Otis Skrevet November 6, 2015 Share Skrevet November 6, 2015 Har då fått Inpa til å virke med linken frå Otis! Hadde litt problemer, men det meste fungerer no. Einaste problemet mitt no, er at diagnosen skjer på tysk. Startmenyen og bilvalget er på engelsk, men resten er på tysk. Har skifta til engelsk i alle inpa.ini-filene, men det fungerer fortsatt ikkje. Det var ingen filer i engelsk-mappa som fulgte med bmw standard tools pakken. Skulle der ha vore det? Har lest at eg treng denne fila for å få engelsk: INPA_IPO.lzh. Stemmer det? Nokon som har den eventuelt? Takk for svar [emoji2]Jeg har min også på tysk. Tror ikke det kan endres i INPA når det er en så nye versjon.noen som kan forklare det problemet her??Du har ikke lagt inn daten filene på rett plass til NCS. Lurer på om det var sgdat som også mangler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Halvorsen Skrevet November 6, 2015 Share Skrevet November 6, 2015 Jeg har min også på tysk. Tror ikke det kan endres i INPA når det er en så nye versjon. Du har ikke lagt inn daten filene på rett plass til NCS. Lurer på om det var sgdat som også mangler. hvem plass skal jeg legge det på da? skjønner liksom ingenting lengre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 6, 2015 Share Skrevet November 6, 2015 Det vil da bli under C:\NCS eller hvor det nå ligger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Halvorsen Skrevet November 7, 2015 Share Skrevet November 7, 2015 Det vil da bli under C:\NCS eller hvor det nå ligger. sender deg en pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet November 14, 2015 Share Skrevet November 14, 2015 Dette kan taes på verksted? Eller er det noen her som kanskje tar på seg litt koding, I Drammensområde? Ganske grei koding å gjøre dette. Det som tillates av BMW verkstedene er at du får en memory funksjon på knappen. Dvs du trenger kun trykke den av en gang, så er den av helt til du trykker den på igjen eller du tar av batteriet. Å kode den vekk er ikke lov per BMW Gruppens instrukser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigen Skrevet November 14, 2015 Share Skrevet November 14, 2015 Ang NCS Expert koding av CIC og LIC klimapanel. (CIC er forhåndskodet på sett og vis, navi emulator er installert og virker fint) Problem med popup, ved bruk av klimapanel. (bare autoknappen viser i display, men ikke mulig å endre temp med idrive hjulet. Ved å trykke på autoknappen får eg endret "low, med, high". Ved å trykke på de to ytterste knappene får eg ikke noe opp i display i det hele tatt.) Lagt til VO #0909, $609 og $6VA, etter en del leting på nettet for å få tilgang til cic i NCS expert. (kilde: e90post_com) Får da tilgang til cic i NCS expert.Men er dette feil VO for E6x? har eg lagt inn VO for E9x ? Søkte opp en VO liste fra 5series_net, der VO viser: S6VAA CIC-Zusteuerung, S609A Navigation system Professional, og det eg finner nermest #0909 er S909A Dummy-SALAPA.Er det disse eg skal bruke på min E61 2006mod? Noen som kan bekrefte/hjelpe meg med riktig VO som må legges til i NCS Expert ang. dette? Fungerer ikke slik: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 14, 2015 Share Skrevet November 14, 2015 Ingenting av dette er spesifikt for e90, eller e60 for den saks skyld. #0909 er datoen til "bilen" (09. måned i 2009), denne settes høyere enn det den opprinnelig var for at CIC skal gjenkjennes. $609 er koden for navigasjon professional, uavhengig av modell. $6VA er en CIC-spesifikk kode. Du blander inn to forskjellige skrivemåter på de samme tingene. Altså, $609 og S609A er det samme. Sistnevnte skrives bare slik hos BMW. Det samme gjelder $6VA og S6VAA også. S909A har ingenting med dette å gjøre, da du blander dette med datoen. Jeg vil anbefale deg å sette deg litt inn i hva de forskjellige tingene gjør og betyr. Det finnes mange fine guider på nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigen Skrevet November 14, 2015 Share Skrevet November 14, 2015 Ingenting av dette er spesifikt for e90, eller e60 for den saks skyld. #0909 er datoen til "bilen" (09. måned i 2009), denne settes høyere enn det den opprinnelig var for at CIC skal gjenkjennes. $609 er koden for navigasjon professional, uavhengig av modell. $6VA er en CIC-spesifikk kode. Du blander inn to forskjellige skrivemåter på de samme tingene. Altså, $609 og S609A er det samme. Sistnevnte skrives bare slik hos BMW. Det samme gjelder $6VA og S6VAA også. S909A har ingenting med dette å gjøre, da du blander dette med datoen. Jeg vil anbefale deg å sette deg litt inn i hva de forskjellige tingene gjør og betyr. Det finnes mange fine guider på nettet. Ok,Takker for info. Tråler nettet som bare det om dagen:) Blir litt klokere og litt forvirra av og til:) Men det der med å få klima til å fungere optimalt er meg ei god nøtt, alt av hjelp til akkurat dette prissettes svært høyt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigen Skrevet November 14, 2015 Share Skrevet November 14, 2015 Legger til til en link VO/FA koder liste, kanskje greit for andre nybegynnere i kode/retrofit http://codingf10.com/full-bmw-and-mini-vo-fa-list Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asbjørn Herstadhagen Skrevet November 14, 2015 Share Skrevet November 14, 2015 Hei. ble mye og se igjennom. kort spørsmål. jeg har en brukt LCM 3 som jeg skal ha i en 1999 e39 trenkeg endre vin nr og nulle kmstand, samt koding siden blinklys og langlys ikke virker på den andre. mob nr er 41489466 om noen kan hjelpe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjukas Skrevet November 14, 2015 Share Skrevet November 14, 2015 Gjøres webastodiagnose via OBD2-kontakten eller er det egen kontakt for den? Bilen er en 2008 318d med original webasto med timer/fjernkontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 14, 2015 Share Skrevet November 14, 2015 På e39 og e6x gjøres det via obd. Vet at webasto verksted kan bruke en egen plugg på webasto, men det er ikke nødvendig for oss. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 14, 2015 Forfatter Share Skrevet November 14, 2015 Man får feilkoder fra webasto via OBD, men skikkelig feilsøking må gjøres direkte på webasto med egnet kabel og software. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjukas Skrevet November 14, 2015 Share Skrevet November 14, 2015 Takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krist90 Skrevet November 18, 2015 Share Skrevet November 18, 2015 (endret) 1 Endret September 19, 2017 av krist90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå