Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Minnepinne er jo en enkel måte å sjekke om kabelen virker. Høres ut som problemet er et annet sted.

Jeg bruker en noname OBD til USB til rundt en hundrelapp fra eBay. (Gjennomsiktig blå plast.) Funker både på XP-laptop og på tablet.

Har en sånn blå usb>obd kabel jeg testa med jeg også, har en onestopelectronics kabel også. Skal ta med telefonen til dama (s4) og min jobb tlf (s2 med CM rom) og teste igjen strax :)

Jeg fikk ikke valgt e39 da, da jeg ikke fant den i lista, men så ligger den vist under universal, mulig det da funker. :)

Er jo uansett kult og koble kabelen til tlf :P

RS4: HVA kalte han den dingsen? En sexual small device? :P

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt meg bmw scanner 6.5 noen som har erfaringer med denne typen?

Carsoft 6.5 mener du? Sies at det er bare dritt, aldri prøvd det selv men sett mange som er missfornøyd med det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har innspill om hvorfor jeg mangler blinklys og fjernlys etter montering av Celis-baklykter på min 96 modell E39? Har byttet til LCM 4 og fått programmert den med rett VIN og km.stand, så "tamperdoten" lyser ikke. Mangler fjernlys og blink som sagt. Men blink virker når jeg trykker på nødblinken, 

Har pa soft 1.4 tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har innspill om hvorfor jeg mangler blinklys og fjernlys etter montering av Celis-baklykter på min 96 modell E39? Har byttet til LCM 4 og fått programmert den med rett VIN og km.stand, så "tamperdoten" lyser ikke. Mangler fjernlys og blink som sagt. Men blink virker når jeg trykker på nødblinken,

Har pa soft 1.4 tilgjengelig.

Du må kode hele modulen til bilen, med det menes og legge inn fabrikk-innstillinger som ligger lagret i bilen.

Er ikke alltid nok og kode bare km og vin. Jeg bytta min lcm4, brukt fra x5. Grøftelysa funka ikke skikkelig, og kom rare beskjeder i obc. Etter jeg koda fabrikkinnstillinger ble alt som normalt.

Det er også mulig at lcm4 er for ny for din bil, skal ikke si noe sikkert altså, men de fleste som monterer celis og nyere lcm bruker lcm3.

Gamlingen fikk beskjed hos bmw at om han skal montere nyere lcm (han bygde også om til celis på sin 98 touring), måtte han ha en modul (lcm3) fra 2001-2002 innenfor spesifik produksjonsmåned eller noe slikt. Lcm4 kom i mars 2003, og jeg mistenker at den har en del forandringer i forhold til lcm3, bla. Nivåreg til xenonlys er bygd inn i modulen, i stedet for en ekstern boks (lwr) som på lcm3.

Men du kan sjekke pinner til kontaktene i wds på lcm3 kontra lcm4 for og sjekke at pinnene stemmer over ens. :)

Men det er også mulig at den må ha fullstendig koding.

Dette kan gjøres enkelt med NCS. Vet ikke om man kan gjøre slikt med 1.4.0. :)

Godt nyttår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kode hele modulen til bilen, med det menes og legge inn fabrikk-innstillinger som ligger lagret i bilen. Er ikke alltid nok og kode bare km og vin. Jeg bytta min lcm4, brukt fra x5. Grøftelysa funka ikke skikkelig, og kom rare beskjeder i obc. Etter jeg koda fabrikkinnstillinger ble alt som normalt. Det er også mulig at lcm4 er for ny for din bil, skal ikke si noe sikkert altså, men de fleste som monterer celis og nyere lcm bruker lcm3. Gamlingen fikk beskjed hos bmw at om han skal montere nyere lcm (han bygde også om til celis på sin 98 touring), måtte han ha en modul (lcm3) fra 2001-2002 innenfor spesifik produksjonsmåned eller noe slikt. Lcm4 kom i mars 2003, og jeg mistenker at den har en del forandringer i forhold til lcm3, bla. Nivåreg til xenonlys er bygd inn i modulen, i stedet for en ekstern boks (lwr) som på lcm3. Men du kan sjekke pinner til kontaktene i wds på lcm3 kontra lcm4 for og sjekke at pinnene stemmer over ens. :) Men det er også mulig at den må ha fullstendig koding. Dette kan gjøres enkelt med NCS. Vet ikke om man kan gjøre slikt med 1.4.0. :) Godt nyttår! Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

takk for meget bra svar! :D Ok, da får jeg prøve å se på det imorgen. Denne LCM-en kommer fra en 2001 E39 520d, den hadde bl.a. xenon.

Edit: her er bilde av lcm-en jeg brukte, noen som kan se hvilken det er? Trodde det var 4 siden det står 4 der. :) Har satt på den gamle nå.

post-73201-0-11351000-1388941877_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Screenshot fra App`en "Torque" fra telefonen min med litt riktige røde BMW-tall/bokstaver. Dette er E39 Preface. Bruker OBDLink MX Blåtann adapter i OBD stikket. Skulle egentlig bruke dette til å få live data fra girkasse men det ser dessverre ikke ut til at det går via blåtann på E39 så da måtte jeg jo bruek dette til noe når jeg først hadde kjøpt det :-) Mye forskjellige live data å lese ut så jeg tok bare noen tilfeldige som var litt nyttige og litt kjekt å ha

Torque,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 1993 E34 525tdsa der diagnoseuttaket ikke fungerer, hva kan være årsaken tik det? :)

Hvilket diagnoseutstyr har du prøvd da? Og hvordan vet du at det ikke virker?

Noen som vet hva slags utstyr jeg må ha for å kjøre diagnose på en 2010 F10?

Vel, denne skal jo funke opp til 2013, også på F serier i følge beskrivelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som må kodes når en skal legge til  KEYLESS ACCESS OEM

BMW E60 550 550I 545I M5 EXTERIOR DOOR HANDLE SET CLOSE KEY LESS ACCESS OEM

http://www.ebay.com/itm/BMW-E60-550-550I-545I-M5-EXTERIOR-DOOR-HANDLE-SET-CLOSE-KEY-LESS-ACCESS-OEM-/190917283192?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2c738e8d78&vxp=mtr#shpCntId

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...