Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk opp samme beskjed og hadde tilsvarende problemer på en 99 mod 530d, måtte koble til og fra et par ganger etter det klikka før jeg klarte og få kontakt igjen.. Altså starte søket etter moduler på nytt (i rheingold). 

Med inpa fikk jeg ikke kontakt i det hele tatt med DME.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt på i snart en uke, prøvd sikkert 200 ganger med div programmer. Den leser merkelig nok ut hw/software info i winkfp men lar meg ikke oppgradere ecu for å se om dette hjelper noe. Får beskjed om gammel/ny flash software, har 12 ganger igjen å flashe, trykker ok - tar da 3sekunder fra 0-100% før programmer "slutter å svare". Får opp at det er forstyrrelse på signalet fra DDE/DME. Har lest noe om et sted for laaang tid tilbake at man kan koble ut moduler i bilen for å se om dette hjelper, men jeg husker ikke hvilke. Det kan vel nevnes at bilen har en ettermarkeds 1din spiller i tilfelle dette skulle ha noe å si mtp forstyrrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må sjekke litt opp dette med ettermarkedspiller ved diagnose, er nesten så jeg mener å ha lest noe om dette en gang i tiden. Om noen har peiling på hvorfor man ikke får spesifik kontakt med hjernen så rop ut, dette er forbanna irriterende da bilen er ubrukelig pr idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, E.C. skrev:

F10 eller E60?

E60: Noe sånt
F10: Noe sånt

F-serie er vel ENET, mens på de eldre bruker du DCAN eller K-Line/dobbel K-line (KKL) på de enda eldre bilene.
 

Til E60. Ser man også får carly bluetooth, men flere muligheter med kabel?

ENET fungerer på E60 også, får man lest ut alle data samt endret all konfigurasjon med den? 

Endret av bmwe36i
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelene med den forskjellige SW og protokoller som støttes?

Denne :

BMW ISTA+ Rheingold ISTA-P & ENET cable for diagnostic and programming

 

VS denne:

 

BMW USB - OBD K + Dcan Diagnostic Cable UK GT1 Ediabas Inpa DIS SSS NCS

 

Vs denne?

 

Ediabas INPA K+DCAN USB Interface + BMW OBD2 Diagnostic Tool For BMW E60 E61 E90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som at navnet på den øverste kabelen er av den nye typen som bruker vanlig RJ45 kontakt, for F-serie bmw'r

De to siste ser ut til å være samme type kabel med USB kontakt, for E-serie

 

Carly sin blåtann-adapter fungerer ypperlig på E60 og F10. Hvis jeg bruker en kabel fra ebay og OTG adapter så sliter den med å få kontakt med enkelte moduler ved diagnose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...