Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Kan få igjen pengene intil 15 minutter etter kjøp. :)

Har en sånn dritt BT greie, aldri fått den til og funke på min, luurer på om jeg fikk tegn til liv på en annen bil. Da brukte jeg torque, kan det hjelpe og bruke et annet program? Funker det og koble obd kabel til tlf? Har sikkert 20 overganger fra micro usb til vanlig.. :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

EDIT:

Har nå vært ute og testet et micro usb til usb adapter og kabel med bmwhat gratis versjon, fikk ikke kontakt, fikk ikke noe battery info eller noe som helst. Nå vet ikke jeg om "vanilla android" (på nexus 4) har drivere for usb greier, men jeg vet Samsung har mulighet for og koble til både mus/tastatur og usb pinner på micro usb. Har en S2, men den har ikke orginal rom, men CM10, så tviler på der er noe drivere der heller.

Men samboeren har S4, skal teste den seinere. :)

Fant heller ikke E39 i lista på BMWhat, selv om det sto at den skulle være støttet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en skikkelig Blåtann adapter som heter OBDLink MX som kosta ca 1200,-   Grunnen til at jeg kjøpte den er at den var anbefalt av de som lager Torque. De frarådet å kjøpe slike billige Kina BT linker pga manglende støtte. Den jeg har virker helt fint i min Preface E39 530Dat og leser både feilmeldinger fra ECU og en hel del liva data.

BMWhat støtter E39 slik som de skriver og den finnes også i listen under "Universal" sammen med en del andre gamle modeller som E46, E53 etc. I denne menyen står det at ECU i mesteparten av disse gamle bilene krever en annen form for kommunikasjon enn det som støttes av en BT adapter og at de derfor krever tilkobling via kabel. Jeg har ikke testa med kabel men får opp endel via blåtann men denne app er egentlig ikke så interessant for min del fordi den ser ut til at hovedfokus er diagnose og koding og jeg er ute etter å kunne lese live data fra automatkasse til telefonen helst via blåtann men jeg begynner å tvile på om det går i disse gamle bilene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bmwhat. Genial app som støtter laaaangt flere feilkoder enn torque, men dyr da. Til dere som ikke har kjøpt appen og har bare lite versjon, send mail til utvikleren med det dokumentet som dukker opp(er en egen funskjon i appen for det). Da får du svar løpet av 2 min og du kan se alt som pro versjonen støtter. Følte meg litt lurt da jeg egentlig kunne bare sendt mailen hver gang hehe

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg kjøper denne 

BMW E60 M5 550I 545I 535I 650I M6 AUTO DIM REAR VIEW MIRROR HOME LINK OEM

Kan jeg få den til å fungere i min bil og med koding? Selv om jeg ikke har garasje port åpner? Eller trengs det ikke koding?

Da er det bare å skru ned og bytte med denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg kjøper denne 
BMW E60 M5 550I 545I 535I 650I M6 AUTO DIM REAR VIEW MIRROR HOME LINK OEM

Kan jeg få den til å fungere i min bil og med koding? Selv om jeg ikke har garasje port åpner? Eller trengs det ikke koding?

Da er det bare å skru ned og bytte med denne?

Kommer vel litt an på, tror ikke man trenger og kode, men muligens du må ha flere ledninger (til strøm), om den ikke bruker det som er der fra før. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulighet for å få kodet dette og?

[Engine start only when the brake pedal depressed, de-/ activate] - Skru av slik at en ikke trenger å bremse når en trykker på start. Om det er mulighet for.

Selvfølgelig så må IKKE bilen starte om en står i gir.

Begynner å bli litt kode jobb for meg nå:

-Regn sensor / vindu visker går automatisk på når det regner - Dette tviler jeg på lar seg gjøre, ihvertfall ikke med enkel koding.

-Nattvisning på iDrive (Litt mye lys når mørket faller på) - Dette har jeg kodet på min, men det skjer heller lite når jeg velger nattmodus. Jeg tror ikke denne funksjonen er støttet på e6x 5-serie.
-Få bagasje luke til å gå ned når man trykker på alarm - Dette har jeg svart på. Og går ann :smile:
-Aktivert blinking i bremselys ved kraftig brems - Dette skal vel la seg gjøre relativt enkelt mener jeg på.

- Mulighet for å vise hvilke volum man har noen plass?

Rødt svar er AWT sitt svar ifra tidligere

Dette må vel kodes inn i igjen når Bimmerretrofit har kodet resten av sin kode jobb på min CIC oppgradering?

-Lyd når alarm aktiveres/deaktiveres - Utført av Kvål Auto

-Kode innfellingen av speil på nøkkel - Utført av Kvål Auto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er vel det bmw verkstedet kan kode, såkaldt car key memory eller noe i den dur. :) Tror ikke det er så mye dem kan kode egentlig, de bruker jo for eksempel ikke ncs.. (Etter hva jeg har forstått er dette kun brukt på fabrikk osv).

Men er jo mye annet rart som kan kodes med for eks. Ncs, som "egentlig" ikke er ment for folk og kødde med om du skjønner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått det til med kabel koblet til tlf da? :)

Ja funker fint på bmwhat her. Jeg loddet en adapter selv, siden ingen butikker i Norge hadde hørt om slik USB OTG adapter. Får ut like mange feilkoder virker det som, men man får mere på pc med samme kabel. Torque får ikke kontakt med USB kabelen da......

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte de jeg har fra kina.. Kan det være dem mangler noe da? Mener de funka fint med minnepenn i samsung tlf.. :)Hvilken obd kabel bruker du?Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Minnepinne er jo en enkel måte å sjekke om kabelen virker. Høres ut som problemet er et annet sted.

Jeg bruker en noname OBD til USB til rundt en hundrelapp fra eBay. (Gjennomsiktig blå plast.) Funker både på XP-laptop og på tablet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...