TRF Skrevet April 10, 2013 Share Skrevet April 10, 2013 Ecu måler hastigeten (rpm) på "hver sylinder", altså hvor mye hver dyser, på samme åpningstid, aksellerer veiv. Deretter justerer den dette dersom ei dyser gir for mye eller lite. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SvartBMW530d Skrevet April 10, 2013 Share Skrevet April 10, 2013 Så dyse 5 er antageligvis dårlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogeren Skrevet April 12, 2013 Share Skrevet April 12, 2013 Ikke nødvendigvis. Men mest sannsynlig noe feil ved sylinder 5, utette ventiler, høy sylinderlekkasje, dyse, et eller annet. sent by me, with Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SvartBMW530d Skrevet April 12, 2013 Share Skrevet April 12, 2013 Ikke nødvendigvis. Men mest sannsynlig noe feil ved sylinder 5, utette ventiler, høy sylinderlekkasje, dyse, et eller annet.sent by me, with Tapatalk 2 Ok. Takker for svar:-) Toppen er overhalt pga slukt svirlflaps tidligere. Og sylinderene så nesten ut som ny, så da regner jeg med at det er dårlig dyse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianly Skrevet April 13, 2013 Share Skrevet April 13, 2013 Har en litt trøblete e46. Får tatt diagnose av asc abs. Og alt annent. Når jeg skal slette koden etter bytte av sensor. Får jeg ikke kontakt med module. Får fremdeles diagnotisert den men ikke slettet. Får slettet alle andre feilkoder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 13, 2013 Forfatter Share Skrevet April 13, 2013 Hvilken feilkode er det? På selve sensor eller? Og hvilket program bruker du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet April 14, 2013 Share Skrevet April 14, 2013 Noen som kan hjelpe med å lokalisere et par feil? Eller evt. syndere det kan være? Denne har jeg ikke peiling på hva er. Airbaglampe lyser ikke hele tiden, kun i et par sekunder når tenning slåes på. Regner med det kan være sensormatten for airbag i passasjersetet foran, men hadde også denne feilen på en annen E46, der det ble montert bypass/motstand i stedet for ny sensormatte. Denne feilen var vedvarende, og kan som på denne bilen, ikke slettes. Men såvidt meg bekjent, er det ikke montert noe bypass eller motstand på denne nye bilen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogeren Skrevet April 14, 2013 Share Skrevet April 14, 2013 Dette er tidligere lagret feil, som ikke er tilstede nå, om jeg skjønner dette riktig... Og kjør en grunnstilling på rattvinkelsensor. sent by me, with Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet April 14, 2013 Share Skrevet April 14, 2013 Takker for svar! Rattet er pittelitt skjevt (mot høyre), og bilen trenger en liten hjulstilling. Regner med de på hjulstillingen kan grunnstille denne i samme slengen. Hvor finner jeg den Evt. I BMWscanner 1.40? Under enhet/unit som skal kodes osv. Har ikke turt å trykke inn på SRS enda, utav en absurd frykt mot å få airbag i trynet. Haha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvardhog Skrevet April 16, 2013 Share Skrevet April 16, 2013 Noen i Oppland-området som har utstyr for å koble til US-blink? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet April 17, 2013 Share Skrevet April 17, 2013 Hei. Har litt problemer med å få kontakt med styreenhetene til bilen. Bil 93, E32 740. 20pin diagnosekontakt. Har installert Inpa/Ediabas etter denne: http://bmwcoders.com/forum/bmw-gt1-ops- ... tware-328/ Denne boksen blir brukt imellom pc og bil: http://www.one-stop-electronics.com/sho ... duct_id=17 Feilen dukker opp når eg velger styreenheten eg skal ta diagnose på. F.eks viss eg velger Dme 3.3, så kjem da ein feilmelding: IFH-0009 No Response from control unit. Denne feilkoden kjem på alle styreenheter.. Det virker som at diagnoseprogrammet ikkje klarer å finne Obd/Ads-interface.. Skal Obd/Ads interface stå i ADS stilling, eller skal den stå i OBD? Står den i OBD, så sår batt på og tenning på, og eg får feilkode Ifh-0009. Står den i ADS, så står batt av og tenning av, og eg får feilkode ifh-0003. Har søkt litt rundt om på google. Så eg har prøvd ut omtrent alt som eg ser av tips der, men er sikkert noke eg ikkje har fått med meg Bruker Win 7, Med Usb/Com FTDI. Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 17, 2013 Forfatter Share Skrevet April 17, 2013 Det kan være com porten som er problemet, det er kun et par slike pcmcia kort med com som funker til dette vist nok.. USB vil ikke fungere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet April 17, 2013 Share Skrevet April 17, 2013 Har prøvd med ei Win7 datamaskin med com port. Og det skjer akkurat samme feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderspr0 Skrevet April 17, 2013 Share Skrevet April 17, 2013 Har en 99 320i E46. Kjøpte en OBD2 på biltema til 500(?) og ble skuffet. Vanskelig å navigere, og upresis (eks. "feil på abs sensor" HVILKEN?) Tenkte på å skaffe en slik kabel fra ebay. Men da stemmer ikke min bil overens med det du sier? Fra 2000 og tilbake 20 pin, og jeg fikk til å bruke 16 under dash? Link til riktig vare på ebay? EDIT: Riktig? http://www.ebay.com/itm/ELM327-V1-5a-OB ... fb&vxp=mtr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 17, 2013 Forfatter Share Skrevet April 17, 2013 Har prøvd med ei Win7 datamaskin med com port. Og det skjer akkurat samme feil. Kanskje Win7 som er problemet da? Har aldri brukt ADS kabel før, så vet lite om hva som funker og ikke funker Men tror det er flere her som har slik og har fått den til og virke så noen kan sikkert svare på det Har en 99 320i E46. Kjøpte en OBD2 på biltema til 500(?) og ble skuffet. Vanskelig å navigere, og upresis (eks. "feil på abs sensor" HVILKEN?)Tenkte på å skaffe en slik kabel fra ebay. Men da stemmer ikke min bil overens med det du sier? Fra 2000 og tilbake 20 pin, og jeg fikk til å bruke 16 under dash? Link til riktig vare på ebay? EDIT: Riktig? http://www.ebay.com/itm/ELM327-V1-5a-OB ... fb&vxp=mtr Jeg vet desverre ikke hvordan det er på alle bmwer, men tar gjerne imot info om hvilken modeller som har 16 og 20 på alle sorter bmw. Så skal kan jeg lage det litt mer oversiktlig Angående den kablen, så tror jeg du kanskje blir like skuffet. Har du sett på de som nevnes i første post? Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå