Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, man må starte rheingold og trykke på fastnøkkelen, og velge settings inpå der.

Kopier inn rheingold, slik at det ser slik ut: C:\Program Files (x86)\Rheingold\
Så starter du filen istagui.exe i banen C:\Program Files (x86)\Rheingold\TesterGUI\bin\Release

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk omsider :) Har kommet frem til disse iforhold til klimaanlegget mitt nå:

0043F2 DDE: Electric auxiliary heater activation

009C5C IKHA: Evaporator temperature sensor

009C60 IKHA: Heat exchanger for heating system, sensor, right

009C67 IKHA: Heat exchanger for heating system, sensor left

009E5B SMFA Temp sensor, rapid heating field, seat backrest

009E5F SMFA Rapid heating field, seat backrest

00E706 IKHA: Heater-AC systems LIN bus fault

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Installerte alle programmene på nytt med inpa blant annet. Men det rare nå er at denne gangen får jeg opp en annen feilkode enn sist. 

Den feilen jeg får opp nå er: No Respons from control unit Når jeg velger en modul som feks Dsc.

Den jeg fikk opp før jeg installerte programmet på nytt var: initialization error

Jeg lurer kanskje på om det kan være kabelen som er dårlig? Får lest av verdier på bilen og motor modul + nullstilling av div sensorer.

Leste noe om på www.bimmersforum.com at pin 7 og 8 kanskje måtte være loddet sammen for og kunne lese av alle moduler på bilen. Stemmer dette? 

Noen som vet hvilken kabel jeg trenger hvis jeg skal kjøpe ny for og bruke den på inpa, dis osv?

Skrudde opp kabelen idag men skjønner ikke stort av det

 

20160515_190426.jpg

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinne 7 og 8 som måtte loddes var nok på de siste bilene som hadde 20-pins rundt OBD1-kontakt under panseret. På enkelte biler var det to diagnoselinjer, på pinne 17 og 20. En pinne til motor og girkasse og en til resten. Disse gikk hhv til pinne 7 og 8 i en 16-pin OBD2-kontakt. På billige kabler har det ofte vært slik at man hentet info kun fra den ene pinnen, da endte du opp med å få kun motor/girkasse og ikke noe mer. Ved å koble sammen 7 og 8 så fikk du altså begge linjene inn.

Vanligvis er 7 og 8 koblet sammen, noen adaptere som går fra 20-pin til 16-pin sammenkobler også disse pinnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei sånn og forstå. Men tenkte kanskje og prøve med en ny kabel for det koster vel ikke allverden på ebay? 

Vet du hva slags kabel jeg trenger? Har lest noe om forskjellige kabler tidligere men husker ikke stort av det nå.

Takk for svar så langt :)

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Prøver meg en gang til her i tilfellet noen vet. Har et merkelig problem med klimaanlegget mitt, AC fungerer (veldig) dårlig og midt under en tur kan det plutselig begynne å blåse kald luft, selv på 22-24 grader. Når jeg kjører til jobb så skjer dette samme sted hver dag (merkelig nok)

Feilkodene jeg får i Rheingold er:

 

0043F2 DDE: Electric auxiliary heater activation

009C5C IKHA: Evaporator temperature sensor

009C60 IKHA: Heat exchanger for heating system, sensor, right

009C67 IKHA: Heat exchanger for heating system, sensor left

009E5B SMFA Temp sensor, rapid heating field, seat backrest

009E5F SMFA Rapid heating field, seat backrest

00E706 IKHA: Heater-AC systems LIN bus fault

 

Hva som helst av tips mottas, vurderer nesten å bare levere den inn nå da jeg finner veldig lite på nettet og forstår ikke hva det kan være

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BMWlog skrev:

0043F2 DDE: Electric auxiliary heater activation

009C5C IKHA: Evaporator temperature sensor

009C60 IKHA: Heat exchanger for heating system, sensor, right

009C67 IKHA: Heat exchanger for heating system, sensor left

009E5B SMFA Temp sensor, rapid heating field, seat backrest

009E5F SMFA Rapid heating field, seat backrest

00E706 IKHA: Heater-AC systems LIN bus fault

43F2 synes jeg kanskje var noe underlig, da jeg ikke trodde at det var så mange E6x som hadde denne.

Alle feil med IHKA er litt mistenkelig all den tid du har LIN bus feil. Jeg antar at feilen starter der...

SMFA feilene er jo kurant da de peker på samme feil i fører setet.

Har du ikke trykket videre på calculate test plan på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Otis skrev:

43F2 synes jeg kanskje var noe underlig, da jeg ikke trodde at det var så mange E6x som hadde denne.

Alle feil med IHKA er litt mistenkelig all den tid du har LIN bus feil. Jeg antar at feilen starter der...

SMFA feilene er jo kurant da de peker på samme feil i fører setet.

Har du ikke trykket videre på calculate test plan på dette?

Fikk testet litt nå, tror jeg gjorde riktig? Og ja det er veeeldig mange feil, men jobber med det :)

 

Screenshot:

1diagnostic1.png

2diagnostic2.png

Edit: https://drive.google.com/open?id=0BwyiGkOrxa-3WmhPd1htZVluU1k

For zooming ^

Jeg forstår ingenting...

 

Endret av BMWlog
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan hjelpe meg med å kode en enkel ting, deaktivere autostopp/start (ASS) på en F30 330e hybrid 2016 mod?? Jeg betaler godt til han som får til dette. Jeg tenkte først å prøve å gjøre det selv, men det er mye bedre at det blir gjort av en som har litt mer peiling og som har utstyr til å gjøre det. 

Jeg vet ikke om det er noe forskjell på hybrid og vanlig F30 i forhold til å deaktivere ASS. 

Ta kontakt hvis du har trua på at du får det til. 

Endret av Ronny M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hey!  Skal til oslo på tirsdag sånn i 6 tiden for å se på en bil. Noen som har mulighet for å hjelpe meg med å få lest av feilkoder(hvis det er noen registrert) ?
Skal kjøpe eventuelt men etter min forrige E61 så er det greit å få lest av feilkoder mtp automatkasse osv. Det er en 2005 5 serie E60.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har hatt problemer med at Servotronic/servo tidvis slutter å virke og jeg må da stoppe og starte bilen igjen så er den i orden noen dager til. Har funnet ut at servotronic er styrt av GM3 modul og har kjøpt meg en brukt GM3 High på Ebay. Så spørsmålet er om denne kan puttes rett i bilen eller må den kodes på noe vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...