (Jeg kjører rundt med bluetooth obd2 grensesnitt, så jeg får vanntemp opp på mobilen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E90 er ikke akuratt en liten sedan. De er jo like store som E34.

Jeg disponerer en e90 318i nå om dagen etter at e39en hadde en breakdown. Jeg tror jeg lett kunne blitt venn med en e90 med litt større motor.

Kjørefølelsen er mye bedre enn e39 selv om interiøret oppleves kjipere. To ting som holder meg borte fra e90 er mangel på peilepinne og manglende vanntempmåler. (Jeg kjører rundt med bluetooth obd2 grensesnitt, så jeg får vanntemp opp på mobilen.)

Du kan evt. også omprogrammere ODB enheten til å vise vanntemperaturen i instrumentpanelet. Forøvrig... E46 var den siste 3-serien som var liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E90 er ikke akuratt en liten sedan. De er jo like store som E34.

Jeg disponerer en e90 318i nå om dagen etter at e39en hadde en breakdown. Jeg tror jeg lett kunne blitt venn med en e90 med litt større motor.

Kjørefølelsen er mye bedre enn e39 selv om interiøret oppleves kjipere. To ting som holder meg borte fra e90 er mangel på peilepinne og manglende vanntempmåler. (Jeg kjører rundt med bluetooth obd2 grensesnitt, så jeg får vanntemp opp på mobilen.)

Du kan evt. også omprogrammere ODB enheten til å vise vanntemperaturen i instrumentpanelet. Forøvrig... E46 var den siste 3-serien som var liten.

Det er vel ikke en omprogrammering man kan få gjort hos et vanlig verksted? Ser for meg at man må til med litt custom software på IKE for å få opp vanntemp i displayet.

BMW ønsker jo helst å selge "performance ratt" for å få vanntemp/oljetemp på rattet. #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke en omprogrammering man kan få gjort hos et vanlig verksted? Ser for meg at man må til med litt custom software på IKE for å få opp vanntemp i displayet.

BMW ønsker jo helst å selge "performance ratt" for å få vanntemp/oljetemp på rattet. #-o

Joda... man få gjort denne omprogrammeringen på et alminnelig verksted. OBC enheten har et relativt begrenset grensesnitt, men det ligger mye informasjon og muligheter gjemt i systemet. Fra og med E46 er alt elektrisk multiplexing og dette gjør at nesten alt kan stilles inn individuelt. Jeg har alltid lurt på hvorfor BMW ikke har gjort et større nummer ut av dette... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå sendt en lang mail til Telenor som i bunn og grunn bunner ut i at jeg blir kunde hos de igjen dersom de betaler gebyret for å bryte kontrakten min hos Netcom. Frekt? Ja/nei? Åpnet selvfølgelig mailen med å skryte av Telenor under mitt tidligere kundeforhold...

Har troa jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noen forslag til løsninger/software for å få en ekstern harddisk til å bli "operativ" igjen? En Lacie ekstern harddisk til laptopen som helt ut av det blå ikke ble lesbar som harddisk (har sjekket med den på to PC'er), men kun som "element", og det står at jeg må formatere den før jeg går inn på den igjen :evil:

Jeg skal iallefall ha maks uflaks, fordi jeg sikkerhetskopierer alt av bilder/filmklipp 1 gang i mnd, og nå krasja den 2 dager før sikkerhetskopi-dagen, så 90 GB som jeg gjerne vil ha ble borte i biler og filmklipp siste mnd !

Vil jo helst slippe en 4000kr's IBAS regning.. så fint om noen har noen gode forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå sendt en lang mail til Telenor som i bunn og grunn bunner ut i at jeg blir kunde hos de igjen dersom de betaler gebyret for å bryte kontrakten min hos Netcom. Frekt? Ja/nei? Åpnet selvfølgelig mailen med å skryte av Telenor under mitt tidligere kundeforhold...

Har troa jeg! :)

Jeg synes at dette er en glimrende idé, men Telenor vil nok neppe snakke høyt om en evt. begrenset avtale de gjør med deg. Alt er i utgangspunktet alltid til forhandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå sendt en lang mail til Telenor som i bunn og grunn bunner ut i at jeg blir kunde hos de igjen dersom de betaler gebyret for å bryte kontrakten min hos Netcom. Frekt? Ja/nei? Åpnet selvfølgelig mailen med å skryte av Telenor under mitt tidligere kundeforhold...

Har troa jeg! :)

Jeg kjøpte iPhone4 via telenor og angrer som pesten. Rundlurt til de grader kan man vel trygt påstå når de prakket på meg abbonoment til 699,- /mnd med 3000min, 500sms og 1000mb data inkludert.. Abbonomentet skulle ikke koste meg en krone over 699,-, men fant jo etterhvert ut at dette var bløff. Bakdelen var jo at det var en uopplyst oppstartspris noe som gjorde at mobilregningen endte på ca 1500,- /mnd. Som kompensasjon ville de betale tilbake 40% av kjøpssummen på telefonen (drøye 600kr).. Nå bryter jeg driten og går over til Talkmore eller Chess som jeg har hatt svært gode erfaringer med tidligere.. Aldri mer Telenor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tog en tur till Ökern vid 13:30 tiden... Rätt efter Nordstrand avfarten så stod det en Sölvgrå E46 Coupe med halva bilen över autovernet i riktning Kolbotn/Sofiemyr. Nån här som har försökt att visa upp sina Drifting kunskaper på E6? :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tog en tur till Ökern vid 13:30 tiden... Rätt efter Nordstrand avfarten så stod det en Sölvgrå E46 Coupe med halva bilen över autovernet i riktning Kolbotn/Sofiemyr. Nån här som har försökt att visa upp sina Drifting kunskaper på E6? :applause:

Du skulle ha tatt ett bilde til oss :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...