Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På den årsmodellen har han sikkert den gamle koblingen i motorrommet og? Må bruke den for å få tilgang til dei fleste moduler, er ikkje mykje ein kan bruke OBD porten til.

Skrevet
3 minutter siden, mcbanan skrev:

På den årsmodellen har han sikkert den gamle koblingen i motorrommet og? Må bruke den for å få tilgang til dei fleste moduler, er ikkje mykje ein kan bruke OBD porten til.

ah, han skal primært sjekke airbag, står i førsteposten at det skal være mulig med 16pin. Har dog aldri prøvd siden jeg kun har lest av biler med kun 16pin innvendig.

Skrevet

Ok, eg er ikkje sikker på om det lar seg gjere eller ikkje. Eg veit ihvertfall at eg må fram i motorrommet for å lese ABS kodar :) Men har du overgang er det jo kjapt å sjekke.

Skrevet
2 minutter siden, mcbanan skrev:

Ok, eg er ikkje sikker på om det lar seg gjere eller ikkje. Eg veit ihvertfall at eg må fram i motorrommet for å lese ABS kodar :) Men har du overgang er det jo kjapt å sjekke.

den ligger uheldigvis 10 mil herifra :/

Skrevet

Hei!

 

Har lasta ned imaget til Otis, og no er kabel ankommet frå den fjerne østen. Får ikkje installert driverane som fulgte med kabelen, stemmer det at eg må slå av autensiering av drivarar for å få dei installert?

Skrevet

@mcbanan

Den kabelen du kjøpte kan høres ut som en kabel med falsk FTDI chip. Da pleier slike ting å oppstå. Det kan hende at det går helt fint å slå av autentisering av drivere, men det kan også skape problemer, men som oftest går det bra. Om det er ekte FTDI chip så kan du laste ned drivere fra http://www.ftdichip.com/FTDrivers.htm

Skrevet

Noen i bergen/nordhordalands området som kan hjelpe med litt programmering? Gjelder ein 320d 2008 E90 manuell, har 3 ting som må gjøres med den. Første er å programmere inn riktig ramme nummer da motor har blitt byttet, neste er å programmere den om til manuell da bilen eg fikk motor ifra var automat... Siste tingen er å kode vekk hvilestrømmen/airbag sjekk til passasjersiden (defekt matte i setet)

Hvis noen kan noe av dette eller alt så bare ta kontakt så skal vi nok komme til enighet :)

  • 2 weeks later...
Skrevet

Hei, har fått check engine light på min f30 330e, noen som har mulighet til å hjelpe med diagnose i Follo- / Osloområdet?

 

På forhånd takk for hjelpen 😊

Skrevet

Sliter litt med å få ISTA til å samarbeide med en 2005 e83. Klarer ikke å automatisk identifisere bil. Taster man inn VIN manuelt finner den motorkode, modellbetegnelse og produksjonsdato, men ikke noe mer enn det. INPA sier at batteri og tenning er ok. NCS kommer med feilmelding "VIN is faulty" når man har valgt e83 som karosseri. Fungerer som det skal på e9x og e6x. Kabelen skal støtte både K og DCAN. Noen som har forslag til hva feilen kan vere? 

Skrevet

Har du flyttet den bryteren til rett side?

At ncs sier vin is faulty er fordi du mangler filer i sgdat mappen.

Skrevet
9 minutter siden, Otis skrev:

Har du flyttet den bryteren til rett side?

At ncs sier vin is faulty er fordi du mangler filer i sgdat mappen.

Ehm, hvilken bryter snakker vi om?

Skrevet
7 minutter siden, Otis skrev:

@simbru Det burde være en skyve bryter på kabel hodet som du kan flytte på mellom k eller dcan.

Ingen skyvebryter her...

Skrevet

Har brukt kabelen på blant annet min egen bil (2006 e91) som bruker K-line, og antar da også at 2005 e83 bruker K-line siden skillet til DCAN kom i 2008?

Skrevet

@simbru Jeg satser på defekt kabel. Har hatt en slik kabel og jeg den heller ikke til å virke bestandig.

Du kan kanskje forsøke et verktøy som heter dcan utility eller noe. Finnes på nett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...