Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått scanneren i posten her no men får det ikkje til å fungere, fekk med en CD som var heilt ubrukelig so fant en side på internett der eg fekk lasta ned Bmw Scanner 1.4.0, men får opp at eg må laste ned oppdatering..

 

Og samma ka eg lasta ned får eg berre opp feilmeldingar..

 

Har windows 7, 64 bit

 

So om noken kunne hjelpt meg litt so hadde det vore fantastisk!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rheingold vil ikke ta/få kontakt med feks 2008 E83, 2001 E39, ei heller 2001 E38. Men INPA gjør det såklart fint.

Er det noen som vet noe om det er et problem med eldre biler?

Antar E83 bruker gammel bus, siden jeg heller ikke fikk kontakt med den. Fungerer fint mot min egen 2008 E61.

 

Har googlet litt, men finner egentlig ingen info om dette. Det står at det skal virker, men det gjør altså ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å bli lei av firma-PCen jeg bruker til koding nå, og funderer på å kjøpe min egen som jeg selv har full kontroll over. Jeg vil igrunn legge minst mulig penger i dette, men den må naturligvis kunne kjøre det meste av programmer uten problem.

 

I utgangspunktet synes jeg 13,3" er en ganske perfekt størrelse, men det virker som om man får mer for pengene om man går for for 15,4" (som jeg personlig synes blir for stort, men skal nok overleve). Jeg ønsker også en billig PC, så billig som mulig. Kan også vurdere brukt, men det var lite i nærheten på finn.no.

 

Har sett litt på disse:

 

Acer Aspire ES1-311 13.3" Grei størrelse, litt lite ram(?) og muligens dårlig prosessor?

Lenovo IdeaPad G50-45 15.6" Hakket for stor etter min smak, men pent priset. Mulig dårlig prosessor her også?

Acer Aspire E5-571 15.6" Likt som den over, hakket dyrere, men grei nok prosessor?

Acer Aspire V3-371 13.3" Mye likt som den forrige, men greiere størrelse. Ikke helt perfekt farge til garasjebruk

 

Alle er på Elkjøp da jeg har Elkjøp-butikk rett her. :)

 

Ser også at alle leveres med Windows 8 nå. Jeg har ingen erfaring med dette, men regner ikke med det er noe problem?

 

Noen som har noen formeninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner mange billige kompakte pc'er på finn :) Jeg kjøpte meg en nesten ubrukt Asus Eee PC. Betalte vell 500kr. Så brukte jeg en tusenlapp på en SSD, 2 GB ram og et stort batteri. Også oppgraderte jeg fra XP til Windows 7. 11,6" og laaang batteritid. Fungerer utmerket til diagnose :)

Endret av K-E
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rheingold vil ikke ta/få kontakt med feks 2008 E83, 2001 E39, ei heller 2001 E38. Men INPA gjør det såklart fint.

Er det noen som vet noe om det er et problem med eldre biler?

Antar E83 bruker gammel bus, siden jeg heller ikke fikk kontakt med den. Fungerer fint mot min egen 2008 E61.

 

Har googlet litt, men finner egentlig ingen info om dette. Det står at det skal virker, men det gjør altså ikke det.

 

Hvilken kabel bruker du? Og hva står VCI oppsatt som i Rheingold? Ediabas settings eller ICOM direct connection? Hvis den kabelen funker med alle biler i INPA så er det noe med oppsettet ditt i Rheingold.

 

Jeg slet også med dette og endte med å kjøpe ICOM hehe

 

Jeg begynner å bli lei av firma-PCen jeg bruker til koding nå, og funderer på å kjøpe min egen som jeg selv har full kontroll over. Jeg vil igrunn legge minst mulig penger i dette, men den må naturligvis kunne kjøre det meste av programmer uten problem.

 

I utgangspunktet synes jeg 13,3" er en ganske perfekt størrelse, men det virker som om man får mer for pengene om man går for for 15,4" (som jeg personlig synes blir for stort, men skal nok overleve). Jeg ønsker også en billig PC, så billig som mulig. Kan også vurdere brukt, men det var lite i nærheten på finn.no.

 

Har sett litt på disse:

 

Acer Aspire ES1-311 13.3" Grei størrelse, litt lite ram(?) og muligens dårlig prosessor?

Lenovo IdeaPad G50-45 15.6" Hakket for stor etter min smak, men pent priset. Mulig dårlig prosessor her også?

Acer Aspire E5-571 15.6" Likt som den over, hakket dyrere, men grei nok prosessor?

Acer Aspire V3-371 13.3" Mye likt som den forrige, men greiere størrelse. Ikke helt perfekt farge til garasjebruk

 

Alle er på Elkjøp da jeg har Elkjøp-butikk rett her. :)

 

Ser også at alle leveres med Windows 8 nå. Jeg har ingen erfaring med dette, men regner ikke med det er noe problem?

 

Noen som har noen formeninger?

 

Bedre å legge inn en egen utgave av Win7 64 bit etterpå. Kjerringa kjøpte en Samsung laptop fra elkjøp her for noen år siden, og den kom preloadet med så mye dritt og møkkaprogrammer at det ikke var mulig. Den er nå rimelig kjapp i forhold til før.

 

For å kjøre ISPI (Ista P og D) så burde du ha en pc med min 8 gb ram :)

 

Jeg ville gått for enten G50 eller E5-571

Endret av SweetBMW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner mange billige kompakte pc'er på finn :) Jeg kjøpte meg en nesten ubrukt Asus Eee PC. Betalte vell 500kr. Så brukte jeg en tusenlapp på en SSD, 2 GB ram og et stort batteri. Også oppgraderte jeg fra XP til Windows 7. 11,6" og laaang batteritid. Fungerer utmerket til diagnose :)

Fant en på jobb som var kasta med knust skjerm jeg, kjøpte skjerm på ebay for et par hundre og en ssd. Starter lynkjapt og funker veldig bra. Tror den er 12, et eller annet. :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner mange billige kompakte pc'er på finn :) Jeg kjøpte meg en nesten ubrukt Asus Eee PC. Betalte vell 500kr. Så brukte jeg en tusenlapp på en SSD, 2 GB ram og et stort batteri. Også oppgraderte jeg fra XP til Windows 7. 11,6" og laaang batteritid. Fungerer utmerket til diagnose :)

 

11,6" er altfor lite. Da går jeg heller for 15,4"/15,6".

 

Bedre å legge inn en egen utgave av Win7 64 bit etterpå. Kjerringa kjøpte en Samsung laptop fra elkjøp her for noen år siden, og den kom preloadet med så mye dritt og møkkaprogrammer at det ikke var mulig. Den er nå rimelig kjapp i forhold til før.

 

For å kjøre ISPI (Ista P og D) så burde du ha en pc med min 8 gb ram :)

 

Jeg ville gått for enten G50 eller E5-571

 

Uansett hva valget blir så blir den formatert først. PC-er kommer med så mye drit at de er jo helt ubrukelige hvis ikke.

 

Ram kan enkelt oppgraderes på de fleste, men om jeg slipper så er jo det det greieste. Ser for meg det blir en av de to siste muligens. Får følge litt med i dagene fremover.

 

Litt teit at ingen laptoper har fysiske museknapper lengre. Nå har jeg riktignok ikke det på Macen min heller, men der fungerer det jo. Er redd for det ikke fungerer like godt på en "vanlig" PC. Det fungerer ihvertfall ikke i det hele tatt på den jeg bruker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sweetbmw

Vci står til ediabas.

Den kabelen jeg bruker nå virker på min egen bil i Rheingold, men ikke de andre jeg har testet med så langt.

Tenkte det var noe bus forandring på de andre bilene, altså eldre bus eller noe.

Har også forandret de her timeout verdiene til maks.

Kjøpte du ICOM klone eller ekte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...