Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Hmm, jeg bruker da 7.3.0 med INPA uten problemer.

Mener forøvrig at 7.3.0 som følger med kabel som jeg nevnte.

Men om du har tid til å vente så skal jeg teste hele den software biten til den kabelen etter helga, sånn for moro skyld.

Så da kan jeg komme tilbake med et svar.

Bruker forøvrig fullt oppdatert Win7 64-bit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt på med koding en stund, men ikke diagnose da jeg manglet en ipo fil. Har fikset det nå og har fått lest av bilen.

Ser det ligger noen feilkoder inne, merker ikke noe på bilen? kan det være gamle koder?

Legger ved eit bilde.

fr_329_size880.jpg

Endret av Quadraiz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som koder fra gammel av, muligens pga lite strøm på batteri eller noe, da pleier DSC å vise det ganske kjapt.

Men du kan evt ta en screenshot av det, slette og kjøre noen dager og se da.

Tok diagnose på en kompis sin bil her om dagen, og den hadde 38 feil!

Men ingen reelle da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Bmw får bare låv og kode og forandre på visse ting, somme ting får dem ikke lov og gjør. Vet ikke hvorfor.

Om du svir ECU'en så kan ikke dem programmere en brukt en til bilen din (tror jeg), da utstyret deres ikke "har låv" og gjøre dette.. (Jeg skal ikke påstå det, men har hørt det).

Jeg har heldigvis et verksted i nærheten med en annen bmw tester, der dem KAN kode en brukt ECU, og gjøre diverse som bmw ikke får låv til :mrgreen:

Skyter inn i samtalen! Jeg har behov for en samtale med disse guttene! Bmw klarer ikke kode ny brukt ECU til min m47-tud20. Fint om du kunne sende info om verkstedet på mail til meg: pe_dl_ex@hotmail.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke mulig og bytte ecu og startsperre?
Får jo kjøpt sett på ebay.de for eksempel, til en ok pris.

Vil dette kunne løse et eventuelt motorstyringskrasj? Hva må evt. kodes da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært litt forskjellig gjennom tidene, EWS 2 var vel slik at så lenge hjernen på bilen var lik den forrige så trengte du ikke å gjøre noe med EWS. EWS 3 (fra 95 et sted?) var fort verre der du måtte ha hjerne i sync med EWS og videre så skulle EWS være i sync med nøkkelchip. Om jeg ikke tar helt feil nå så har det vært mulig å dra ut hele EWS-boksen på senere E36 (EWS 3) og kortslutte to kabler slik at sperren i praksis er borte. Da kan du i grunn starte bilen med en skrutrekker.

Man kan gjerne kjøpe en ECU som matcher EWS og sette inn, men da passer ingen av chippene i nøklene. Da må man kode om alle nøklene og om jeg husker rett så koder BMW bare nye nøkler mot god kompenasasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke an å synke nøkler med ista eller noe sånt da?

Om jeg ikke husker feil så har jo bmw scanner også noen slike funksjoner, men husker ikke hvilke i farta..

Sent fra min Nexus 5 bruker "skriveleif-talk"

Endret av Alpejohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud bedre meg for et styr.. Nå er jeg skikkelig usikker på hva jeg skal gjøre... Litt kinky situsjon, enten må jeg bare bruke 20k til med nye deler eller selge bilen i deler? Alle råd og tips vil hjelpe nå og jeg takker for hjelpen så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E46 med ews3 kan IKKE brukes med brukt hjerne pga synk. Ews 2 KAN brukes med brukt.

Sjekk ut rpm motorsport i Canada. De fikser brukt hjerne til din ews til et par tusen kroner.

Nye nøkler kan synkes med ista men nye fra fabrikk kommer ferdig programmert. Må bare initialiseres for å funke med sentrallåseb. Og det gjøres mye enklere uten ista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet interiør i bilen min og da til et interiør som ikke har airbagpanel i sidene bak. 

Vurderte først å bare fjerne airbagene, men visste jo da at jeg ville få feilmld i instrument. Så var det en her inne som sa at jeg kunne enkelt deaktivere de med bruk av NCS Expert.

Det har jeg nå fått til. Men problemet er

at sålenge de er deaktivert får jeg opp feilmld i instrument likevel. Går det ikke an og deaktivere eller fjerne de uten å få feilmld?

Endret av -Roger-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...