Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet om jeg får tilgang til LCM med BMW Scanner 1.4 eller NCS Expert på en BMW E46 1998?

 

Tror du får tilgang med begge, har ikke brukt BMW Scanner, men NCS Expert får du hvertfall tilgang med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du får tilgang med begge, har ikke brukt BMW Scanner, men NCS Expert får du hvertfall tilgang med :)

 

Hmm, mere eksakt får jeg mulighet til og skifte til US lys setting, altså lys på blinklysene foran?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med NCS Expert får du det, og ser ut som det går med BMW Scanner også:

11_bmw_scanner_pa_1.4.0.jpg

 

Er klar over at UI'et ser sånn ut, men jeg trur det er noen som ikke får opp alternativet "Front turn signals as side lights". Men jeg bestiller en av dem, noen meninger om cons/pros på BMW Scanner 1.4 vs NCS Expert?

 

Tusen takk for hjelp  :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med hvilken LCM man har om man kan kode US lys, sånn til info. Jeg husker ikke mer.

Åja okei, ja har ikke E46 selv så vet ikke hvilke det funker på jeg heller :)

 

Er klar over at UI'et ser sånn ut, men jeg trur det er noen som ikke får opp alternativet "Front turn signals as side lights". Men jeg bestiller en av dem, noen meninger om cons/pros på BMW Scanner 1.4 vs NCS Expert?

 

Tusen takk for hjelp  :love:

Det kan nok stemme, er litt usikker selv, men det finner du jo fort ut hehe ;)

BMW Scanner er lettvindt da i forhold til NCS Expert, men tilgjengeld så kan du bruke NCS Expert på mange flere biler :) (forutsatt at du har riktig ledning da) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ny på dette og har kjøpt kabel fra ebay. Men får ikke til programmet. Har lastet ned Inpa og Ncs Expert. Det fulgte også med på cd.

Har lest litt om det, men skjønner ikke så mye :P

Står noen plass at en må bruke windows xp? stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har glodd endel i Rheingold de siste ukene (uten at bilen er koblet til), men jeg sliter veldig med å finne koblingsskjema/WDS. Jeg finner hovedsakelig bare sikringsoversikt og litt andre småting, og savner muligheten til å finne koblingsskjema til enkelte sensorer, moduler etc. Litt på samme måte som man får fra online WDS rundtom (bare at disse som regel er litt for gamle nå for tiden).

 

Er det jeg som gjør feil (og isåfall hva)?

Må bilen være tilkoblet for og få full oversikt?

Finnes dette rett og slett ikke i Rheingold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har glodd endel i Rheingold de siste ukene (uten at bilen er koblet til), men jeg sliter veldig med å finne koblingsskjema/WDS. Jeg finner hovedsakelig bare sikringsoversikt og litt andre småting, og savner muligheten til å finne koblingsskjema til enkelte sensorer, moduler etc. Litt på samme måte som man får fra online WDS rundtom (bare at disse som regel er litt for gamle nå for tiden).

 

Er det jeg som gjør feil (og isåfall hva)?

Må bilen være tilkoblet for og få full oversikt?

Finnes dette rett og slett ikke i Rheingold?

 

Har sliti med akkurat samme ting.. Er ikke noe forskjell om bilen er koblet til eller ikke som jeg vet, men har merket noen ganger når man søker etter noe på text search, så står det "Hits 2-3" eller noe og så dukker ingen ting opp.. så vet ikke om det er noe med den Rheingold versjonen jeg har eller hva det er men virker som den ikke vil vise noen av filene..

 

Men installerte BMW ISPI NEXT nå i dag, og den ISTA-D (Rheingold) versjonen som fulgte med der er akkurat slik den er hos BMW og ikke en versjon som er gjort om for å fungere aleine, og den inneholder flere filer, så kanskje det finnes i den! Kan søke etter noe du trengte bare for å sjekke om du vil? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det står hits 2/3 f.eks. så er det fordi du ikke har huket av alt under filter. Om du huker av alle får du opp alle treffene.

 

Jeg er på jakt etter koblingsskjema til bremsevacuumsensoren(?) og nøytralgirsensoren eller hva den enn heter, men aller helst kunne jeg jo tenkt meg å fått det opp selv. :)

 

Får jakte litt etter ISPI NEXT. :)

 

Edit: såvidt jeg kan se så skal det ikke være nødvendig med ISPI for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det står hits 2/3 f.eks. så er det fordi du ikke har huket av alt under filter. Om du huker av alle får du opp alle treffene.

 

Jeg er på jakt etter koblingsskjema til bremsevacuumsensoren(?) og nøytralgirsensoren eller hva den enn heter, men aller helst kunne jeg jo tenkt meg å fått det opp selv. :)

 

Får jakte litt etter ISPI NEXT. :)

Ahaa, ja det forklarer jo en del! Takk :)

Skal sjekke om jeg finner noe, så sier jeg ifra! Ser den, kjekt å ha det selv :) ISPI NEXT virker lovende sålangt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ny på dette og har kjøpt kabel fra ebay. Men får ikke til programmet. Har lastet ned Inpa og Ncs Expert. Det fulgte også med på cd.

Har lest litt om det, men skjønner ikke så mye :P

Står noen plass at en må bruke windows xp? stemmer dette?

 

Det krever en viss datakunnskap for og installere noen av disse programmene.

INPA er ikke det værste, du finner veivisere mange plasser på nett. :)

Må ikke bruke XP, INPA virker på Win 7 også, sikkert nyere og men selv har jeg kun testa på Win 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...