jonr Skrevet April 25, 2013 Share Skrevet April 25, 2013 en stund siden jeg har lest her, men tar sjansen på å spørre, er det noen som har vært borti de usb kablene for diagnose som nå også har støtte for navcoder? funker det faktisk uten den jallamekket man måtte før koble til cd veksleren osv? har bestilt en da, så litt sint å spørre men om noen vet er det fint med svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 26, 2013 Forfatter Share Skrevet April 26, 2013 en stund siden jeg har lest her, men tar sjansen på å spørre, er det noen som har vært borti de usb kablene for diagnose som nå også har støtte for navcoder? funker det faktisk uten den jallamekket man måtte før koble til cd veksleren osv? har bestilt en da, så litt sint å spørre men om noen vet er det fint med svar Det høres interesant ut, men så vidt jeg vet finst ikke ibus tilgjengelig i 16pin kontakten Gi en lyd når du har fått testet, gjerne en link til produktet også.. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet April 26, 2013 Share Skrevet April 26, 2013 Har prøvd med ei Win7 datamaskin med com port. Og det skjer akkurat samme feil. Kanskje Win7 som er problemet da? Har aldri brukt ADS kabel før, så vet lite om hva som funker og ikke funker Men tror det er flere her som har slik og har fått den til og virke så noen kan sikkert svare på det Har en 99 320i E46. Kjøpte en OBD2 på biltema til 500(?) og ble skuffet. Vanskelig å navigere, og upresis (eks. "feil på abs sensor" HVILKEN?)Tenkte på å skaffe en slik kabel fra ebay. Men da stemmer ikke min bil overens med det du sier? Fra 2000 og tilbake 20 pin, og jeg fikk til å bruke 16 under dash? Link til riktig vare på ebay? EDIT: Riktig? http://www.ebay.com/itm/ELM327-V1-5a-OB ... fb&vxp=mtr Jeg vet desverre ikke hvordan det er på alle bmwer, men tar gjerne imot info om hvilken modeller som har 16 og 20 på alle sorter bmw. Så skal kan jeg lage det litt mer oversiktlig Angående den kablen, så tror jeg du kanskje blir like skuffet. Har du sett på de som nevnes i første post? Fredrik Når det gjelder BMW og hvilken interface de bruker for diag: Fleste BMW opp til 99: 20 pin i motorrom. BMW mellom 99-00: BÅDE 16pin i kupeen og 20 pin i motorrom i en liten overgangsperiode da OBD ble innført. Krav om mulighet for standard avlesing i bil på motorstyring airbag og abs. Koding og større feilesing må gjøres fra 20pin i motorrom. sent 00 (01) og oppover: OBD 16 pin i kupe only. All koding og feillesing gjøres herfra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet April 26, 2013 Share Skrevet April 26, 2013 en stund siden jeg har lest her, men tar sjansen på å spørre, er det noen som har vært borti de usb kablene for diagnose som nå også har støtte for navcoder? funker det faktisk uten den jallamekket man måtte før koble til cd veksleren osv? har bestilt en da, så litt sint å spørre men om noen vet er det fint med svar Det høres interesant ut, men så vidt jeg vet finst ikke ibus tilgjengelig i 16pin kontakten Gi en lyd når du har fått testet, gjerne en link til produktet også.. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2 blir spennende å se.. han har stort sett bare positive tilbakemeldinger og påsto han brukte den selv med navcoder så ikke vet jeg, men vi får se :=) http://www.ebay.com/itm/BMW-Diagnostics ... 1113840126 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet April 26, 2013 Share Skrevet April 26, 2013 Hei. Har litt problemer med å få kontakt med styreenhetene til bilen. Bil 93, E32 740. 20pin diagnosekontakt. Har installert Inpa/Ediabas etter denne: http://bmwcoders.com/forum/bmw-gt1-ops- ... tware-328/ Denne boksen blir brukt imellom pc og bil: http://www.one-stop-electronics.com/sho ... duct_id=17 Feilen dukker opp når eg velger styreenheten eg skal ta diagnose på. F.eks viss eg velger Dme 3.3, så kjem da ein feilmelding: IFH-0009 No Response from control unit. Denne feilkoden kjem på alle styreenheter.. Det virker som at diagnoseprogrammet ikkje klarer å finne Obd/Ads-interface.. Skal Obd/Ads interface stå i ADS stilling, eller skal den stå i OBD? Står den i OBD, så sår batt på og tenning på, og eg får feilkode Ifh-0009. Står den i ADS, så står batt av og tenning av, og eg får feilkode ifh-0003. Har søkt litt rundt om på google. Så eg har prøvd ut omtrent alt som eg ser av tips der, men er sikkert noke eg ikkje har fått med meg Bruker Win 7, Med Usb/Com FTDI. Takker for svar! Hei igjen. Har no fått tak i ei datamaskin med win-XP(sp3), men det er fortsatt samme tullet med feilmelding ifh-0009 på div styreenheter, bl.a DME 3.3. (m60) Diagnoseprogrammet virker på "små" moduler, f.eks eg kan kobla meg opp på Instrumentet, og nullstille olje/service. Men eg hadde hatt lyst til å sjå f.eks feilkoder på motorstyreenheten. Ediabas.ini har: STD:ADS. Loadwin32 1. Bruker com port, og denne er satt til com1, med FIFO. Håper noken kan hjelpe meg litt, blir heilt tullen i hove av detta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goggjack Skrevet April 28, 2013 Share Skrevet April 28, 2013 Prøvde BMW scanner 1.4 i dag Tenkte jeg skulle prøve demo versjonen før jeg skal bestille den ordentlige. Lastet ned fra hjemmesiden dems og installerte. Får ikke kontakt med bilen og får denne meldingen når jeg skal klikke på modulene :/ Noen som kan hjelpe meg ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 28, 2013 Forfatter Share Skrevet April 28, 2013 Har du installert driver til kabelen da? Hvilken kabel bruker du? Eventuelt kan du sjekke under linker på første post, der er en for installering i win7. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goggjack Skrevet April 28, 2013 Share Skrevet April 28, 2013 Har du installert driver til kabelen da?Hvilken kabel bruker du? Eventuelt kan du sjekke under linker på første post, der er en for installering i win7. Vet ikke navnet på kablen , men den er blå og det står BMW på den Har selve kablen driver ? Skal lese første post Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet April 28, 2013 Share Skrevet April 28, 2013 Men husk at demo, bare er en demo. Du må ha kabelen som hører til kun BMWscanner for å bruke fullversjonen. Kabelen ser slik ut: http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem ... 1647475439 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goggjack Skrevet April 28, 2013 Share Skrevet April 28, 2013 sant Så vis jeg kjøper den fra ebay så trenger jeg ikke å stresse med drivere osv ? da alt allerede er på cden ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet April 28, 2013 Share Skrevet April 28, 2013 Det følger med drivere til win XP og win 98. Har du win 7, må du laste ned drivere og følge trinnene i første post, som Alpejohn sa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KimmernRoger Skrevet Mai 2, 2013 Share Skrevet Mai 2, 2013 Noen i nærheten av arendal som kan ta diagnose på en e36? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 3, 2013 Share Skrevet Mai 3, 2013 Om du har win7 32-bit, så vil drivere som følger med BMW scanner virke helt fint. Det var veldig enkelt å bruke, og nå har jeg dobbelblink ved låsing og US parklys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AsconaA Skrevet Mai 3, 2013 Share Skrevet Mai 3, 2013 Da har jeg motatt komplett diagnose/kode pakke fra http://bmtechnic.co.uk/! Blir artig å se om dette funker, støtte for Win7 64bit og veldig enkelt oppsett med både installering og valg av program etterpå. Er med: BM Technic Launch Pad Diagnostic Information System v57 (DIS) INPA 5.0.6 and Ediabas 7.3.0 NCS Expert 4.0.1 Technical Information System (TIS) SSS Progman v32 NavCoder WinKFP 5.3.1 ToolSet32 4.0.3 Alt kom på en 8gb minnepenn pluss kabel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2013 Så ikke så dumt ut det AsconaA! Vist det er så enkelt og installere som dem skal ha det til så er jo det helt konge.. Men lurer på hvordan dem får navcoder til og funke med denne? Så vidt jeg vet er ikke ibus tilkoblet obd kontakten.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå