Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en kabel til bimmern med seriell tilkobling som virket på INPA, DIS osv osv.

Mista kabelen, bestilte ny kabel.

Kjøpte denne;

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 570wt_1490

La inn driveren som fulgte på med CD plata, alt OK i enhetsbehandling.

Forandret comport i odb.ini til port 8, da det var dette som ble det nye kabel. Sjekket i enhetsbehandling.

Ingenting virker i INPA, orket ikke sjekket DIS da de skal gå som hånd i hanske.

Påstår tenning ikke er på i INPA, men antar det er fordi den egentlig ikke får kontakt med bilen?

Uansett, er det feil kabel til e39 FL? Eller har jeg glemt noe?

Ser jo ut til at den skal funke fra 98 og til 2008 så det ser jo greit ut :)

Se igjennom denne og se om du har gjort alt med tanke på installering og usb port og innstilling av denne;

http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f99 ... p-t102843/

Han sier man skal gjøre mye jeg ikke gjorde sist jeg installerte, og det virker fint med meg, blant annet og kopiere obd.ini til windows folderen, det har ikke jeg gjort, ikke har jeg forandret noe på innstllingene til com porten heller..

Han sier også;

"Now select the com port number you selected earlier from the drop down box and tick the USB to serial adaptor box."

På guiden jeg brukte sist fikk jeg beskjed om og ikke huke av der.. Er ikke sikkert det har noe og si.. :)

Men kan jo være vært et forsøk og gå igjennom alt.. :)

sjøbuse:

Ser jo nå at du brukte 16pin, tenkte ikke over det når jeg skriv om 20pin. :P

Men hvilken bil er det du prøver på? års mod. og slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp bytta til SSD i diagnose dataen min, og installert XP på nytt.

Etter jeg installerte Bmw scanner 1.4.0 så krasjer det når jeg opner det, kommer først en feilmelding, så kommer det en ny som gjenntar seg selv 1 gang i sekundet, så til slutt er hele skjermen fylt med små bokser jeg må trykke OK på :P Får startet det om jeg velger "start som administrator" og uten og plugge kabelen i, men med en gang kabelen er koblet inni krasjer det uansett. Har aldri måtte kjøre som administrator før..

Det sto også noe om at drivere var installert, men at det ikke stemte helt eller noe slikt..

Har ikke fått kikket noe mer på det, men noen som har opplevd lignende? :) Skal prøve og installere de rette driverene i første omgang. :) Men rart at det skal krasje programmet da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjøbuse:

1999 E38 740i M62tüB44 (facelift)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjøbuse:

Har du rund kontakt i motorrommet da? :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Beta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thundercunt:

Jeg kan sjekke på min i morgen. :)

Fant du ut av noe? :)

Vet ikke helt hvor jeg skal lete, og hva sensoren Evt heter i programmet.

Men kan se litt jeg også. Rote meg inn på cluster o.l. Haha

Eller kanskje feilkoden røper navn/plassering! Jeg booter opp igjen og ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki. Det var ikke verre altså!

Nå skulle jeg opp og fikse det, men finner faen ikke scanneren igjen. Er så typisk, nå når den har lagt her siden april og jeg trenger den til 4 biler. Endevendt hele leiligheten. Hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjøbuse:

Har du rund kontakt i motorrommet da? :)

Ja. Men ikke noe diagnoseutstyr til den kontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du få deg en overgang, tror nok det er problemet ditt. :) Var vel slik at de som har begge, da skal man bruke den i motorrommet, 16pin er vist kun til et par ting eller noe.. :) men overgangene er jo billige på ebay.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du få deg en overgang, tror nok det er problemet ditt. :) Var vel slik at de som har begge, da skal man bruke den i motorrommet, 16pin er vist kun til et par ting eller noe.. :) men overgangene er jo billige på ebay.. :)

16 pin OBD i kupe på biler som har både og er kun for statsmessige kontroller. EU osv.

Her kan du vel lese status på DME, og AIRBAG samt ABS tror jeg. Litt usikker på AIRBAG men mener den går der og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 pin OBD i kupe på biler som har både og er kun for statsmessige kontroller. EU osv.

Her kan du vel lese status på DME, og AIRBAG samt ABS tror jeg. Litt usikker på AIRBAG men mener den går der og.

Takk for oppklaringen! :) Skal legges til i første post. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har siste versjon eller oppdaterte daten filer for E60 til NCS så man kan lese ut moduler?

Skulle kode aux i går men fikk denne feilen:

http://i59.photobucket.com/albums/g313/ ... b30f65.jpg

I følge en på et koding forum så måtte jeg oppdatere daten filene.. Har prøvd og søkt på google men har ikke funnet noe (enda) :)

Edit:

Fant dette dokumentet, så skal prøve dette først :) Men tar fortsatt imot tips! :)

http://mfmadeira.com/BMW_2012/How%20to% ... Expert.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...