Gå til innhold

Lyst til å skrive artikler/nyheter for bimmers?

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

":2jehxpqg]Samtidig er det vanskelig å få folk til å skrive helt erlig om sine erfaringer med egen bil, da alt trøbbel kommer for en dag når en skal selge.

Men bra tiltak med litt nyheter og artikler igjen!

Jeg har troa på at mange her har mye å komme med!

Jeg syntes også at dette er et utmerket tiltak. Vi har forøvrig på båtplassen en erfaringsdatabase hvor man kan poste ulike erfaringer med forskjellige båttyper. Her er det et standarisert oppsett (alà finn.no) for å taste inn ulike dataer, scrolle inn på båttype osv osv. Jeg opplever at de fleste er seriøse og ærlige når de først skriver en slik tråd - hvertfall i båtverdenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne det også vært et forslag å ha "Ukas portrett" ? Hvor man intervjuer et forummedlem. Litt om hva han syns om bimmers og hvorfor vedkommende er her, og forhold til bil og hvorfor BMW osv. :)

Jeg laget noe kjapt i InDesign for å vise et eksempel på hva jeg mente med dette:

http://pdfcast.org/download/bimmers-no-intervju.pdf

Der kan dere laste ned intervjuet jeg hadde med meg selv for å lage et eksempel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Mange gode innspill her og en side for DIYer er virkelig velkommen for mitt vedkommende.

Jeg er en av dem her inne som leser lite nyheter om det nyeste og nybiler, men skrur desto mer på E30, 34, 36, 32, 39 osv. Er opptatt av oppdateringer, forberinger og tar servicer og reparasjoner selv(stort sett). Har bygget E34 "M5"diesel på tunet 2.5, og konvertert Ix automat til manuell, 2,0 til 3,2 ombygg osv. Mye selvmekk og småplukk.

Tror at DIYer som på en god måte beskriver hvordan man skifter vannpumpe på M50 motorene eller bytter vindusheis på coupe er av interesse, ihvertfall for den yngre garde.

Er kvaliteten på DIYene gode vil det kanskje interessere drevne mekanikere som TRF, Fliid, Viste ol også til å dele tips og erfaringer.

Ser det har dabbet litt av på Autopower.se mhp DIYer og da hadde det vært fint om bimmers.no kunne få dette opp å stå.

Særs hvis det kunne generere interesse for bimmers, BMW generelt og kanskje aktivisere noe av kompetansen som besittes her inne.

Ikke alle entusiaster har evne og interesse for mekking og tuning, men pr. dags dato ser det ut til at prosjekttrådene blomstrer og at det er en vesentlig del av bimmers.

Tror vel at gjennnomsnitsbrukeren her inne ikke er Tronrud, Bilia eller Stenshagen 7er serie kunder, men i hovedsak de brukerne som er annengangs kjøpere eller kunder i segmentene under 7ern.

Ser nå at Deep Dish er godt igang.

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Fredrik: Du ymtet frampå her tildligere at du er usikker på om mange av dine innlegg ikke blir satt pris på. Vel, vi har jo hatt våre diskusjoner men jeg må si at det finnes sjelden innlegg fra andre brukere her inne jeg fryder meg mer over å lese enn dine når du virkelig setter i gang. Masse kunskaper som blir bra formulert og gjør slik at iallfall jeg leser dine innlegg med stor interesse, du er heller ikke redd for å bruke bilder og linker.

Og at du fortsatt holder ut her inne etter så mange år og med alle de useriøse tullingene (meg sikkert inkludert) er ikke dårlig. Ikke la useriøse folk som han fra midt-østen over her legge noen demper på skrivelysten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":ya87f93n]Samtidig er det vanskelig å få folk til å skrive helt erlig om sine erfaringer med egen bil, da alt trøbbel kommer for en dag når en skal selge.

Men bra tiltak med litt nyheter og artikler igjen!

Jeg har troa på at mange her har mye å komme med!

Jeg syntes også at dette er et utmerket tiltak. Vi har forøvrig på båtplassen en erfaringsdatabase hvor man kan poste ulike erfaringer med forskjellige båttyper. Her er det et standarisert oppsett (alà finn.no) for å taste inn ulike dataer, scrolle inn på båttype osv osv. Jeg opplever at de fleste er seriøse og ærlige når de først skriver en slik tråd - hvertfall i båtverdenen.

Dette burde jo egentlig ikke være noe problem for det meste her heller siden slik deling av erfaringer også vil kunne være en dokumentasjon på at man har holdt bilen ved like. Feil oppstår på alle biler, og mange er typiske for spesifikke modeller, som om man har opplevd og utbdedret en feil er jo det en ærlig sak!

For øvrig om det hadde vært interessant med litt artikler om andre ting som er bilrelatert, slik som erfaringer fra landeveien, forslag til morsomme veier, interessante steder å stoppe langs veien, bilpolitikk o.l. er det mulig jeg kunne bidratt litt, selv om døgnet mitt ikke akkurat består av for mange timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ser det at der er visse saker, som går på brukere imellom, som burde vert tatt opp i andre forum. Er litt synd at dei skal komme fram i eit "tankekart" over videre utvikling innenfor bimmers sine heimesider.

Synest det var ein god ide å kanskje slå sammen BMWCCN med Bimmers.no i ein eventuell artikkel database. Som noen har vert inne på taper BMWCCN andeler blant brukere i forhold til Bimmers.no. Men samtidig er det to interesse organisasjoner som burde klare å samarbeide.

Når det gjelder kildebruk, så er eg einig med Fredrik, med visse forbehold til uavhengige internett sider, les: wikipedia. Sjølv om mykje stemmer der, er det ein stor forskjell på for eksempel den engelske versjonen og den norske. Det kan også nevnes at dette ikkje er ein "godkjent" kilde, men utvikler seg i ein positiv retning.

Videre har Fredrik ein god måte å videreformidle informasjon som han finner relevant i forhold til det temaet han tar opp. Å skrive ein god artikkel, i mine auge, betyr ikkje kun å skrive om ein gitt sak - men gjerne dra inn andre døme for samanlikning og assosiasjoner. Og einkvar tekst bør holdes så nøytral som mogleg. Men det er ikkje å komme vekk fra at bimmers.no er eit homogent forum ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Litt off-topic, men kom på det da jeg leste innlegget til Fredrik. I min nettleser (Chrome på Win7), så blir linjeavstanden i avsnittene veldig liten. Linjene flyter nesten i hverandre. Det blir veldig tungt å lese når det er mye tekst.

Kan dere legge inn litt større linjeavstand i avsnittene?

Da ødelegger det leservennligheten for oss som har fungerende linjeavstand. Er usikker på om nettleseren gir deg mulighet til å forandre linjeavstanden selv. Noen andre som opplever dette problemet med andre nettlesere? Om det kun er Google Chrome skal man vel klare og kode det om til at linjeavstanden er større når nettsiden åpnes i en valgt nettleser, eller er jeg helt på jordet her? Er noen år siden jeg var såpass teknisk skolert i akkurat dette.

Holder du på og implementere kommentarfelt i nyhetsseksjonen, Gunnar?

Kunne ikke se om du fikk svar på dette, men har iallefall aldri vært noe problem her med Chrome.

369d9gq6gtdey8x827m0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke se om du fikk svar på dette, men har iallefall aldri vært noe problem her med Chrome.

369d9gq6gtdey8x827m0.jpg

Det er sikkert jeg som er sær, men linjeavstanden på bildene dine er langt under det som er anbefalt for god lesbarhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

er det mulig for andre brukere å sende inn ferdige artikkler når "det passer seg" i form av at noen har lånt en nyere bmw ved en anledning og kan lage en artikkel, eller fra større treff / mindre lokale treff ol.? jeg har ingen forutsetning for å kunne levere artikler om nye BMW oppdateringer jevnlig, men at når det passer seg at man kan sende inn et utkast til en ansvarlig person som kan håndtere innsendt materiell...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg synes hvertfall å sette pris på korrekt og riktig norsk ved artikler. Er dessverre mye skrivefeil der ute. Greit å holde en viss standard over det som blir skrevet ned. Blir å gjenta flertallet her inne, men jeg finner Fredrik som en seriøs skribent og uten tvil Saltkjelen med en stor genuin BMW interesse og seriøsitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...