awt Skrevet Juli 3, 2013 Share Skrevet Juli 3, 2013 Jeg har også One Stop sin kabel, og valgte denne av den enkle grunn at det var denne som ble anbefalt rundtom. Jeg tror ikke denne er så veldig mye bedre enn billigkablene, men jeg ønsker ikke å ta sjansen da konsekvensene kan bli store. Jeg kjøper heller ikke billig-minnekort til kameraene mine av samme grunn. Det er forøvrig en tråd på BMW-coding.com ang. akkurat dette, og selv om det er noen som har hatt problemer med sine billigkabler (uvisst hvilken årsak) er de fleste fornøyde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2013 Har ikke slaktet noe som helst, men jeg sjekket ikke linken nøye nok og trodde det var en 98-07. Den funker sikkert helt knall! Ut i fra hva jeg har lest rundt om så sies det at onestop er en av de bedre, har sett bilder for sammenligning. Men jeg kan ikke garantere at det stemmer, naturlig nok. Har fungert fint den andre jeg har også, selv om den var billig. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 MAD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmdobbeltv Skrevet Juli 3, 2013 Share Skrevet Juli 3, 2013 Har den her: http://www.bildiagnosebutikken.no/maxid ... md702.html Prøvde den på min 02 320D e46, får lest og sletta feilkoder. men ikke den funskjonen der man kan se alt av temperaturer osv.. Prøvde på en kamerat sin subaru wrx, der funka alt.. Hva kan jeg gjøre for å få det til å funke på min? Har kjøpt en sånn bluetooth sak fra ebay nå, kan jeg bruke den med app fra iphone? isåfall hvilken app? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond H. Olsen Skrevet Juli 4, 2013 Share Skrevet Juli 4, 2013 Jeg har et lite problem her, som jeg håper noen kan vite svaret på. Har plutselig fått et problem med at jeg ikke får kontakt med modulene i bilen, en '01 BMW 530DAT. Eneste jeg får kontakt med er motor og girkasse, mens resten får jeg ikke kontakt med. Det kom etter at jeg gjorde 2 ting. 1. koblet til en bypass til sensormatten i passasjersetet. 2. koblet på ledningene til kontakten på hengerfestet etter at forrige eier klippet de. Har nå tatt vekk bypassen og tatt av ledningene til hengerfeste igjen, for å se om det var grunnen. Men får fremdeles ikke kontakt med noe annet enn motor- og girkassemodulen. Programmene jeg bruker er INPA og DIS. Har noen et forslag til årsaken til problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet Juli 4, 2013 Share Skrevet Juli 4, 2013 Sjekket at du har riktig COM-port? Jeg trodde jeg hadde svidd halve bilen for noen mnd. siden. Viste seg at Windows hadde gjort et "hopp" i COM-portinstillingene. Fikk ikke skrevet eller lest fra noen, selv om INPA gav inntrykk av å ha kontakt med bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2013 Har den her: http://www.bildiagnosebutikken.no/maxid ... md702.htmlPrøvde den på min 02 320D e46, får lest og sletta feilkoder. men ikke den funskjonen der man kan se alt av temperaturer osv.. Prøvde på en kamerat sin subaru wrx, der funka alt.. Hva kan jeg gjøre for å få det til å funke på min? Har kjøpt en sånn bluetooth sak fra ebay nå, kan jeg bruke den med app fra iphone? isåfall hvilken app? Hei, Sånne universale scannere er vel ikke alltid 100% kompatibel med alle biler, så noe vil sikkert alltid mangle på noen vil jeg tro. Ang app så er det vel bare og søke etter OBD så tror jeg det kommer opp et par. Husker ikke hva dem heter i farta. Det beste vil jo være en usb kabel med bmw programvare, da får du all info du ønsker stort sett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansee Skrevet Juli 8, 2013 Share Skrevet Juli 8, 2013 Har 98 E46 og en 07 E61 (begge pre facelift). Forstår det slik at jeg kan klare meg med én kabel og evt en overgang? Ønsker å lese av feilmeldinger og f.eks. kunne justere høyden bak på E61en. Noen som kan anbefale kabel og evt sw som dekker mine behov? Oddbj reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2013 Har 98 E46 og en 07 E61 (begge pre facelift). Forstår det slik at jeg kan klare meg med én kabel og evt en overgang? Ønsker å lese av feilmeldinger og f.eks. kunne justere høyden bak på E61en. Noen som kan anbefale kabel og evt sw som dekker mine behov? Hei, Denne her burde funke greit: http://www.ebay.com/itm/BMW-USB-OBD-Dia ... a7&vxp=mtr Jeg kan selvsagt ikke garantere at den funker, men de fleste gjør det. Tror det var han der jeg kjøpte fra også, var vertfall helt lik auksjon og slikt. Der følger foresten med programvare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stashdesign Skrevet Juli 10, 2013 Share Skrevet Juli 10, 2013 Har en 2001 E46 320CAB og en 2010 E61 520d som jeg ønsker å kjøre diagnose på/slette feilkoder samt kode funksjoner som lys, lyktespylerinterval, automatisk kjørelys, osv. Noen som kan hjelpe meg med oppdaterte linker til utstyr og software jeg trenger for å gjennomføre dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2013 Hei, Denne er fin, den funker til alt fra 98-2012 Du bruker et adapter om du ska lese feilkoder på -07 og uten adapter på 07-. Merk at det ikke følger med noe programvare til denne, men det finner du med et søk på google. Søk etter "bmw inpa", og eventuelt bmw DIS og sss/progman. Men med bare bmw tools installert så får du inpa, og ncs expert, så da kan du lese feilkoder og kode. http://www.one-stop-electronics.com/sho ... duct_id=16 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stashdesign Skrevet Juli 10, 2013 Share Skrevet Juli 10, 2013 Hei,Denne er fin, den funker til alt fra 98-2012 Du bruker et adapter om du ska lese feilkoder på -07 og uten adapter på 07-. Merk at det ikke følger med noe programvare til denne, men det finner du med et søk på google. Søk etter "bmw inpa", og eventuelt bmw DIS og sss/progman. Men med bare bmw tools installert så får du inpa, og ncs expert, så da kan du lese feilkoder og kode. http://www.one-stop-electronics.com/sho ... duct_id=16 Ok, medfølger det adapter? Har du evt. link til dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2013 Adapteret følger med ja, det er inkludert i prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Juli 14, 2013 Share Skrevet Juli 14, 2013 Fikk endelig kjørt opp bilen på BMWscannern i dag. Begynte med å få på US-parklys MEN, jeg syns de lyser så svakt!? Er det noen triks her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2013 Mulig det kan gjøres med ncs Men det er slik dem skal være da.. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 MAD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Juli 14, 2013 Share Skrevet Juli 14, 2013 Hm, prøver å bytte til chrome-pærer i første omgang jeg. De syns jo knapt før mørket faller, det er litt kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå