Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Har 98 E46 og en 07 E61 (begge pre facelift). Forstår det slik at jeg kan klare meg med én kabel og evt en overgang? Ønsker å lese av feilmeldinger og f.eks. kunne justere høyden bak på E61en.

Noen som kan anbefale kabel og evt sw som dekker mine behov?

Hei,

Denne her burde funke greit:

http://www.ebay.com/itm/BMW-USB-OBD-Dia ... a7&vxp=mtr

Jeg kan selvsagt ikke garantere at den funker, men de fleste gjør det. Tror det var han der jeg kjøpte fra også, var vertfall helt lik auksjon og slikt.

Der følger foresten med programvare :)

Takk for svar :D

E46en er solgt og jeg vuderer å kjøpe en E87 (1-serie). Noe annet jeg bør vurdere da?

Ønsker å kunne oppdatere idrive ol på begge biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E84 er strengt tatt en X1. :)

For å kunne oppdatere programvaren til iDrive bør du ha ICOM. Om du tenker på kart og slikt klarer du dette uten kabel.

Ja, mente E87. Skadet da jeg har hatt E84 óg ;)

Med USB tenker du på? Har ikke USB på E61en tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken OBD2 til en BMW etter 2008/09?

Tenker på å kunne lese verdier & slette feil

Og er det forskjell om en vil også kunne lese / skrive koder?

Priser? Ifra ebay?

Før 2007/08 er det vel litt enklere & billigere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken OBD2 til en BMW etter 2008/09?

Tenker på å kunne lese verdier & slette feil

Og er det forskjell om en vil også kunne lese / skrive koder?

Priser? Ifra ebay?

Før 2007/08 er det vel litt enklere & billigere?

Les post nummer 5 fra bunnen og opp på side 98, der er en link. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Alpejohn

Takker så mye, da kjøpte jeg denne

http://www.one-stop-electronics.com/sho ... duct_id=16

Har ikke fått kjøpt bilen enda, men den kommer :-)

Husk at denne kommer uten software, men det finner du på nett. Søk etter bmw inpa, bmw ediabas, eller bmw tools .. Da bør du finne, også bmw dis og sss/progman. :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 MAD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har fått til å legge til N47 motoren til INPA? Jeg finner den ikke på listen under "Engines"

Hei,

Hvilken versjon av INPA har du? 5.0.2?

Gå inn på c:, EC-APPS, INPA, CFGDAT, der skal det være mange filer som heter t.d. E39.ENG og E39.GER.

Høyreklikk på filen for den bilen du jobber med, opne med text edit (ikke huk av for "bruk dette programmet på alle filer" eller hva det står). Der blar du nedover til du finner Engine, der står en liste med alle type motorer.

Se om du finner motoren du leter etter der, det kan være linjen med den motoren er klusset til med noe tegn som gjør at den ikke kommer opp i listen. Sammenlign med de motorene som du vet kommer opp.

Jeg hadde ikke M51 525tds i min liste til E39, men den sto i denne tekst filen men med noen tegn forran. Fjerna tegna, lagra fila (som .ENG) og opnet INPA; vips der var M51 kommet i listen. :)

Men du må også sjekke i mappen som heter SGDAT om der er en fil for den motoren du leter etter.

Husker desverre ikke alt nøyaktig.

Men du kan sjekke, og se om du finner filene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har fått til å legge til N47 motoren til INPA? Jeg finner den ikke på listen under "Engines"

Hei,

Gå inn på c:, EC-APPS, INPA, CFGDAT, der skal det være mange filer som heter t.d. E39.ENG og E39.GER.

Høyreklikk på filen for den bilen du jobber med, opne med text edit (ikke huk av for "bruk dette programmet på alle filer" eller hva det står). Der blar du nedover til du finner Engine, der står en liste med alle type motorer.

Se om du finner motoren du leter etter der, det kan være linjen med den motoren er klusset til med noe tegn som gjør at den ikke kommer opp i listen. Sammenlign med de motorene som du vet kommer opp.

Jeg hadde ikke M51 525tds i min liste til E39, men den sto i denne tekst filen men med noen tegn forran. Fjerna tegna, lagra fila (som .ENG) og opnet INPA; vips der var M51 kommet i listen. :)

Men du må også sjekke i mappen som heter SGDAT om der er en fil for den motoren du leter etter.

Takk for svar! :)

Jeg har den IPO filen i SGDAT mappen. Så jeg skal granske den eng filen når jeg kommer hjem til maskinen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Takk for svar! :)

Jeg har den IPO filen i SGDAT mappen. Så jeg skal granske den eng filen når jeg kommer hjem til maskinen igjen.

Da burde det gå :)

Men husk og ta backup av både .eng og .ger før du gjør noe. Og du må endre både .eng og .ger :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 MAD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...