Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Er bare en helt fantastisk lyd i CSL'n, wow!

V8'er i E92 høres bare trøtt ut og lite inspirerende ifh.

Må si jeg gleder meg til den nye M3'n, bare den ikke blir for tung.

Etter at 1M kom, har den på mange måter tatt over for M3, og hva den representerte når E30M3 kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare trist... Citan... er utvilsomt det beste eksempelet på den store forskjellen på Mercedes-Benz og BMW. Modellen er et samarbeide Mercedes-Benz har med Renault og Nissan... og resultatet er grusomt. Helt galt går det med modellen 108 CDI... 1461 cm3 (dieselrekkefirer), 75 HK ved 4000 rpm og 180 Nm ved 1750 rpm. Vi snakker om 0-100 Km/t på 16,3 sekunder!... i 2013... og en topphastighet på 150 Km/t. Det må være en dårlig spøk... :?

1m51xbno7qpbeas3vh6l.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør være lett da, evt grei utveksling. For hiacen min med 117 hk vel, bruker 18-19 tror jeg, og tror ikke den skal gjøre noe særlig over 150 heller, selv om jeg har hatt nåla på 160, men da hadde jeg nedoverbakke :P 2009 modell altså, alt av varebiler/arbeidsbiler er stort sett trege greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja... her i Danmark har jeg faktisk fått et par overraskelser på motorveiene mot bl.a Mercedes-Benz Vito 122 CDI (224 HK) og Vito 126 (258 HK). Vito 126 har en V6 bensinmotor på 3498 cm3 som yter 258 HK ved 5900 rpm og 340 Nm mellom 2500 og 5000 rpm. Dette er nok til at monsterkassen på ca. 2100 Kg uten last klarer 0-100 Km/t på 8,7 sekunder og en topphastighet på hele 217 Km/t. Det er med andre ord ganske mange litt eldre BMW´er som vil få litt av en overraskelse på motorveiene mot akkurat denne modellen... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er med andre ord ganske mange litt eldre BMW´er som vil få litt av en overraskelse på motorveiene mot akkurat denne modellen... :?

Ja. Ser for meg en pimp-jåo ungdom i en E36 320i som tror han kan kjøre fra alt, vittig :)

Men den nye Mercedes varebilen du bildet over her var heller lite pen. Merker at Mercedesen min fortsatt ikke er en BMW... Jeg har føler meg som 60-åring, tøffe bilen, men gubbepreg. Blir nok BMW igjen neste gang eller Audi. Tidligere har jeg nevnt Audi TT, denne er liten og tøff.Men jeg vil ha Quattro med 60/40 fordeling, men TT har Haldex firhjulssystem og ikke Torsen. A5 sportback er nå kanskje modellen jeg sikter inn til, da denne har Torsen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Torsen

http://en.wikipedia.org/wiki/Haldex_Traction

Ellers så har vel ikke BMW en modell som kan sammenlignes med A5 sportback? Det er jo litt dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først snakker om raske varebiler

En kompis som jobber som snekker kjører en Chevrolet Cargovan som arbeidsbil, med sin 5,3 liters V8er på 300 hk så gjør bilen 0-100 på rett over 8 sekunder. Er ett par råneBMWer som har fått seg en overraskelse der ja :lol: Man kan også få en diesel V8er på 6,6 liter (Duramax) på hele 397 hester, da snakker man om 0-100 på rundt 7 sekunder!! :shock: En varebil liksom, her kan til og med nyere BMWer få seg en overraskelse :wink:

gyp1dqy9xrh4ja7z89vd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Merker at Mercedesen min fortsatt ikke er en BMW... Jeg har føler meg som 60-åring, tøffe bilen, men gubbepreg. Blir nok BMW igjen neste gang eller Audi.

Jeg forstår hva du mener, men når vi snakker om såpass gamle biler er en Mercedes-Benz helt klart å foretrekke fremfor en tilsvarende BMW. Normalt er MB´en billigere, mer pålitelig og ikke minst mindre slitt (derfor mer pålitelig... og dette har ikke nødvendigvis noe med antall kjørte kilometer å gjøre). Mercedes-Benz er jo en mer "voksen" bil enn BMW (som du påpeker) og dette gir utvilsomt en annen type eiere/sjåfører, som igjen påvirker graden av slitasje på bilen. Jeg ville derfor ha beholdt Mercedesen, men jeg forstår din frustrasjon også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er der nå at alt med bil er frustrerende... Eller kanskje en kombinasjon av lommebok og bil.

Ingen umiddelbare utsikter til å bytte bil. Ikke har jeg noe sted å stå og vaske og polere, ikke har jeg noe tid til å kjøre bil uansett, og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å finansiere bilplanene mine før jeg er 45-50.

edit:

911 under takeoff :)

149169_285412098246711_144763066_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Merker at Mercedesen min fortsatt ikke er en BMW... Jeg har føler meg som 60-åring, tøffe bilen, men gubbepreg. Blir nok BMW igjen neste gang eller Audi.

Jeg forstår hva du mener, men når vi snakker om såpass gamle biler er en Mercedes-Benz helt klart å foretrekke fremfor en tilsvarende BMW. Normalt er MB´en billigere, mer pålitelig og ikke minst mindre slitt (derfor mer pålitelig... og dette har ikke nødvendigvis noe med antall kjørte kilometer å gjøre). Mercedes-Benz er jo en mer "voksen" bil enn BMW (som du påpeker) og dette gir utvilsomt en annen type eiere/sjåfører, som igjen påvirker graden av slitasje på bilen. Jeg ville derfor ha beholdt Mercedesen, men jeg forstår din frustrasjon også... :)

Den bli nok beholdt i et par år til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus Walker vet hvordan han skal markedsføre seg selv... en ny og interessant tilgang til bilinteresse, og bilene han har er nydelige. Han har virkelig sansen for de små detaljene som gjør forskjellen. Er det Minilite felger han har på den siste du la ut?... :)

Natural-Born Matador... Lamborghini Espada... verdens kuleste familiebil. Med tanke på de gamle 911´ene Magnus Walker opererer med er det ingen tvil om at 60 og 70-tallet tilbød mange svært fine biler... 8)

http://vimeo.com/53783070

viewtopic.php?f=9&t=198384&p=2322777&hilit=lamborghini+espada#p2322777

Ellers kan man jo alltid støtte Mr. Walkers velgjørende arbeide for bevaring og utbredelse av den kanskje fineste sportsbilen som er bygget. Disse er ganske kule... :P

http://www.urbanoutlawshop.com/LONG-SLE ... _c_31.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers kan man jo alltid støtte Mr. Walkers velgjørende arbeide for bevaring og utbredelse av den kanskje fineste sportsbilen som er bygget. Disse er ganske kule... :P

http://www.urbanoutlawshop.com/LONG-SLE ... _c_31.html

Der var det mange kule. Vurderer noe i samme duren selv som julegave til min far som "har alt".

Denne:

https://dubkorps.com/store/first-regiment

https://dubkorps.com/store/alpha-company

Da hans drømmebil som 18-åring var nettopp en Golf Mk1 GTI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først snakker om raske varebiler

En kompis som jobber som snekker kjører en Chevrolet Cargovan som arbeidsbil, med sin 5,3 liters V8er på 300 hk så gjør bilen 0-100 på rett over 8 sekunder. Er ett par råneBMWer som har fått seg en overraskelse der ja :lol: Man kan også få en diesel V8er på 6,6 liter (Duramax) på hele 397 hester, da snakker man om 0-100 på rundt 7 sekunder!! :shock: En varebil liksom, her kan til og med nyere BMWer få seg en overraskelse :wink:

[ Bilde ]

hvis du først skal ha varebil så kjøp noe som er litt kult a.

2011-mercedes-benz-g55-amg-road-test-review-car-and-driver-photo-410336-s-429x262.jpg

0-100 = 5.3 sekunder

55 amg

eller enda værre kline til med en Brabus versjon. Så en Brabus g-wagen k8 i London i forrige uke, da begynner det å bli rått. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":t0vtgxka]Jeg er der nå at alt med bil er frustrerende... Eller kanskje en kombinasjon av lommebok og bil.

Ingen umiddelbare utsikter til å bytte bil. Ikke har jeg noe sted å stå og vaske og polere, ikke har jeg noe tid til å kjøre bil uansett, og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å finansiere bilplanene mine før jeg er 45-50.

Jeg hadde noen år med forskjellige Peugeoter da eldstemann var liten og vi sparte til hus. Helt konkret i perioden 1993 til og med 2001. Heldigvis så liker jeg franske biler (eller mer korrekt litt eldre franske biler tom. Peugeot 406)... så savnet av et mer edelt bilmerke var ikke direkte påtrengende. En godt oppsatt Peugeot 405 med litt motor er som en stor GTI... morsom og inspirerende å kjøre... :)

Apropos Mercedes-Benz Geländewagen. Dette er en av de få interessante (min mening) bilene jeg ikke har hatt, men som jeg burde ha hatt med tanke på at jeg har hatt to stk. eldre Land Rovere (Serie III). Jeg har alltid hatt sansen for Geländewagen og jeg kjørte modellen første gang så langt tilbake som i 1983.

Type 460 (altså den første utgaven) kalles gjerne for "engineer/explorer" modellen ettersom alt på denne modellen også er 100% mekanisk (det er ikke dumt midt i svarteste Afrika). Den beste er 300 GD Lang med en 5 sylindret rekkediesel på 2988 cm3. Motoren er uten turbo og yter 80 HK ved 4000 rpm og 172 Nm ved 2400 rpm. Topphastigheten er 130 Km/t og 0-100 Km/t er godt over 20 sekunder. Den er søvndyssende langsom, men svært, svært solid... en slags mini Unimog. Kan man holde rusten unna har man en bil mer eller mindre for livet.

699454_1262612_4539_3027_08c1392_032.jpg

Litt mer goodies vedr. Geländewagen... :)

http://www.mercedes-benzsa.co.za/merced ... e_2011.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...