Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

(har selv slettet hele bilen min p.g.a jeg prøvde meg litt fram, og nei sier ikke prisen på å få det fikset igjen for det var dødelig dyrt)

Kan jeg spørre hvordan du slettet bilen? Er det ikke mulig å legge alt tilbake igjen? Hvordan fikk du rettet opp og lagt inn alt igjen?

Har forsket litt i dag med INPA og DIS. Virker lovende så langt. Har ikke turt å prøve NCS enda, selv om jeg må programmere AUX.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(har selv slettet hele bilen min p.g.a jeg prøvde meg litt fram, og nei sier ikke prisen på å få det fikset igjen for det var dødelig dyrt)

Kan jeg spørre hvordan du slettet bilen? Er det ikke mulig å legge alt tilbake igjen? Hvordan fikk du rettet opp og lagt inn alt igjen?

Har forsket litt i dag med INPA og DIS. Virker lovende så langt. Har ikke turt å prøve NCS enda, selv om jeg må programmere AUX.

Jeg skulle prøve SSS for første gang og fikk opp en melding jeg ikke husker helt hva som stod der, men stod noe om "your car is not ok" ... måtte trykke ok for å komme videre (som jeg fant ut senere at det var en cancell knapp der og :P så begynte den og loade og plutselig mistet jeg kontakten med bilen og tenning forsvant. Ingen nøkkler fungere på bilen hverken lås eller tenning. Bruktee n helg på feilsøking og fant ut at det måtte være CAS modulen (car acess system) klarte aldri å få mer kontakt med bilen i håp om å få resatt den, men niks. Fikk den på verksted og de sa CAS modulen må byttes og den må bestilles fra Tyskland slik at de programerer den til kun min bil med mitt nr osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det en side man kan finne ut hva feilene betyr? Forstår lite av dette egentlig.. Får opp maaange feil, feilene jeg får er:

På AC får jeg. 1e, auxilary water pump og 32, additinoal heater

SRS: gul feil, Power supply undervoltage

LCM: Control unit fault EEPROM CCM. Står forøvrig også i kjørecomp når jeg slår av bilen

Radio: gul feil, Error, power supply for antenna

STH: Temperature sensor

RDC: Rød feil, transmission channel out of order og gul feil, Hardware, wheel electronic learning not possible.. Rekner med den siste er fordi jeg kjører med uoriginale hjul

Noen som orker og hjelpe meg i å rette opp i alle desse feilene:)? Da mener jeg alså med tips til hva som er feil og hvordan den utbedres..

Setter isåfall stor pris på det! Evt. en plass jeg kan lese meg til det selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så må jeg gå innpå og fjerne alle feil, deretter ta en ny scan? for og vete hva som faktisk er der nå og hva som har vert fra før?

Etter du har startet programmet og trykt vekk det vinduet med liste over utstyr osv, så har du et vindu med alle modulene listet. Ut i venstre side klikker du da på "scan".

Da vil den scanne alle moduler. Du kan sikkert trykke cansel etter 2. side, da er det som regel ikke flere moduler den finner (ikke på min bil vertfall), jeg stopper ca halveis på side 2.

Da står det markert hvilke moduler som er feil på. Du kan da dobbelklikke der det står "1 Error" (husker ikke ordrett hva som står der), og få opp feilen. Eller du kan gå i mappen til BMWscanner og finne log fila, der får du ei liste over hvilken feil som var der, så slipper du og trykke inn på alle.

For og slette velger du "delete" ut til venstre, da gjør den samme som "scan" bare at den sletter feilkodene. Om den får slettet dem, vil det stå 0 errors eller noe slikt på den aktuelle modulen, vis den ikke klarer og slette alle står det hvor mange feil som fortsatt er til stede.

Den log fila blir da oppdatert med hvilken feil som blir slettet og hvilken som er igjen osv. :)

Feilene står jo der, men er ikke alltid lett å skjønne hva dem betyr likavel. Da må du vite litt mer om motorkomponenter osv. Men om det er noe du lurer på, så søk på google, garantert noen som har spurt om samme feilen før. :)

Auxlary pump er den elektriske vannpumpa som vanligvis sitter under vannventilene nede på venstre (førersiden) dempertårn i motorrommet. Jeg har også denne feilkoda, men jeg har ikke vannpumpe under ventilene. Aner ikke hvorfor jeg har den heller. Additional heater kan vel være webasto eller noe slikt, men den har egen "modul" også.

SRS, der har jeg samme feil på min, har ikke gjort så mye for og finne feilen, og vet heller ikke helt hvorfor den er der.

LCM, der kan det være software feil, jeg har av og til samme/lignende feilkode på IKE (speedometer).

Radio er vel mangel på strøm til antenna, men vet ikke eksakt.

STH betyr vel (på svært dårlig skrivetysk) standheizung mener jeg, noe ala webasto/parkeringsvarmer.

RDC kan kanskje skyldes gåen RDC boks, søk på google. Siden den ikke klarer og lære nye verdier. Men søk, er ikke sikkert det er noe stor feil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal dekksensor kunne lære nye hjul? Eller må man ha sensor?

Du trykker på knappen som sitter på lista på høyre side av rattet, og holder nede en stund så skal det komme opp "set tire pressure" eller noe i speedometer om du har high obc, eller lyse en lampe eller noe. Da må du kjøre et stykke.

Står sikkert beskrevet i instruksjonsboken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hvilket system du har.

Det som heter RPA mener jeg har sensorer i felgene og antenne i hvert hjulhus, RDC bruker abs sensorer for og regne ut rulleomkrets.

Men du hadde en feilkode på at programmering av nåværende dekktrykk ikke kunne utføres. Så da er det et eller annet som er feil vertfall.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har feilkode på abs-sensor høyre bak som kommer og går, bytta sensoren og lampa kommer og går akkurat som før... diagnose viser fortsatt høyre bak, noen måte å sjekke abs-hjernen på? ville feil på hjernen kommet opp som egen feilkode? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har feilkode på abs-sensor høyre bak som kommer og går, bytta sensoren og lampa kommer og går akkurat som før... diagnose viser fortsatt høyre bak, noen måte å sjekke abs-hjernen på? ville feil på hjernen kommet opp som egen feilkode? :)

Orginal eller uorginal sensor du monterte da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...