Alpejohn Skrevet August 5, 2016 Forfatter Share Skrevet August 5, 2016 Fikk opp samme beskjed og hadde tilsvarende problemer på en 99 mod 530d, måtte koble til og fra et par ganger etter det klikka før jeg klarte og få kontakt igjen.. Altså starte søket etter moduler på nytt (i rheingold). Med inpa fikk jeg ikke kontakt i det hele tatt med DME.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet August 5, 2016 Share Skrevet August 5, 2016 Jeg har holdt på i snart en uke, prøvd sikkert 200 ganger med div programmer. Den leser merkelig nok ut hw/software info i winkfp men lar meg ikke oppgradere ecu for å se om dette hjelper noe. Får beskjed om gammel/ny flash software, har 12 ganger igjen å flashe, trykker ok - tar da 3sekunder fra 0-100% før programmer "slutter å svare". Får opp at det er forstyrrelse på signalet fra DDE/DME. Har lest noe om et sted for laaang tid tilbake at man kan koble ut moduler i bilen for å se om dette hjelper, men jeg husker ikke hvilke. Det kan vel nevnes at bilen har en ettermarkeds 1din spiller i tilfelle dette skulle ha noe å si mtp forstyrrelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 5, 2016 Forfatter Share Skrevet August 5, 2016 Lurer på om ikke den jeg prøvde på også hadde fjernet orginal spiller, husker ikke om det sto noe spiller der i det hele da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet August 5, 2016 Share Skrevet August 5, 2016 Jeg må sjekke litt opp dette med ettermarkedspiller ved diagnose, er nesten så jeg mener å ha lest noe om dette en gang i tiden. Om noen har peiling på hvorfor man ikke får spesifik kontakt med hjernen så rop ut, dette er forbanna irriterende da bilen er ubrukelig pr idag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe36i Skrevet August 6, 2016 Share Skrevet August 6, 2016 (endret) Hvilken kabel anbefales til en 5 serie LCI? Link mottaes ned takk Trenger ikke å være kompatibel med eldre modeller Endret August 6, 2016 av bmwe36i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 7, 2016 Share Skrevet August 7, 2016 F10 eller E60? E60: Noe sånt F10: Noe sånt F-serie er vel ENET, mens på de eldre bruker du DCAN eller K-Line/dobbel K-line (KKL) på de enda eldre bilene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe36i Skrevet August 7, 2016 Share Skrevet August 7, 2016 (endret) 7 timer siden, E.C. skrev: F10 eller E60? E60: Noe sånt F10: Noe sånt F-serie er vel ENET, mens på de eldre bruker du DCAN eller K-Line/dobbel K-line (KKL) på de enda eldre bilene. Til E60. Ser man også får carly bluetooth, men flere muligheter med kabel? ENET fungerer på E60 også, får man lest ut alle data samt endret all konfigurasjon med den? Endret August 7, 2016 av bmwe36i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe36i Skrevet August 7, 2016 Share Skrevet August 7, 2016 Fordelene med den forskjellige SW og protokoller som støttes? Denne : BMW ISTA+ Rheingold ISTA-P & ENET cable for diagnostic and programming VS denne: BMW USB - OBD K + Dcan Diagnostic Cable UK GT1 Ediabas Inpa DIS SSS NCS Vs denne? Ediabas INPA K+DCAN USB Interface + BMW OBD2 Diagnostic Tool For BMW E60 E61 E90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselMotor Skrevet August 10, 2016 Share Skrevet August 10, 2016 Det ser ut som at navnet på den øverste kabelen er av den nye typen som bruker vanlig RJ45 kontakt, for F-serie bmw'r De to siste ser ut til å være samme type kabel med USB kontakt, for E-serie Carly sin blåtann-adapter fungerer ypperlig på E60 og F10. Hvis jeg bruker en kabel fra ebay og OTG adapter så sliter den med å få kontakt med enkelte moduler ved diagnose. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet August 15, 2016 Share Skrevet August 15, 2016 Er det en kabel man kan bruke på både F30 og f.eks E90? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 15, 2016 Share Skrevet August 15, 2016 Ja. Det må bli icom hode. http://m.ebay.com/sch/i.html?_nkw=Icom+BMW+&isNewKw=1&mfs=GOCLK&acimp=0&_trksid=p2053742.m2428.l1313.TR4.TRC2.Xicom+bmw&sqp=icom+bmw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sv90 Skrevet August 15, 2016 Share Skrevet August 15, 2016 Noen i Hordaland som kan kode litt på f30 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselMotor Skrevet August 16, 2016 Share Skrevet August 16, 2016 Er det ikke mulig å kode om noen enkelte ting i ISTA/P uten å må oppdatere de modulene som må oppdateres? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet August 19, 2016 Share Skrevet August 19, 2016 On 16.8.2016 at 0.12, Otis skrev: Ja. Det må bli icom hode. http://m.ebay.com/sch/i.html?_nkw=Icom+BMW+&isNewKw=1&mfs=GOCLK&acimp=0&_trksid=p2053742.m2428.l1313.TR4.TRC2.Xicom+bmw&sqp=icom+bmw En slik? http://www.ebay.com/itm/23-4-V50-3-Data-Cable-ENET-Ethernet-to-OBD-Interface-E-SYS-ICOM-Coding-for-BMW-/262174701480?hash=item3d0ad477a8:g:UtsAAOSwnH1WYQNu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 19, 2016 Share Skrevet August 19, 2016 Nei, ENET tar kun de nyeste bilene. ICOM tar alt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå