Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Men faen Roger, kanke du ordne sånne rabatter til andre på bimmers også :P Men det er mye bil for pengene ja. Suberb har jeg sansen for, men da stæsjånsvaginaen!

Jeg ordne rabatter? Er vel bare og gå inn og prute det... Jeg har ikke noen kontakter e.l som gjorde at jeg fikk den prisen.. Ang superb er jeg enig men da snakker vi helt annen pris igjen.

Men dæven jeg gleder meg til jeg skal handle BMW igjen :)

Skrevet
Grattis med bil da fish! Så den var solgt nå :)

Takker.. Venter med jubelen til bilen står på gårdsplassen. Har jo ennå ikke sett den, så jeg er veldig spent på hvordan den er i lakk og slikt.

Skrevet
Designmessig er Audi langt bak BMW. Rompa er som ei hengerompe og interiøret virker uferdig!

Kanskje akkurat på A6en? Jeg er ihvertfall helt uenig når det gjelder dagens A4. BMW begynner forresten også å komme seg interiørmessig igjen, det er bra :) Jeg synes begge var fine biler, men som jeg siterte fra artikkelen i forrige innlegg så er det ikke lengre en sportssedan slik som E39 var. Dette gjelder Audien også.

Skrevet
2011 BMW F10 mot 2012 Audi A6.

http://www.insideline.com/audi/a6/2012/ ... -test.html

Likte starten på det siste avsnittet, det er noe sant i det:

Are There Any Sport Sedans Left?

It's a stretch to call the Audi A6 and BMW 535i sport sedans. These are big, heavy, complicated luxury sedans, and comparing them to a seminal car like the E39 5 Series, which had a CD-based nav system and weighed 500 pounds less, seems almost silly.

Yet, the 5 Series is the car that made the midsize luxury sedan class cool, and BMW executives seem to have lost sight of that. There's nothing terrible about this softer, more luxurious 2011 535i, but it doesn't match its predecessor's braking and handling numbers, and more critically, it just isn't as fun to toss around anymore.

The Audi A6 has never been a player in this class — the 5 Series usually outsells it 4 to 1. But great things happen when an automaker has nothing to lose and this A6 feels like a winner.

This 2012 Audi A6 puts a smile on your face when you steer into a corner. And it puts one there again when you floor the throttle at the exit. This all-wheel-drive sedan is arguably a more entertaining car to drive than any of its rear-drive rivals. Sport sedan or not, the Audi A6 is now the car of choice in this category.

En fin og informativ artikkel. Jeg heftet meg faktisk mest ved at de nevner at Audis nye MLB platform tillater at motoren i lengderetningen kan monteres nesten 8 cm (3 inches) lenger bak i motorrommet. Når man så i tillegg vet at en V6 motor mer eller mindre er like lang som en rekkefirer forstår man hvorfor de nye Audiene har bra kjøreegenskaper. At V6 modellene også normalt har Quattro understel er en bonus de aller fleste setter pris på. Med dagens elektronisk styrte manuelle gearkasser og launch control er 4x4 allikevel nesten påkrevet for full utnyttelse av effekten.

Skrevet
Designmessig er Audi langt bak BMW. Rompa er som ei hengerompe og interiøret virker uferdig!

Kanskje akkurat på A6en? Jeg er ihvertfall helt uenig når det gjelder dagens A4. BMW begynner forresten også å komme seg interiørmessig igjen, det er bra :) Jeg synes begge var fine biler, men som jeg siterte fra artikkelen i forrige innlegg så er det ikke lengre en sportssedan slik som E39 var. Dette gjelder Audien også.

Ja A6'n som nye Q3 og sikkert de andre etterhvert!

@roger: Ment som tull, men hjelper vel å ta med pristilbudet du fikk for bevis om man vil prute ;)

@fish: Ja håper det ordner seg! :D

Skrevet
Rowan Atkinson aka Mr. Bean crashet med sin McLaren F1 igår. Bilen ble trolig totalskadet og Atkinson endte på sykehuset for en legesjekk etter noen mindre skader... :?

http://politiken.dk/kultur/tvogradio/EC ... portsvogn/

Atkinson er erklært bilgal og har bl.a skrevet flere artikler for CAR. Han har også laget dokumentarprogrammer om sin store bilinteresse.

Har han kræsja igjen faktisk! Ikke nok med at han spiller karakteren Mr. Bean, men han kjører også slik til vanlig! :applause:

Skrevet

A6 ser litt småtrist ut, men siste A4 og A5 er jo intet mindre enn designmessige genistreker. Har også veldig sans for A3. Audi begynner å få bukt med tung snute og store overheng som designet har vært preget av i flere tiår.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...