mudbug Skrevet Desember 10, 2011 Share Skrevet Desember 10, 2011 Hmm, nå skjønner jeg ikke helt hva du mener ? Jeg må nok ha det inn med teskje Hva foreslår du at jeg prøver, gjerne step by step ? Sjekk email Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Desember 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2011 Hmm, nå skjønner jeg ikke helt hva du mener ? Jeg må nok ha det inn med teskje Hva foreslår du at jeg prøver, gjerne step by step ? Hadde jeg vært deg, ville jeg dratt til et BMW verksted, eller et verksted som har bmw utstyr. Dette er skumle greier og rote med, det har jeg fått erfart selv da hele motorstyringa krasja I verste fall ender du opp med en bil som ikke starter og må på bergingsbil til nærmerste verksted Når jeg prøvde og oppdatere motorstyring, var det feil versjoner selv om det så ut som det stemte, eller så var det feil på filene. Måtte få programmert hele motorstyringa på nytt (Og hadde jeg levert bilen til bmw hadde dem bytta hele DME boksen, som koster 13000,- for dem kan ikke omprogrammere brukte bokser, kun programmere nye) Jeg var så heldig og slapp unna med 4500,- inkl bilberging SÅ VÆR YTTERST FORSKIKTIG! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Desember 10, 2011 Share Skrevet Desember 10, 2011 SÅ VÆR YTTERST FORSKIKTIG! +1. Man må være helt sikker på hva man gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LN-TAL Skrevet Desember 11, 2011 Share Skrevet Desember 11, 2011 Hadde jeg vært deg, ville jeg dratt til et BMW verksted, eller et verksted som har bmw utstyr. Dette er skumle greier og rote med, det har jeg fått erfart selv da hele motorstyringa krasja I verste fall ender du opp med en bil som ikke starter og må på bergingsbil til nærmerste verksted Når jeg prøvde og oppdatere motorstyring, var det feil versjoner selv om det så ut som det stemte, eller så var det feil på filene. Måtte få programmert hele motorstyringa på nytt (Og hadde jeg levert bilen til bmw hadde dem bytta hele DME boksen, som koster 13000,- for dem kan ikke omprogrammere brukte bokser, kun programmere nye) Jeg var så heldig og slapp unna med 4500,- inkl bilberging SÅ VÆR YTTERST FORSKIKTIG! Hvor leverte du den da ? At BMW ikke kan legge inn programvaren igjen forundrer meg ikke. BMW verkstedene har jo ett håpløst tungvindt diagnosesystem, og en kundeservice som suger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LN-TAL Skrevet Desember 11, 2011 Share Skrevet Desember 11, 2011 Bump... Er det noen som har tips her ? Noen jeg kan gjøre med progman f.eks. for å fikse problemet ? Evt. noen som kan gjøre dette for meg (mot betaling). Enten om det kan gjøres via "remote desktop" greier, eller om jeg må kjøre til deg. Jeg får som sagt ett spm om å taste inn part number, sannsynligvis fordi den vil laste inn programvaren igjen. Men jeg vet ikke hvilket delenr jeg skal taste, noen sier jeg skal taste delenr til DME modulen i alle boksene, mens noen sier at jeg må taste inn delenr til alle modulene ? Og ikke minst, noen som vet hvorfor dette har skjedd ? Er det noe som har blitt fuck up på datamaskinen, eller er det bilen som har kødda ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Desember 11, 2011 Share Skrevet Desember 11, 2011 Bump...Er det noen som har tips her ? Noen jeg kan gjøre med progman f.eks. for å fikse problemet ? Evt. noen som kan gjøre dette for meg (mot betaling). Enten om det kan gjøres via "remote desktop" greier, eller om jeg må kjøre til deg. Jeg får som sagt ett spm om å taste inn part number, sannsynligvis fordi den vil laste inn programvaren igjen. Men jeg vet ikke hvilket delenr jeg skal taste, noen sier jeg skal taste delenr til DME modulen i alle boksene, mens noen sier at jeg må taste inn delenr til alle modulene ? Og ikke minst, noen som vet hvorfor dette har skjedd ? Er det noe som har blitt fuck up på datamaskinen, eller er det bilen som har kødda ? Kan jeg spørre deg om hvordan klarer du å slette programvarer til modul i SSS??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 11, 2011 Share Skrevet Desember 11, 2011 er det ikke bare å velge retrofittings og kode disse på nytt da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LN-TAL Skrevet Desember 12, 2011 Share Skrevet Desember 12, 2011 Hvordan jeg klarer og slette programvare (krasje modulene?) via SSS vet jeg ikke, men jeg mistenker vel (uten å være sikker på dette) at det er opplasting av feil programvare som har gjort det. Det startet vel med at SSS progman klaget over "incorrect or insufficient part number" på flere moduler, noe jeg ikke tok så tungt eller gjorde noe med. Men så klikka regnsensoren, og jeg ville kalibrere opp den igjen, og da måtte jeg gjennom en prosedyre i SSS som antagelig ville forsøke å rette disse "incorrect or insufficient part numbers". Etter dette sluttet bluetooth å virke, og når jeg forsøker å lese feilkoder på denne modulen i "bavarian technic" så står det FFFFF på alle mulige steder (også part number). Jeg ville så forsøke å rette problemet med "load sw" i SSS. Den ville da legge inn programvare i DME/DDE, bluetooth (TEL/ULF), samt "trailer module" (tilhengerkontakten ?). Det virker som om dette feilet i alle modulene, den prøvde gjentatte ganger på alle tre, men endte i tur og orden opp med rødt kryss på alle tre modulene. Etter dette har trailer modulen blitt sånn som bluetooth modulen (kun FFFFF i alle felt når jeg forsøker å lese feilkoder). Det er godt mulig at det er noe fuck up i en tabell eller noe, og at den forsøker å legge inn feil programvare. Problemet er at jeg ikke aner hvordan jeg skal rette dette. Som sagt spør også SSS etter part number (7 digit) på endel moduler når jeg forsøker å komme meg til noen av skjermene. Det kan virke som om den vil laste opp programvaren pånytt. Problemet er at jeg ikke vet hva 7 digit part number er. F.eks. på bluetooth modulen (som ligger i bagasjerommet, foran reservehjulet) så står det bla følgende: 84.21 9-111718-01 Er dette part number, men hva blir isåfall de 7 siffrene som SSS spør etter ? Og hvor i bilen ligger DME modulen og tilhenger modulen (slik at jeg finner part number på dem) ? Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke skjønner helt logikken i BMW. Hadde det vært audi / VW hadde jeg nok stillt mye sterkere, og har også mye bedre utstyr for å fikle med. Men om modulene har krasjet, betyr det at om jeg leverer den til BMW vil dem kun si at "du må bytte moduler" ? Og hvilke verksteder kan gjennopprette dette for meg ? (helst i Telemark). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Desember 12, 2011 Share Skrevet Desember 12, 2011 Som sagt spør også SSS etter part number (7 digit) på endel moduler når jeg forsøker å komme meg til noen av skjermene. Det kan virke som om den vil laste opp programvaren pånytt. Problemet er at jeg ikke vet hva 7 digit part number er. F.eks. på bluetooth modulen (som ligger i bagasjerommet, foran reservehjulet) så står det bla følgende: 84.21 9-111718-01 Er dette part number, men hva blir isåfall de 7 siffrene som SSS spør etter ? Og hvor i bilen ligger DME modulen og tilhenger modulen (slik at jeg finner part number på dem) ? SSS progman krever både basis og programmert delenummer. Jeg fant kun basic delenummer til DDE på din bil. Men du husket jo at du har den nye sofware nummer da du oppdaterte DDE, ikke lenge siden. De nye bilen lister ikke opp programmert software delenr. Min bil lister opp både basic og programmed part no. Disse finner du i EKT . Hvis jeg husker ikke feil, så få du en liste av gammel og nye partno. etter at du har oppdatert ferdig med alle modulene. Her er din bil ETK for DDE: Klikk på Zoom + for å se klarere. Sju siffere for basic delenr. ser du på etk partno. 7808222. SSS spurt først programmmed delenr. og basis delenr etter du har lagt inn programmert delenr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 12, 2011 Share Skrevet Desember 12, 2011 står det bla følgende: 84.21 9-111718-01 Er dette part number, men hva blir isåfall de 7 siffrene som SSS spør etter ? Uten at jeg vil ta ansvar for svaret mitt, mener jeg at 84 21 9 111 718-01 er delenummeret i denne sammenhengen. Mange nyere deler har kun syv siffer har jeg sett, og det er dette jeg har kommet frem til. Antar de fire første er systemnummer eller noe (mange deler som hører sammen starter somregel på de samme fire sifferene), mens det siste kan være versjon e.l.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Desember 12, 2011 Share Skrevet Desember 12, 2011 Her er min DME både basic og programmed lister opp: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Desember 12, 2011 Share Skrevet Desember 12, 2011 Og hvor i bilen ligger DME modulen og tilhenger modulen (slik at jeg finner part number på dem) ? Her er modul. DDE ligger under pollenfilter på passasjesiden. Trailer module ligger i reserve hjulbrønn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Desember 18, 2011 Share Skrevet Desember 18, 2011 LN-TAL: Er det noe nytt???? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LN-TAL Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Tilhengermodulen er oppe å gå, men bluetooth modulen er stort sett ikke samarbeidsvillig. Den funker i 1 av 10 tilfeller (les: oppstarter). Dette er litt rart. Autostrada ser på saken nå, og har oversendt noen filer til eksperter i england og vi venter på tilbakemelding ifra dem før neste skritt taes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimmen12 Skrevet Desember 20, 2011 Share Skrevet Desember 20, 2011 Hallo hallo.. Har nå fått litt til i nsc expert, flott verktøy:D Har fått programmert at blinklysene blinker ved åpne/låse uten å kode inn DWA modul slik jeg ser andre har gjort. Har også fått fjernet bulb chech på baklys,bremselys,ryggelys,tåkelys,nærlys og fjernlys. Etter at dette har vært byttet om til led og xeon har det kommet opp "Check brakelight", "Check taillights" osv.. Veldig fint å få det fjernet hvertfall:D Lurer litt på en ting.. Jeg ser baki trunken at det står sikring på "Servotronic" plassen, samt i nsc expert står servotronic til nicht_aktiv. Er det noen spesielle ting man kan se om man har det, som moduler eller? Går det an å bare sette den til aktiv, eller kan det skje noe ved å sette det? Er det stor forskjell fra servotronic til å ikke ha det? Har veldig lyst på automatiske kjørelys. Slik det er nå hvis motoren er av og bryteren står i pos2 (nærlys) er alle instrumentlys og parklys tent. Når motoren startes kommer nærlysene på. Er bryteren på 0 er alt av, uavhengig om motor er på eller ikke. Har lest noen steder at LCM modulen må være fra 99 og oppover, min LCM er fra 97. Er dette korrekt eller noen som vet hvordan dette kan programmeres? Under lighting i SSS står det bare soft on/off. Disse forskjellige 'variablene' man kan endre i ncs, er det bare en grunninnstillinger generelt? Jeg ser at jeg kan sette anti-theft system(DWA) til aktiv, men denne settes vell bare til aktiv dersom man f.eks ettermonterer dwa? Ble et par spørsmål her nå, men spør heller enn å kjøre meg ut på jordet.. Takker for alle eventuelle svar=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå