Trond H. Olsen Skrevet Juni 28, 2012 Share Skrevet Juni 28, 2012 Har et lite problem her. Skulle sette på en sånn motstand som imiterer den sensormatten i passasjersetet, iom at det var noen knær avveie i setet. Måtte klippe kabelen som går inn på en boks under setet. For så å spleise på den motstanden på kontakten. Gjorde dette sent i går kveld så tenkte overhode ikke å ta strømmen før jeg gjorde noe. Men når dette var gjort og jeg skulle inn å slette feilkoden, så fikk jeg ikke kontakt med noen moduler. Prøvde med både inpa og carsoft. De eneste modulene jeg får tilgang til med inpa, er motorstyringen og girkassen. Hva er gått galt? Kan fortelle at alt ellers fungerer som det skal i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juni 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2012 Har et lite problem her.Skulle sette på en sånn motstand som imiterer den sensormatten i passasjersetet, iom at det var noen knær avveie i setet. Måtte klippe kabelen som går inn på en boks under setet. For så å spleise på den motstanden på kontakten. Gjorde dette sent i går kveld så tenkte overhode ikke å ta strømmen før jeg gjorde noe. Men når dette var gjort og jeg skulle inn å slette feilkoden, så fikk jeg ikke kontakt med noen moduler. Prøvde med både inpa og carsoft. De eneste modulene jeg får tilgang til med inpa, er motorstyringen og girkassen. Hva er gått galt? Kan fortelle at alt ellers fungerer som det skal i bilen. Du sier ikke noe om det altid har vært slik, eller om det ble slik etter du kobla på denne dingsen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond H. Olsen Skrevet Juni 29, 2012 Share Skrevet Juni 29, 2012 Du sier ikke noe om det altid har vært slik, eller om det ble slik etter du kobla på denne dingsen? Jeg kan ikke garantere at det ikke var sånn før da det er 2mnd siden sist jeg tok en full diagnose, men da fungerte alt som det skulle ihvertfall. Så i mitt hode så må det ha skjedd noe mens jeg holdt på om kvelden. Skjønner ikke helt hva som er gått galt da alt med bilen fungerer som det skal. Om det var noen moduler som var røket burde jeg vel ha merket det på noen måte? --- I am here: http://tapatalk.com/map.php?emg3m3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juni 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2012 Du sier ikke noe om det altid har vært slik, eller om det ble slik etter du kobla på denne dingsen? Jeg kan ikke garantere at det ikke var sånn før da det er 2mnd siden sist jeg tok en full diagnose, men da fungerte alt som det skulle ihvertfall. Så i mitt hode så må det ha skjedd noe mens jeg holdt på om kvelden. Skjønner ikke helt hva som er gått galt da alt med bilen fungerer som det skal. Om det var noen moduler som var røket burde jeg vel ha merket det på noen måte? --- I am here: http://tapatalk.com/map.php?emg3m3 Du kan jo prøve og ta strømmen ei stund, og sjekke igjen etterpå.. Kan rett og slett være en "feil" som har skjedd.. Vis ikke det hjelper så vet jeg ikke riktig.. Ville vertfall testa utstyr på en annen bil for og utelukke at det er det som tuller.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond H. Olsen Skrevet Juni 29, 2012 Share Skrevet Juni 29, 2012 Du kan jo prøve og ta strømmen ei stund, og sjekke igjen etterpå.. Kan rett og slett være en "feil" som har skjedd.. Vis ikke det hjelper så vet jeg ikke riktig.. Ville vertfall testa utstyr på en annen bil for og utelukke at det er det som tuller.. Bilen sto uten strøm i 2 timer igår, og det hjalp ikke. Utstyr er nå testet på en E46 med stor suksess. Det kan ikke være grunnmodulen som har tatt kvelden, eller ville jeg fått noen andre symptomer på den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 3, 2012 Share Skrevet Juli 3, 2012 Er det mulig å kode bort den funksjonen med setebeltevarsling på en e6x? Ihvertfall lyden, lampa er ikke så nøye med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 3, 2012 Share Skrevet Juli 3, 2012 Det er mulig ja, men har lest at folk er usikre på hvordan airbag-systemet reagerer på dette. Jeg tviler igrunn på at det har noen innvirkning ettersom lampene fortsatt lyser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArneR. Skrevet Juli 3, 2012 Share Skrevet Juli 3, 2012 Eg har fått fjerna setebeltealarmen på både e61, e87 og f11. Men får ikke håpe eg finner ut om airbagene virker eller ikke. Regner med de virker fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 4, 2012 Share Skrevet Juli 4, 2012 Har noen en fremgangsmåte også, eller kan BMW ta seg av dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killarinc Skrevet Juli 5, 2012 Share Skrevet Juli 5, 2012 ta bort lyden kan du gjøre med ncs expert ganske lett. Ligger inne på lcm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 5, 2012 Share Skrevet Juli 5, 2012 Ligger nok ikke i lysmodulen på en e6x nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Juli 6, 2012 Share Skrevet Juli 6, 2012 Ligger nok ikke i lysmodulen på en e6x nei. Den ligger i ABG module (deaktivt setealarm): passassaje side (CIC) SBR_BEIFAHRER_2_CD Hvis du har ikke SBR_BEIFAHRER_2_CD, så er den SBR_BEIFAHRER_1 fører side) SBR_FAHRER_1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Juli 6, 2012 Share Skrevet Juli 6, 2012 Er bilen din 2000 modell (så har du både 20 pin i motorrom og 16 pin), nå er jeg på tynn is, så vær snild og korriger meg om jeg tar feil her Da brukes 20 pin kontakten for motor, og 16 pin kontakten for resten av moduler i bilen? Eller var det omvendt? Jeg er ikke sikker på dette, så spør heller før du kjøper. Du kan kjøpe en kabel som funker på biler fra 98 og frem til 2008 og bruke overgang til 20 pin. Men jeg kan ikke garantere hva som funker her, du må nesten spørre, alt etter hvilken bil du har. Har dere kommet frem til en konklusjon på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2012 Jeg kodet litt på en med begge kontakter, måtte bruke den runde på lcm/gm/ike vertfall... Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FritzP Skrevet Juli 8, 2012 Share Skrevet Juli 8, 2012 Så lenge 20 pins kontakten finnes i motorrommet bør den brukes. Vær obs på at 20 pins kontakten krever en ADS kabel for å kunne kommunisere med alle moduler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå